Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:42

Met zo’n hond heb je wat mij betreft echt niets te zoeken in een vakantiepark vol met kinderen. Doodeng.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:52

DiantaM schreef:
Met zo’n hond heb je wat mij betreft echt niets te zoeken in een vakantiepark vol met kinderen. Doodeng.


Want thuis zijn er geen kinderen? Ik erken dat hij niet sociaal is. Dat is iets anders dan een moord machine. Hij heeft nog nooit iemand of een ander dier verwond. Gewoon omdat wij hem en de omgeving beschermen.

Net als dat niet alle kinderen lief, schattig en sociaal zijn, zijn ook niet alle honden dat. Mensen met moeilijke kinderen kunnen ook gerust gebruik maken van een vakantie park als ze maar begeleiding geven. Dat doe ik ook qua mijn honden. Thuis en op vakantie.

Maar wordt zo erg off topic. Ik wou enkel aangeven met mijn eerdere post dat als vakantie parken werkelijk zouden stil staan bij veiligheid dat dan de locaties van de huisjes erg slecht gekozen zijn vanuit beide kanten bekeken.

Daarnaast zou ik nooit in drukke vakantie periode gaan omdat ik dat zelf niet kan handelen zo hutje mutje en alles druk en vol (gillende) kinderen. Geef mij maar gewoon mijn eigen woonomgeving en de rust hier of een particulier huis. Echter soms moet je wel eens uit je eigen comfort zone gaan

pillow
Berichten: 7876
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:56

Het zoontje is nog geen twee. Ik vraag mij af wat voor entertainment en faciliteiten je nodig hebt voor zo'n klein kind.

Miran

Berichten: 4483
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:18

Wij zijn pas in het al genoemde Landal Twenhaarsveld geweest, komen vaker in de Landal parken en deze had echt een speelstrandje voor de honden, dat had ik nog niet eerder gezien. Leuk park ook, ik zou zeker even bellen.

De discussie over kinderen lijkt me niet nodig, buiten dat je weet dat je die in een park wat zo gericht is op kinderen tegen komt wil TS zelf juist een leuk park voor haar kind.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:19

pillow schreef:
Het zoontje is nog geen twee. Ik vraag mij af wat voor entertainment en faciliteiten je nodig hebt voor zo'n klein kind.


:+ :D ik ben 2 en ik zeg nee... Kinderen van 2 zijn al behoorlijk wat mans qua dingen ondernemen haha

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 23:09

#doeslief :D

2 van onze 3 honden zijn ook niet zo sociaal. Dus zoals sommige mensen zouden zeggen: breng ze naar een pension, haal iemand in huis enz enz. Dat werkt niet voor onze honden. En nee, ze hebben nog nooit iemand verwond en ja, thuis is het 110% van de tijd opletten met onze kleine man.
Maar dit is ons gezin, en ik zou graag een oplossing waar we allemaal een beetje plezier aan beleven.
We hebben ooit, toen we er nog eentje hadden op een park “ergens” vlak aan de Veluwe gezeten. Weet even niet meer precies welk park dat was.
De hondenbungelows lagen aan het randje van het park en je hoefde niet eens het terrein over, je kon zo via een hekje de Veluwe oplopen.
Op andere plekken op het park waren speeltuintjes ed. Super geregeld!


dierenfan schreef:
pillow schreef:
Het zoontje is nog geen twee. Ik vraag mij af wat voor entertainment en faciliteiten je nodig hebt voor zo'n klein kind.


:+ :D ik ben 2 en ik zeg nee... Kinderen van 2 zijn al behoorlijk wat mans qua dingen ondernemen haha

Precies ! :D :+
Wij hebben een druk, ondernemend mannetje. Hij is gek op de speeltuin, gek op dieren en als er een zwembadje zou zijn, helemaal top. Hij danst, springt op muziek dus ja, ik denk wel dat een stukje “entertainment” hem plezier gaat brengen. En dat hoeft niet heel groot te zijn.

Maargoed, morgenmiddag ben ik vrij en ga ik wat belletjes plegen. Parkdrenteland had ik gemaild maar nog niks van gehoord...

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:44


Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 23:27

Dank je wel! Ik heb ze een mailtje gestuurd.

Tot nu toe weinig verder gekomen. Landal zit vrij vol of is gewoon niet betalen dus vragen ( of de gok wagen) voor een 3e hond gaan we niet doen.
Verder is het echt enkel een 2 hondenbeleid wat de meeste parken hanteren.
Dus wel gaan ons verder focussen op particuliere huisjes die niet op een park liggen en dan zoeken we wel een speeltuin op :+

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 23:37

miccamaaike schreef:
Niet echt vakantiepark met activiteiten voor de kleine, maar volgens mij mogen honden gewoon mee: Zonnetij in Dwingeloo.
https://www.vakantie-naar-drenthe.nl/

En ik heb al antwoord terug: het ligt eraan hoe groot en hoe oud ze zijn...
Kom op zeg... -O-

pillow
Berichten: 7876
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 00:33

Galja schreef:
miccamaaike schreef:
Niet echt vakantiepark met activiteiten voor de kleine, maar volgens mij mogen honden gewoon mee: Zonnetij in Dwingeloo.
https://www.vakantie-naar-drenthe.nl/

