Zon, zee en strand in oktober niet te ver weg, waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Zon, zee en strand in oktober niet te ver weg, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 12:36

Oh he, dat had ik even gemist :P Dat ziet er wel heel mooi uit :D Ik ga nog eens kijken :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 15:42

Ik ben nog steeds lekker aan het puzzelen. Ik dacht jeej, we gaan naar Boa Vista, Kaapverdië. Maar ik kan daar nog geen hotel vinden naar tevredenheid := (maar ik heb de lat wel hoog gelegd, I know.)
En ik dacht ach, we gaan gewoon naar de Canarische eilanden, naar La Palma, maar daar kan ik wel goedkoop op vliegen maar dan zijn we weer 14 uur onderweg _O- Maar La Palma is overigens ook nog te wisselvallig qua weer dus ik ga dan liever voor Fuerteventura of La Gomera. Maar ik vind €600.- pp nog wel veel om te vliegen op FV. Of €377.- mar dan ben je weer ruim 10 uur onderweg, dus dat is dan wel erg suf :')
Dus ik ben nog ff aan het zoeken, normaal kijk ik veel op Ryanair maar die vlieg tot november niet eens op de Canarische eilanden.
Enfin, ik puzzel lekker verder :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 15:49

En ik voel me dan echt een zeurpiet, dat ik zo kritisch ben. Maar het heeft echt te maken met mijn gezondheid. Ik heb zo weinig energie, dat ik gewoon zo min mogelijk zelf wil doen. Ik wil het liefst een mooi kleinschalig hotel waarbij ik vanaf mijn kamer zo het strand met strandbed op rol, of het ligbed bij het zwembad. Dat ik tussen de middag me even op mijn kamer kan terug trekken om te slapen bijv. Waarbij ik niet zelf hoef te lopen voor drankjes etc. En waar ik enkel mijn energie kan benutten aan dingen waarvan ik kan genieten (snorkelen en zwemmen <3 )Dat is toch niet zo gek toch? :\

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:54

Ik zou als ik jou was een pakketreis boeken in de huidige situatie. Bij tickets loop je de kans dat je niets vergoed krijgt als een land op oranje gaat.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:01

Earth schreef:
@Walkure, de Azoren staat ook op mijn lijstje, maar ook die zijn net als de Kaapverdische eilanden lastig aan te vliegen. Dat is wel ongeveer wat ik zoek verder, maar voor nu te ver weg.

TUI vliegt normaal rechtstreeks vanuit Amsterdam op Ponta Delgada, is ongeveer 4 uur vliegen. Je kunt ook via Brussel met TAP of TUI direct naar Ponta Delgada of eerst via Lissabon.

Aan de zuidkust van Sao Miguel heb je wel hele mooie stranden, de noordkant is wat ruwer en heb je de bekende zwarte stranden.

Heb je ook al eens aan Madeira gedacht? Dat moet echt schitterend zijn!

Ook Jordanië is een tip op 4 uur vliegen :D Wil je resorts, dan zit je in de Golf van Aqaba prima en kun je ook nog een dagje Eilat doen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:04

Mallorca echt een aanrader, zon, zee strand en verbazend mooie natuur of met een treintje door de bergen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 16:08

Fitzroy schreef:
Ik zou als ik jou was een pakketreis boeken in de huidige situatie. Bij tickets loop je de kans dat je niets vergoed krijgt als een land op oranje gaat.

Ik zie juist veel tickets die gratis om te boeken zijn, dus dat vertrouw ik in dat opzicht wel. Ik houd van de flexibiliteit van de vlucht en hotel zelf boeken. Dat vind ik ook een leuke hobby om te doen haha. :P En ik heb het idee dat je toch altijd duurder uit bent als je een pakketreis boekt.
Ik heb overigens ook onze hele huwelijksreis zelf geregeld, daar heb ik ongeveer zo'n 80 uur aan uitzoekwerk in zitten :P ( en uiteindelijk zijn we 2,5e week naar Indonesië geweest met luxe vlucht(airbus), superdeluxe hotels, cruise en waren we nog geen €3000 pp kwijt, dus dat loont zeg maar wel :P :') )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:12

