Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(sorry geen Vlaamse vlag)
En ik was voor de rondleiding met één van de andere gidsen aan het praten - ik ben natuurlijk nog nieuw en ken nog lang niet iedereen natuurlijk, en die man vond het fantastisch dat iemand van mijn leeftijd dit wilt doen, hij zei letterlijk dat hem dat goede moed gaf voor de toekomst. Vond ik heel lief
Ook heel fijn: ik heb nog een mailtje gekregen van iemand die ik zondag had rondgeleid. Ze schreef dat ze mijn passie en enthousiasme heerlijk vond, en dat ik volgens haar nog een hele mooie toekomst als gids tegemoet ga, en dat ze vond dat ze een heel leuke rondleiding van me gekregen had 
hoefnageltje schreef:Echt jammer, zo'n ervaring. Hopelijk kun je er voor jezelf nog een positieve draai aan geven door dit maar te zien als een soort van "leermoment", en dat je door deze ervaring een volgende keer met een soortgelijke groep er een fijnere ervaring van kan maken.
Hebben jullie als gidsen onderling nog een nabespreking na zo'n dag met veel groepen?
Ook in de zin van: wat kan een volgende keer beter?
Filevorming tijdens rondleidingen zou echt voorkomen moeten worden.
ajesca123 schreef:Ik zou dit ook zeker bespreken met de overige gidsen.
Vind het op zijn zachts gezegd nogal kinderachtig dat ze er op aangestuurd hebben jou als laatste te laten gaan terwijl ze weten dat je nieuw bent.
Je kunt mij niet wijsmaken dat ze als ervaren gids zijnde niet geweten hebben dat als laatste vertrekken met zon groep lastig zou zijn.
Voelt voor mij niet echt als een fijn team.
Het was geen gevalletje "de nieuwe het moeilijk maken", we hebben op voorhand een fijne babbel gehad en ik was niet de enige die vreesde voor opstoppingen - ik was gewoon de enige die dit nog nooit meegemaakt had haha. Met zo'n grote groep is het gewoon moeilijk, niks aan te doen. Improviseren dus!
Ik heb het wel gedacht, maar wilde het perse op de "gewone" manier willen proberen, ik had beter moeten weten haha.
ajesca123 schreef:Ik zou dit ook zeker bespreken met de overige gidsen.
Vind het op zijn zachts gezegd nogal kinderachtig dat ze er op aangestuurd hebben jou als laatste te laten gaan terwijl ze weten dat je nieuw bent.
Je kunt mij niet wijsmaken dat ze als ervaren gids zijnde niet geweten hebben dat als laatste vertrekken met zon groep lastig zou zijn.
Voelt voor mij niet echt als een fijn team.

Ook ga ik niet staan schreeuwen of kinderen/volwassenen stil proberen te krijgen, ik vertel gewoon verder. Ben geen politieagent of juf....