En ik heb al antwoord terug: het ligt eraan hoe groot en hoe oud ze zijn...
Kom op zeg... -O-

Nou lijkt me dat het nogal uitmaakt of je met 3 jonge Herdershonden aankomt of met 3 10 jarige Chihuahuas

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 08:23

Waarom? 3 jonge herdershonden kunnen beter opgevoed zijn dan 3 chihuahua’s :')
Dat zijn de reacties van “liever niet,maar voorruit” en dan gaan piepen als er 3 haren achterblijven ofzo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:58


DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Welk vakantiepark welkom met 3 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:46

Ik denk dat het er vooral in zit dat 3 grote herdershonden in 1 huisje een stuk viezer wordt dan 3 mini beesten. Dat snap ik heel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:00

DiantaM schreef:
Ik denk dat het er vooral in zit dat 3 grote herdershonden in 1 huisje een stuk viezer wordt dan 3 mini beesten. Dat snap ik heel goed.

Tel daarbij op dat de meeste honden gewoon echt niet zo goed opgevoed zijn, blaffen, poep dat blijft liggen, krassen en kwijl op meubels, kozijnen en muren, en mensen met andermans eigendommen vaak toch veel roekelozer omgaan omdat ze betalen voor gebruik, dus honden op de banken en stoelen, de bedden. Schoonmaken gebeurt nauwelijks door de gasten zelf. Dan zit je met een paasei nadat de gasten vertrokken zijn. En betaal je de schoonmaak extra omdat ze meer tijd kwijt zijn om huizen waar honden hebben gezeten schoon te maken.

Daar weegt die 35 euro voor een hond niet tegenop.

Van alle gasten met honden die ik heb gehad toen ik nog op een vakantiepark werkte, waren misschien 20% netjes.

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:27

SusanH schreef:
Op deze plek kan het: https://reeenwissel.ardoer.com/nl/aanbo ... ing_pets=3. Leuk voor kinderen, goede faciliteiten en je loopt vanaf de camping zo het bos in. Hele fijne plek om vakantie te vieren.


Er staat bij bijna elke accommodatie dat huisdieren niet zijn toegestaan. Alleen in de paardenlodge mag je een hond meenemen en als je geen paard meeneemt lijkt me dat niet de meest logische om in te verblijven.

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:40

In italië bij toscane (cavriglia) is een mooi vakantiehuis met 10.000 tot 15.000m2 waar je honden los kunnen rennen :)
Wij gingen daar ook altijd naartoe met onze 5 shelties

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 14:07

miccamaaike schreef:
SusanH schreef:
Op deze plek kan het: https://reeenwissel.ardoer.com/nl/aanbo ... ing_pets=3. Leuk voor kinderen, goede faciliteiten en je loopt vanaf de camping zo het bos in. Hele fijne plek om vakantie te vieren.


Er staat bij bijna elke accommodatie dat huisdieren niet zijn toegestaan. Alleen in de paardenlodge mag je een hond meenemen en als je geen paard meeneemt lijkt me dat niet de meest logische om in te verblijven.


Dat is raar want ik heb 3 honden ingevoerd en kreeg wel accommodaties. Wij hebben er zelf gekampeerd met hond en in de chalets zaten ook altijd mensen met honden. Anders even bellen?

Edit: https://m.dogsincluded.nl/ hier kun je zeker wat vinden.

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 23:00

Citaat:
We moeten wel zeker weten dat ze niet op banken gaan liggen, krabben, tegen de ramen en deuren aan springen blaffen ect

Dat kreeg ik dus als antwoord terug.
Ik vind als je accommodaties verhuurd waar honden “welkom” zijn je er rekening mee moet houden dat dit soort dingen kunnen gebeuren en anders kan je gewoon beter geen honden toelaten in je huisjes. ( want ook 1 of 2 kunnen er een rotzooi van maken )
Wij proberen dus wel altijd alles netjes achter te laten, en ja onze honden liggen op de banken maar in een beetje goeie accomodatie zijn plaids aanwezig om de boel af te dekken ( en zo niet hebben we die altijd bij ons)
Je betaald ook dik voor een eindschoonmaak trouwens.

Italië zit niet echt bepaald in de planning :')
En op dogsincluded nog niks geschikts kunnen vinden.
Ik vind de prijzen ook de pan uitrijzen trouwens, €2000-€3000 voor 2 weken is niks :+
We zoeken gewoon verder :')

Galja

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 23:04

miccamaaike schreef:
SusanH schreef:
Op deze plek kan het: https://reeenwissel.ardoer.com/nl/aanbo ... ing_pets=3. Leuk voor kinderen, goede faciliteiten en je loopt vanaf de camping zo het bos in. Hele fijne plek om vakantie te vieren.


Er staat bij bijna elke accommodatie dat huisdieren niet zijn toegestaan. Alleen in de paardenlodge mag je een hond meenemen en als je geen paard meeneemt lijkt me dat niet de meest logische om in te verblijven.


Idd, ook al geef ik 3 personen en 3 honden aan en komen er verschillende accomodaties naar voren, nergens mogen honden mee...behalve in een paardenstal :+