Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janouk schreef:Wat zalig. Heel veel teken inspiratie vast
Apple schreef:Wat een aparte ervaring! Mooi zo, midden in de natuur
chanicha schreef:Ziet er heerlijk uit zeg!
Prachtig zo alleen in de grote zee!
Jis_ schreef:Wat gaaf!! Platbodems!En wat een uitzicht, heerlijk!
Thuis vroeger hadden we een Schokker. Zelf zeil ik nooit meer, best jammer eigenlijk, helemaal als ik dit zie.![]()
Veel plezier nog!
8nnemiek schreef:Hoe zwaar is jullie schip eigenlijk? Ze zal vast ook iets wegzakken in het zand? Dat zal er ook voor zorgen dat ze extra stabiel ligt denk ik, toch?
MarcoBorsato schreef:Wanneer mag ik mee, zei je?
Mjetterd schreef:Ik verplaats dit topic naar [BEU] Bokt erop uit
Mo_86 schreef:Prachtig! Blijft een geweldige ervaring, heel gaaf vastgelegd ook!
wendy1987 schreef:Wat super gaaf zeg!!!
_San87_ schreef:Zo'n 7 ton ruwe schatting alles erop.
Wegzakken deed ze niet, ze staat echt op een balk van 20 cm die over de hele onderkant loopt. Op deze oude foto goed te zien:
[ [url=m/ovYv4f.jpg]Afbeelding[/url] ]
8nnemiek schreef:_San87_ schreef:Zo'n 7 ton ruwe schatting alles erop.
Wegzakken deed ze niet, ze staat echt op een balk van 20 cm die over de hele onderkant loopt. Op deze oude foto goed te zien:
[ [url=m/ovYv4f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is een flink gewicht inderdaad, dat zal ook wel lekker stabiel zeilen!
Grappig dat het zand op het wad zo stevig is!
We zijn wel eens in havens aan de grond gelopen bij laag water, maar daar zak je met gemak 20 cm diep weg in het slib
Hilli schreef:8nnemiek: het ligt enorm aan waar je bent ten opzichte van geulen en hoe de plaat ligt t.o.v. het getij. Ik heb 5 jaar lang véél wadgelopen vanwege mijn werk en je hebt extreem slibbige stukken (de stroomsnelheid is daar laag) waar je echt moet opletten dat je niet tot je knieën vastzit zodra je stopt met bewegen, maar je hebt ook zandige stukken waar je makkelijk kunt staan en lopen maar met opkomend tij in nog geen kwartier tot je kruis in het (snelstromende) water staat. Allebei dus een eigen uitdaging.
@TS: prachtig reisverslag en wat een mooi schip!
senna21 schreef:Dankjewel dat je ons dit laat meebeleven, TS.
Wat een mooi avontuur en prachtige foto's.
Benfan schreef:Ah wat leuk! Mijn tante vaart daar ook met haar boot (De Wilhelmina) lijkt mij fantastisch een keer te varen! Maar ben bang dat mijn Meniere de pret snel zou drukken.