Attractiepark DippieDoe, klein uurtje van Hasselt denk ik? Geen lange wachtrijen en met 4 mogen ze bijna overal in. Ook hebben ze leuke thema kamers voor verjaardagen. En niet duur.
Cemlys
Geplaatst: 05-05-22 21:54
Toen mijn dochter 4 werd zijn we een weekend naar de efteling geweest en overnacht bij van der valk gilze tilburg, ze wisten dat ze jarig was dus op de kamer lag een cadeautje klaar, dessertje was versierd met vuurwerk en in het restaurant mocht ze nog een leuk knuffeltje kiezen. Hebben ze heel leuk gedaan toen.
Dippiedoe is idd leuk, en als je een pretpark leuk vindt kan ik echt Dennlys aanraden, ligt in frankrijk, maar niet zo ver van de Belgische grens en altijd een heel stuk rustiger, heel veel leuke attracties voor kindjes van haar leeftijd en door de week, ook ik de vakantie is het altijd prima te doen van het volk, en alle attracties vlak bij elkaar, je stapt zo van het ene op het ander.
poes
Geplaatst: 05-05-22 22:22
Efteling, beekse bergen? Bellewaerde is leuk maar ver voor jullie e.
suffie
Geplaatst: 05-05-22 22:30
Irrland in Keavelaar Duitsland is echt fantastisch voor die leeftijd of Wunderland in Kalkar.
Laatst bijgewerkt door suffie op 05-05-22 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Lalidan
Hoofd Wiki Zeg maar Lila-Dan! Of toch Heidepaars?
Geplaatst: 05-05-22 22:31
Apenheul een optie? Geen idee, schoot me te binnen. Maar ook ik wil met alle plezier een kaartje sturen om de dag zelf wat specialer te maken
Ik vind dierenpark Amersfoort heel leuk voor kinderen, meer interactief. Is wel wat verder rijden. Hotels zijn er dichtbij (vdr Valk, Fletcher). Je zou de aankomstdag kunnen winkelen (verjaardagskado, verjaardagskleren) met aansluitend bijvoorbeeld pannenkoeken restaurant waar er extra aandacht aan haar verjaardag kan worden besteed? De volgende dag kan je dan op tijd richting dierentuin gaan. Ik heb geen rekening gehouden met de kosten, geen idee of dit allemaal binnen budget valt.
Ik vond voor die leeftijd Julianatoren leuk, omdat ze eigenlijk overal in kunnen en het ook gericht is op de kleinere.
Dierentuinen willen altijd wel en tegenwoordig is er overal wel een route puzzel of iets om samen te doen.
Enkhuizen was leuk, maar vond mijn zoon toen iets minder spannend.
Disney Parijs vind ik ook echt de moeite waard.
Ik denk dat het er ook aan ligt waar de interesses liggen en hoe je de dag inpakt. Aandacht vanuit het park bij bijv ontvangst doet veel. Ergens taart en extra aandacht erbij en een "gewoon" dagje is al snel speciaal.
Maar wat mij als kind het meest is bijgebleven is de lineaushof! De grootste speeltuin van Europa. Zijn super veel dingen te doen ook springkussens, waterfietsen. Wat kleine attracties en natuurlijk heel erg veel spelmogelijkheden! Er is ook een grote waterspeelplaats (ik geloof inclusief 'water'glijbanen) en dat is in juli natuurlijk ook fijn. En omdat het zo groot is voelt het ook niet snel druk! Er is zelfs een binnengedeelte voor mocht het regenen (niet super groot maar wel leuk!)
haffiefreak
Geplaatst: 06-05-22 20:08
lobkew schreef:
Land van Jan Klaassen en daar op de camping overnachten in een mooie helikopter,tipitent of prinsessentent!
Deze had ik ook als optie gemeld. Super leuke kindercamping. Wij hebben 2 weken in de brandweerauto geslapen.
Jes
Geplaatst: 06-05-22 20:12
Bij Maastricht heb je een soort sprookjesbos (zal aan mijn vader moeten vragen waar precies), vonden mijn kinderen (2 jaar geleden, in december) echt geweldig, ze waren toen 6, 4 en 2
Zijn ook een paar attracties, een grot en wat speeltoestellen.
