Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Op dit moment ben ik steeds in paniek rondjes aan het rennen in mijn hoofd en deze cirkel probeer ik te verbreken
prompter schreef:Nog eentje: ik ga eind mei een week in mijn eentje naar Landal Miggelenberg op de Veluwe. Ik ga een hele week vogels kijken, mijn man vindt dat minder interessant. De huisjes op dit park liggen ver genoeg uit elkaar om geen last van de buren te hebben, en het ligt echt midden in het bos. Winkel en brasserie zijn op het park, ik hoef er dus niet af om eten te hebben. Er zijn tweepersoonshuisjes (die nog ruim zat zijn).
topsylover schreef:Ga lekker in een hutje in Drenthe of op de Veluwe zitten en WANDEL al je zorgen eruit. Tijdens het wandelen kan ik al mijn stress op een rijtje zetten en kom ik tot oplossingen waar ik misschien al maanden over aan het malen ben. Ik zou zeggen; loop de 3 Drentse etappes van het Pieterpad (Zuidlaren naar Sleen). Prachtige omgeving, lekker rustig en je loopt niet doelloos een rondje.
Sky_As schreef:Ik zou lekker bijvoorbeeld Ameland doen. Daar kreeg ik echt het ultieme vakantie gevoel. Zonder auto het eiland op, en daar lekker een (elektrische) fiets huren om bij het hotel of huisje te komen.
En dan lekker niks meer. Wil je fietsen, ga je fietsen, wil je wandelen, ga je wandelen.
Wil je op je kamer blijven zitten? Ook goed.
Kleine dorpjes waar wel "iets" te doen is, dus heb je die behoefte kan dat ook. En wil je niks, heb je ook niet perse het gevoel dat je veel mist.
Daar kwam ik echt lekker uitgerust van terug.....En het is echt in mijn ogen een prachtig eiland.
Toevoeging: ik heb vaak als ik ergens heen ga, het idee te hebben van veel moeten zien omdat je er dan toch bent.... op Ameland ging dat op zo'n natuurlijke wijze. Dat eiland heb je vrij snel helemaal gezien als je wilt, dus daarna had ik ook "rust". Maar toch genoeg te doen, dat op momenten dat je dat zou willen, je dat wel op kan zoeken.
Ameland was voor mij 'te overzien". Niet te veel prikkels, en echt genieten.
marleen_usar schreef:Is het geen vluchten,als je thuis komt dan kan het zijn dat het allemaal weer rauw op je dag valt.
Vesceron schreef:Suzanne F. schreef:Ik spreek uit ervaring en wat je je wel goed moet beseffen is dat waar je ook heen gaat, je dit met je meeneemt. In je gedachten ben je op die andere plek volledig rustig en zen, maar zo zal het helaas niet zijn. Je neemt je zorgen mee en je voelt je gewoon nog steeds hetzelfde maar dan op een andere plek.
Dit is niet om negatief te doen maar wel om je een teleurstelling te besparen. Je zal realistisch moeten zijn.
Een andere plek kan je helpen om er iets anders tegenaan te kijken, misschien zie je meer overzicht als je meer rust neemt. Maar eigenlijk zit dat hem nog in je jezelf en niet in de omstandigheden.
Uit ervaring kan ik dit ook beamen.
Helaas blijven de zorgen, problemen en/of vervelende gevoelens niet achter op Schiphol, je kunt je hoofd niet uitzetten.
Maar ik snap je bedoeling wel, het kan heel overweldigend zijn om door sh*t heen te gaan en ook nog al je verantwoordelijkheden te moeten dragen zoals werk, huishouden, honden, sociale contacten etc.
Maar inderdaad wel goed om te bedenken dat je je gedachten en zorgen daar ook zult hebben, maar wel met wat meer rust.
Succes in ieder geval met een fijne plek te vinden!
Heb je een bepaalde periode/week in gedachten?
Wat ook echt een uitkomst kan zijn is een retraite boeken. Deze heb je in vele vormen, maar hierin ga je een aantal dagen helemaal voor de rust en zen in jezelf. Vaak met ademhalingssessies, meditatie enz.
Wellicht is dit ook iets om naar te kijken?
Sellyxx schreef:marleen_usar schreef:Is het geen vluchten,als je thuis komt dan kan het zijn dat het allemaal weer rauw op je dag valt.
Ik snap zulke reacties niet hélemaal. De tips om er niet een té grote onderneming van te maken wat je veel energie kost, snap ik nog. Maar wat is er mis met even ertussen uit willen?
(...)
Ik snap ook niet wat het andere advies dan zou zijn. Dan maar gewoon thuis blijven en de chaos alleen maar groter laten worden? Ik vind het juist een hele moedige keuze om bewust een keuze te maken om de situatie even te doorbreken! De situatie verandert niet, de omstandigheden niet, maar jij zelf kan wel veranderen. Doordat je even wat meer ademruimte krijgt, om dingen misschien vanuit een ander perspectief te zien. Door na te denken. Ook al gaat dat door piekeren heen, ook al heb je ook daar even je mindere momenten.. Alle dingen die je meemaakt, kun je achteraf wijze lessen uit halen. Er zijn ook mensen die dat misschien wel zouden willen of naar zouden verlangen maar die niet daadwerkelijk zo'n stap maken.
Schuur_ schreef:Ik wil graag een paar dagen (max 7 dagen) weg waar ik helemaal niks hoef te doen. Waar het ok is om misschien de hele dag op een balkonnetje of terras een boek te lezen en ik even geen verantwoordelijkheden heb met werk, mensen of honden. Ik zoek juist geen activiteiten, hoogstens wat wandelen maar verder vooral niks doen en geen verplichtingen.
Karin schreef:TS gaat niet reizen. Dit is wat TS wil:Schuur_ schreef:Ik wil graag een paar dagen (max 7 dagen) weg waar ik helemaal niks hoef te doen. Waar het ok is om misschien de hele dag op een balkonnetje of terras een boek te lezen en ik even geen verantwoordelijkheden heb met werk, mensen of honden. Ik zoek juist geen activiteiten, hoogstens wat wandelen maar verder vooral niks doen en geen verplichtingen.
CalipsoLover schreef:Op vakantie gaan = reizenOf toch hierzo.