Vanaf die baai kun je prachtig snorkelen! Heerlijk rustig daar.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emj_23 schreef:Ik zou op Samui gewoon pinnen op t vliegveld, wel zo makkelijk. Check van te voren wel even of je pinnen op wereld hebt gezet. De tip van Rytir zeker volgen, Sinds ik ooit in de tropen ben geland zonder koffer neem ik altijd zwemkleding, een schone set kleren en zonnebrand mee in mijn handbagage. Zoals je weet vertrek ik deze week ook naar Thailand, ik neem verder Deet mee en een halve apotheek. Ik ben nogal onhandig en presteer het bijna elke vakantie om op het vieste stukje straat mijn knie kapot te vallen. Heb je al stoelen uitgezocht in het vliegtuig? Powerbanks mee? E-reader?
Ik heb de hele papierwinkel in een documentmapje gedaan die meegaat, zo heb ik alles bij elkaar en hoef ik niet mijn tas overhoop te halen op t vliegveld.
Muurp schreef:Roodvos schreef:Ja, je hebt een reisstekker nodig:
https://www.wereldstopcontacten.nl/thailand/
Maar die worden ook op Schiphol verkocht, dus don't panic.!
In de praktijk heb je veel USB aansluitingen in hostels en hotels, dus het is lang niet overal meer nodigje kunt het voor de zekerheid halen, maar 95% van de tijd is het niet nodig.
Wat een handige tip is die ik toen kreeg om meteen op het vliegveld in Bangkok geld te wisselen!
Neem 50 of 100 euro mee en wissel dit in de kelder van het vliegveld. Daar is het het goedkoopst én je hebt meteen geld voor de taxi