Grote reis maken, ben ik niks vergeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Grote reis maken, ben ik niks vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:39

Hey, bekende plek op Koh Tao! :D
Vanaf die baai kun je prachtig snorkelen! Heerlijk rustig daar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:41

Denk aub aan een goede reisverzekering incl extra zorgdekking.
En creditcard.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:48

Vooral heel veel plezier :D

Veel is al genoemd. Ik vind het zelf altijd prettig om twee kopietjes mee te nemen van m’n paspoort en daarnaast een briefje met nummers van het thuisfront, verzekering, bank etc. Datzelfde staat ook online in de dropbox. Mocht er wat zijn of iets gestolen worden, heb je er altijd op een manier toegang toe zonder eerst alles ter plekke uit te moeten zoeken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 11:49

Muurp daarom heb ik die baai ook gekozen :D We kunnen zo vanaf het strand van ons resort snorkelen. We zitten daar bij dat gezonken schip, weet je dan wat ik bedoel?

Brainless, die hebben we allebei.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:51

Ja, prachtig! <3 Ik ben niet zo ver gekomen toen omdat het weer niet meezat, maar het is daar zo onwijs mooi en rustig!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:59

De tip om te wisselen in Bangkok is een goede, op Schiphol is het echt heel duur! Verder boek ik nooit tripjes via het hotel, die zijn bijna twee keer zo duur en de organisatie die het uitvoert krijgt minder betaald. Er zijn zat kleine reisorganisaties waar je veilig kunt boeken en waar meer geld naar de locals gaat.

Tip voor bagage, doe in je handbagage je medicijnen, een bikini, schone onderbroek en een schoon (zomers)kledingsetje. Het gebeurt bijna nooit meer maar mochten ze je koffer kwijtraken heb je iig iets om je vakantie mee te beginnen. Veel plezier!

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:00

Ik zou op Samui gewoon pinnen op t vliegveld, wel zo makkelijk. Check van te voren wel even of je pinnen op wereld hebt gezet. De tip van Rytir zeker volgen, Sinds ik ooit in de tropen ben geland zonder koffer neem ik altijd zwemkleding, een schone set kleren en zonnebrand mee in mijn handbagage. Zoals je weet vertrek ik deze week ook naar Thailand, ik neem verder Deet mee en een halve apotheek. Ik ben nogal onhandig en presteer het bijna elke vakantie om op het vieste stukje straat mijn knie kapot te vallen. Heb je al stoelen uitgezocht in het vliegtuig? Powerbanks mee? E-reader?
Ik heb de hele papierwinkel in een documentmapje gedaan die meegaat, zo heb ik alles bij elkaar en hoef ik niet mijn tas overhoop te halen op t vliegveld.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 19:43

Emj_23 schreef:
Ik zou op Samui gewoon pinnen op t vliegveld, wel zo makkelijk. Check van te voren wel even of je pinnen op wereld hebt gezet. De tip van Rytir zeker volgen, Sinds ik ooit in de tropen ben geland zonder koffer neem ik altijd zwemkleding, een schone set kleren en zonnebrand mee in mijn handbagage. Zoals je weet vertrek ik deze week ook naar Thailand, ik neem verder Deet mee en een halve apotheek. Ik ben nogal onhandig en presteer het bijna elke vakantie om op het vieste stukje straat mijn knie kapot te vallen. Heb je al stoelen uitgezocht in het vliegtuig? Powerbanks mee? E-reader?
Ik heb de hele papierwinkel in een documentmapje gedaan die meegaat, zo heb ik alles bij elkaar en hoef ik niet mijn tas overhoop te halen op t vliegveld.

Wij hebben idd ook een document mapje, ideaal vind ik dat. Daar stop ik alle prut op volgorde in. Ik dacht dat ik nooit zo precies en secuur was, maar dat ben ik weldegelijk :')
Goeie van de pinpas, mijn man gaat het direct even checken. (en gelijk aangezet :P )
En idd ik stop altijd wat kleding in mn handbagage, zeker om even om te kleden op het vliegveld voor warmere temp. Ik heb het nogal snel koud, dus in het vliegtuig heb ik dan wel lange kleding aan, maar zodra we op KS zijn, wil ik direct in het meest luchtige goed wat ik mee heb :') Ik denk dat ik dit jaar ook mn tandenborstel meeneem, dat lijkt me wel fijn om voordat ik ga slapen even mn tanden kan poetsen :+

Blijft heerlijk dit topic :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:54

Hey wat een mooie spot! Mag ik mee, hahaha! (grapje!)

Veel plezier! :D

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:13

Zeker een tandenborstel meenemen! Ik neem ook vaak wat hygiënische/vochtige doekjes mee. Fijn om je plekje in het vliegtuig schoon te maken maar ook om jezelf even op te frissen. Verder fijne sokken, sjaal, handcreme, lippenspul, extra mondkapjes. En denk aan een pen om je landingskaart in te kunnen vullen in t vliegtuig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:26

Muurp schreef:
Roodvos schreef:
Ja, je hebt een reisstekker nodig:
https://www.wereldstopcontacten.nl/thailand/

Maar die worden ook op Schiphol verkocht, dus don't panic.!

In de praktijk heb je veel USB aansluitingen in hostels en hotels, dus het is lang niet overal meer nodig :) je kunt het voor de zekerheid halen, maar 95% van de tijd is het niet nodig.

Wat een handige tip is die ik toen kreeg om meteen op het vliegveld in Bangkok geld te wisselen!
Neem 50 of 100 euro mee en wissel dit in de kelder van het vliegveld. Daar is het het goedkoopst én je hebt meteen geld voor de taxi :)

In 2018 nog niet (usb), gewoon bij de anwb een reisstekker kopen.
Je hoeft geen geld te wisselen, je kunt op 't vliegveld gewoon bath pinnen.