Er zit ergens niet te ver weg ook een ski hal. En Valkenburg heeft ook wat leuke dingen.
Laatst bijgewerkt door Jes op 06-05-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Geen tips, maar als ik je dochter blij kan maken met een kaartje, pb mij dan je adres.
thequeensmum
Geplaatst: 06-05-22 20:33
Ik sluit me aan bij de tip Julianatoren. Leuk en lekker overzichtelijk park! Met 4 jaar mag je kindje bijna overal in, al dan niet met ouder. Groot voordeel vind ik dat als de ‘grotere’ attracties te druk zijn er genoeg kleinere attracties zijn waar weinig tot geen wachtrijen zijn. Ik heb al jaren een abonnement met mijn kleindochters en het verveelt echt nooit. Wij gaan vaak nog even om een uur of drie, dan gaan alweer veel mensen naar huis. Mijn tip is dus, ga niet te vroeg en blijf tot sluitingstijd, grote kans dat de attracties waarvoor je eerder op de dag nog moest wachten nu helemaal niet druk meer zijn.
thequeensmum
Geplaatst: 07-05-22 12:18
Ik wilde nog sprookjeswonderland noemen in Enkhuizen in de veronderstelling dat je in Hasselt bij Zwolle woont. Zie nu dat het Hasselt België is. Dat is dan niet echt handig, of je moet een hotelletje boeken bij Enkhuizen in de buurt. Is natuurlijk ook heel leuk. Park zelf is goed te betalen. Ben er ooit geweest met kleindochter van destijds ook 4 jaar en dat is zo leuk
Hemelrijk in Volkel of nog leuker, de Bergen bij Wanroy. Kun je pony rijden, klein attractiepark/kermis idee, binnenspeeltuin en je kunt er zwemmen als het mooi weer is. Het is wel leuker als het meer dan 25 graden is. Want zwemmen doe je buiten zeg maar. Mijn 2e tip is safaripark beekse bergen, daar een nachtje blijven slapen en de volgende dag naar het waterpark daar gaan. Maar ook dat is vooral leuk bij warm weer. En tip 3, maar dat is niet helemaal wat je gevraagd had . Als belangrijke mensen niet fysiek op haar verjaardag kunnen zijn, kun je thuis misschien een klein feestje maken met bijv buurtkinderen/buren/kindjes van de opvang/peuterspeelzaal. Dat hoeven er niet eens veel te zijn, heb je er 3 met hun ouders zit de woonkamer ook vol. Je kunt ook opa/oma/tante videoboodschappen op laten nemen bijv. En er steeds 1 op de tv afspelen. Misschien dat ze vast een klein cadeautje kunnen kopen en dat je dat verstopt en dat ze via de video aanwijzingen kunnen geven. Maar goed niet wat je vroeg, het kwam in me op
myk_en_shant
Geplaatst: 07-05-22 13:13
Mocht je toch besluiten om wat verder te willen reizen, dan is duinen zathe in appelscha een echte aanrader, zit ook een camping bij. Onbeperkt eten en drinken, verschillende attracties waar ze alleen in kan en mag. Ze hebben daar een heel verkeerspark met trapauto's, draaimolen, verschillende trampoline's, theatervoorstellingen, spookhuis, botsauto's, glijbanen. Park is niet mega groot, wachttijden zijn max 10 a 15 minuten. Alleen de grote achtbaan is ongeveer 30 minuten (afhankelijk van de drukte),de kleine achtbaan is veel minder druk omdat die meer voor de kleintjes is.
Dit zelfde principe heb je in drouwen, dit park heet drouwenezand. Ook Onbeperkt eten en drinken, zit ook een camping bij, daarnaast heel veel vakantieparken in de buurt.
Doordat beide parken niet mega groot zijn, kun je je dochter ook niet zosnel kwijt raken en kun je haar ook meer haar eigen gang laten gaan en kun je als ouder ook lekker relaxen.
Als je toch naar Apeldoorn gaat, de julianatoren is leuk, maar ze hadden tot voor kort daar de prinsen en prinsessendagen bij paleis het loo in de zomer. Maar ik zie op hun website daar nu (nog) niks over staan. Combi met apenheul is ook leuk