Bij Transavia zitten er iig allemaal voorwaarden aan verbonden. Ik loop daar nu tegen aan met mijn eilandhoptrip naar Santorini.
Verder ben ik het met je eens dat je goedkoper uit bent. Maar vaak moet je bij hotels toch al 1 of 2 weken van tevoren annuleren (tenminste in Griekenland) en dat is gezien de huidige situatie best lang ervoor. Er kan zo wat veranderen in de reisadviezen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:19

Relaxed schreef:
Curacao :D Wel toeristisch, maar als je een auto huurt kun je de wat rustigere stranden opzoeken en ook daar zijn gewoon zonnebedjes :)

Precies, niks meer aan toe te voegen

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 16:33

Jester_ schreef:
Relaxed schreef:
Curacao :D Wel toeristisch, maar als je een auto huurt kun je de wat rustigere stranden opzoeken en ook daar zijn gewoon zonnebedjes :)

Precies, niks meer aan toe te voegen

[ [url=m/Hp9U1d.jpg]Afbeelding[/url] ]

OEh nice, welk eiland strand is dit?

Ik heb iets leuks fevonden, toch Zanzibar. Tickets zijn dan wel 1300 euro maar je verblijft daar heeeeel goedkoop, dus dat is dan wel interessant. En de grap is, dat we dan heen zouden vliegen op Zanzibar, en terug op Dar es Salaam. Beide rechtstreeks in 9 uur :P

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:38

Earth schreef:
En ik voel me dan echt een zeurpiet, dat ik zo kritisch ben. Maar het heeft echt te maken met mijn gezondheid. Ik heb zo weinig energie, dat ik gewoon zo min mogelijk zelf wil doen. Ik wil het liefst een mooi kleinschalig hotel waarbij ik vanaf mijn kamer zo het strand met strandbed op rol, of het ligbed bij het zwembad. Dat ik tussen de middag me even op mijn kamer kan terug trekken om te slapen bijv. Waarbij ik niet zelf hoef te lopen voor drankjes etc. En waar ik enkel mijn energie kan benutten aan dingen waarvan ik kan genieten (snorkelen en zwemmen <3 )Dat is toch niet zo gek toch? :

Lions Dive Curacao en dan een Ocean Front Cabana ..

Je stapt vanaf je terras het hagelwitte strand op. En daar ligt een mooi rif voor de deur om te snorkelen. Allerlei restaurants in de buurt op loopafstand. En zonzekerheid in oktober.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 16:38

DiantaM schreef:
Earth schreef:
En ik voel me dan echt een zeurpiet, dat ik zo kritisch ben. Maar het heeft echt te maken met mijn gezondheid. Ik heb zo weinig energie, dat ik gewoon zo min mogelijk zelf wil doen. Ik wil het liefst een mooi kleinschalig hotel waarbij ik vanaf mijn kamer zo het strand met strandbed op rol, of het ligbed bij het zwembad. Dat ik tussen de middag me even op mijn kamer kan terug trekken om te slapen bijv. Waarbij ik niet zelf hoef te lopen voor drankjes etc. En waar ik enkel mijn energie kan benutten aan dingen waarvan ik kan genieten (snorkelen en zwemmen <3 )Dat is toch niet zo gek toch? :

Lions Dive Curacao en dan een Ocean Front Cabana ..

Je stapt vanaf je terras het hagelwitte strand op. En daar ligt een mooi rif voor de deur om te snorkelen. Allerlei restaurants in de buurt op loopafstand. En zonzekerheid in oktober.

Kijk dat klinkt goed. Daar ga ik ook zeker naar kijken!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:40

Het is wel een groot hotel maar door de opzet (heel langgerekt) heb ik dat nooit door gehad. Er zitten veel duikers in het hotel die hele dagen op pad zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 17:11

Vliegen op Curacao is blijkbaar belachelijk duur. Vind niks onder de €1100 pp -O-

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:12

Je moet dan geen aparte vlucht en ticket boeken. Via tui is Lions vaak het goedkoopst. Maar het is een relatief duur hotel.

