Zwanger op vakantie / babymoon

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Zwanger op vakantie / babymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:38

Ik was 26 weken zwanger en zijn een lang weekend naar Valencia geweest. We hadden ons hotel op 5 minuten fietsen van binnenstad en van strand. Lopen kon ik nog prima, maar fietsen vond ik net wat fijner. Dus hele weekend fietsen gehuurd en heel Valencia gezien.

Gowlan
Berichten: 4979
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 03:14

Linda2B schreef:
Hier ook nog heerlijk een week weg met z'n tweetjes toen ik ongeveer op de helft was. Wij zijn naar Andalusië geweest, een kleine finca in de bergen met zwembad. Was heerlijk. Enige waar ik tijdens het vliegen wel enorm last van kreeg was maagzuur. Denk met fijne herinneringen terug aan die vakantie (was ook het jaar voor Corona, daarna ook niet meer "echt" weg geweest.


We hebben inmiddels na uitgebreid overleg met verloskundige en afspraken nog voor de reis voor controles besloten om iets te boeken. Het is in ons geval ook Andalusië geworden, mede omdat ik in noodgevallen iemand kan contacten die de taal net zo goed spreekt als Nederlands.
Hopen dat er niks onvoorziens gebeurd en we nog lekker een weekje all inclusive kunnen relaxen :)
Helaas zijn we momenteel wel beide sinds een aantal dagen geveild door covid, maar gelukkig aan de beterende hand. We hopen het hiermee gehad te hebben :P

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Zwanger op vakantie / babymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:12

Wat een lekker vooruitzicht! Ga lekker genieten en voor nu veel beterschap!

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:43

Ik ben met 23 weken naar Gran Canaria geweest. Ging prima, was heerlijk.

Een collega van mij vertelde dat ze zwanger op vakantie was naar Tenerife en toen weeen kreeg. Ze is toen met spoed overgevlogen naar Gran Canaria en in Las Palmas bevallen in het ziekenhuis. Haar zoon heeft nu als geboorteplaats Las Palmas op zijn ID. Die heeft later wat te vertellen.

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Zwanger op vakantie / babymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:57

Man en ik hebben zojuist geboekt voor laatste week in mei; Rhodos, all inclusive. Ik ben dan 27 weken zwanger. We gaan het zien, ben benieuwd!

Fijn dat jullie ook wat hebben gevonden TS :)

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Zwanger op vakantie / babymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:07

Klinkt heerlijk,geniet ervan, laatste keer met zijn tweetjes!

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:08

Een wat? Babymoon? Wat is dat?

desi92
Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:16

Ik zelf was niet zwanger, maar een vriendin met wie ik ging. Zijn afgelopen oktober 5 dagen naar Ibiza geweest. Zij was toen, geloof ik, 28/29 weken zwanger.
Vliegmaatschappij had volgens mij niet eens door dat ze zwanger was.
Ibiza is opzich wel relaxt qua temperatuur en strand. Wel merkte ze dat lang lopen lastig werd, moesten wat meer pauzeren maar verder wel gewoon goed te doen. Qua eten was het soms wel even lastig. Toen ze bijvoorbeeld vroeg of de dresing zwangerproof was, werd er erg vaag over gedaan en bij navraag van de ingrediënten bleek er iets in te zitten wat ze niet mocht hebben.

Gowlan
Berichten: 4979
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 19:41

iirrssjjee schreef:
Man en ik hebben zojuist geboekt voor laatste week in mei; Rhodos, all inclusive. Ik ben dan 27 weken zwanger. We gaan het zien, ben benieuwd!

Fijn dat jullie ook wat hebben gevonden TS :)

Aah Rhodos hebben we ook naar gekeken, heerlijk meis!!! Alvast veel plezier gewenst!!!

Suzanne F. schreef:
Ik ben met 23 weken naar Gran Canaria geweest. Ging prima, was heerlijk.

Een collega van mij vertelde dat ze zwanger op vakantie was naar Tenerife en toen weeen kreeg. Ze is toen met spoed overgevlogen naar Gran Canaria en in Las Palmas bevallen in het ziekenhuis. Haar zoon heeft nu als geboorteplaats Las Palmas op zijn ID. Die heeft later wat te vertellen.


Ohhh wat een verhaal! Maar ze maken het dus wel goed? :D

Linda2B schreef:
Klinkt heerlijk,geniet ervan, laatste keer met zijn tweetjes!

Ja zo'n bizar idee!
Bedankt!

nine1987 schreef:
Een wat? Babymoon? Wat is dat?

" De term is overgewaaid uit de VS, maar eigenlijk kenden we het fenomeen hier ook al langer. Op vakantie tijdens je zwangerschap en - vooral - een laatste vakantie zonder baby. Of hip gezegd: een babymoon. "

desi92 schreef:
Ik zelf was niet zwanger, maar een vriendin met wie ik ging. Zijn afgelopen oktober 5 dagen naar Ibiza geweest. Zij was toen, geloof ik, 28/29 weken zwanger.
Vliegmaatschappij had volgens mij niet eens door dat ze zwanger was.
Ibiza is opzich wel relaxt qua temperatuur en strand. Wel merkte ze dat lang lopen lastig werd, moesten wat meer pauzeren maar verder wel gewoon goed te doen. Qua eten was het soms wel even lastig. Toen ze bijvoorbeeld vroeg of de dresing zwangerproof was, werd er erg vaag over gedaan en bij navraag van de ingrediënten bleek er iets in te zitten wat ze niet mocht hebben.

Ah ja, maar dat is hier in Nederland soms ook een dingetje dat ze in restaurants niet eens kunnen vertellen wat erin zit. Het is immers de kok die het eten bereid en niet de serveersters. Ze weten vaak in hoofdlijnen wel wat er in zit maar ook niet altijd. Is voor jezelf dus erg opletten, waar je ook bent.
Maar op zich vind ik dat je best veel dingen mag eten tijdens je zwangerschap dus er is altijd wel een alternatief te vinden. :)

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Zwanger op vakantie / babymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:21

Ah oké.. Weer wat geleerd.. Thanks.. Ik had echt geen idee.. :D

Gowlan
Berichten: 4979
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 21:49

nine1987 schreef:
Ah oké.. Weer wat geleerd.. Thanks.. Ik had echt geen idee.. :D

Haha ik tot voorkort ook niet hoor :+ :D