Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ODonoghue schreef:Momenteel heb ik +- 4 bezichtigingen in de planning voor appartementjes in Kirchberg en omgeving. Maandagochtend vroeg vertrek ik die kant op, ik zal laten weten welke het is geworden!
Sizzle schreef:Nederland is bizar als het gaat om woningen. Zelfs Parijs is haast nog makkelijker dan een willekeurig gehucht in NL
Cayenne schreef:hns schreef:Cultuurverschil is enorm. De verbodsborden vliegen je om de oren.
De regels worden extreem nageleefd, mensen klagen zelfs al als je de bloemen verkeerd hebt geplant. Geen grap
Mijn moeder stond een keer ergens een paar minuten stil om te kijken waar ze precies moest zijn, er liepen gelijk 10 mensen op haar af om te zeggen dat ze daar niet mocht staan.
Daar waar een vriendin van mij tegenwoordig zit (Luzern) wordt zelfs na 10 uur 'savonds de wc niet meer doorgetrokken wegens geluidsoverlast.
De viering van 1 augustus was ook bijzonder, 10 uur ging alles uit en iedereen ging naar bed.
Ze verwachten dat je je exact aan de regels houdt. Lachen in het openbaar is ook not done, je emoties uiten idem dito.
Het is heel dichtbij, maar toch is de cultuur extreem verschillend.Zo kennen wij Zwitserland helemaal niet. We komen er al jaren?
Danique_G schreef:Misschien een rare vraag maar hoeveel vakantiedagen heb je +/- in Zwitserland? En hoe flexibel zijn ze in werkuren zelf inrichten? Vind dat ook echt wel een enorm verschil maken in het creëren van werk-privébakans
Wanneer ga je over TS?:)