Binnen NL betaal je ook niet voor die heli of de KNRM, de zorgverzekering biedt werelddekking voor spoedeisende hulp…
Mijn zorgverzekering vergoedt niet de repatriëring dus daar verzeker ik dan extra voor sws.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amalarab schreef:Hold your horses![]()
Binnen NL betaal je ook niet voor die heli of de KNRM, de zorgverzekering biedt werelddekking voor spoedeisende hulp…
Mijn zorgverzekering vergoedt niet de repatriëring dus daar verzeker ik dan extra voor sws.
mvdende schreef:Amalarab schreef:Dank je mvdende, ik kan bij mijn zorgverzekering absoluut geen uitsluiting van gevaarlijke sporten vinden. Ook niet bij de uitleg van de Zvw die overigens werelddekking biedt…
Het blijft wat vaag!
Zorgverzekering en reisverzekering zijn 2 verschillende dingen hé!
Stel je breekt een been op de piste, wordt met de heli naar het ziekenhuis gevlogen, daar wordt je in het gips gezet.
Dan dekt de zorgverlening alleen het stukje kosten die gemaakt worden in het ziekenhuis tot het bedrag wat het in Nederland ook zou kosten.
Maar het medische bergreddings team en de heli ga je dan zelf moeten betalen. Dat zit NOOITin een zorgverzekering!
Voor dat stukje heb je een reisverzekering nodig en omdat de kans op letsel bij skiën nogal reël is, worden gevaarlijke sporten bij de meeste reisverzekeringen uitgesloten of je moet een aanvullend pakket afsluiten. En lees goed de kleine lettertjes, want óók met gevaarlijke sporten aanvullende verzekering wil het gebeuren dat off piste enz alsnog uitgesloten worden.
De medische kosten die je met een reisverzekering meeverzekerd, zijn de kosten die gemaakt kunnen worden bovenop de Nederlandse prijzen.
Dus zeg maar in Nederland kost een enkel ingipsen €100 en in Frankrijk €200, dan betaalt de zorgverzekering de 1e €100 en je reisverzekering de 2e €100.