Voor de prijs van een los ticket had ik vaak de combinatie met een hotel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:16

Earth schreef:
Ik ben nog steeds lekker aan het puzzelen. Ik dacht jeej, we gaan naar Boa Vista, Kaapverdië. Maar ik kan daar nog geen hotel vinden naar tevredenheid := (maar ik heb de lat wel hoog gelegd, I know.)
En ik dacht ach, we gaan gewoon naar de Canarische eilanden, naar La Palma, maar daar kan ik wel goedkoop op vliegen maar dan zijn we weer 14 uur onderweg _O- Maar La Palma is overigens ook nog te wisselvallig qua weer dus ik ga dan liever voor Fuerteventura of La Gomera. Maar ik vind €600.- pp nog wel veel om te vliegen op FV. Of €377.- mar dan ben je weer ruim 10 uur onderweg, dus dat is dan wel erg suf :')
Dus ik ben nog ff aan het zoeken, normaal kijk ik veel op Ryanair maar die vlieg tot november niet eens op de Canarische eilanden.
Enfin, ik puzzel lekker verder :')

Huh? 14 uur onderweg naar La Palma? Er gaan van meerdere Nederlandse luchthavens (bijna) rechtstreekse vluchten.

Zoals ik eerder al zei: de tussenlanding in Gran Canaria is max 30 minuten.

Vliegtuig uit, bus in en na 5 kwartier zit je in Puerto Naos.

Als je met huurauto boekt, vliegtuig uit, huurauto ophalen en 60 minuten rijden tot aan hotel.

Je moet wél de westkust hebben! Daar is het zonnig.

La Gomera ga ik je héél erg afraden! Als alles op rolletjes verloopt, ben je met mazzel binnen 14 uur op je bestemming, anders +24 uur.

Heeft met de boottijden te maken.

Wil je dezelfde dag aankomen, dan MOET je de ochtend vlucht van (Transavia) 06:00 hebben, dan vlieg je 4,5 uur, komt rond 10 in Tenerife aan, met een taxi naar de haven, boot van 12 uur naar La Gomera. En dan nog 1,5 uur met de huurauto.

Heb je de (transavia) middagvlucht, die rond 15:00 eruit gaat, dan kom je pas ná 19:00 op Tenerife aan en de laatste boot gaat om 20:00. Dan wordt je dus in een hotel op Tenerife gezet voor 1 nachtje, om de andere ochtend door te reizen naar La Gomera.

Been there, done that, twice! En mn ouders al een keer of 8......

Edit: La Gomera ga je ook geen strandbedjes vinden enzo. Valle Gran Rey is gezellig, met voldoende restaurants, maar meer is er eigenlijk niet te zien op het eiland. Het is echt een wandel eiland.

2019 La Palma was ook eigenlijk niet de bedoeling. Ouders hadden La Gomera geboekt, maar Thomas Cook viel om en onze reis werd geannuleerd. Konden toen alleen met véél moeite La Palma nog boeken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 17:43

DiantaM schreef:
Je moet dan geen aparte vlucht en ticket boeken. Via tui is Lions vaak het goedkoopst. Maar het is een relatief duur hotel.

Ik heb al gekeken voor combideals maar dan kom ik nog steeds op 1300 pp uit := Dan wordt Zanzibar ineens veel interessanter :P

@Mvdende ik krijg het momenteel toch niet voor elkaar om iets te vinden wat betaalbaar en goed aansluit, maar dat kan natuurlijk te maken hebben met corona. Ik zoek via Skyskanner en cheaptickets. Voor combideals kom ik hier ook niet voor onder de 1000 pp.
Edit: Ik kan er voor €400 pp nar toe maar dan ben ik 28 uur onderweg _O-
Blijkbaar niet goed gezocht net :') Vind rechtstreeks voor €600 via Transavia :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 18:05

Tja, en als we dan hier heen kunnen, dan wordt je wel een beetje verliefd he :')

Resort op Zanzibar. Nromaal zou ik niet snel voor een wat grootschalig resort gaan, maar dit soort dingen lijken me dan wel weer helemaal geweldig haha.

Afbeelding

Afbeelding

Psst! Kost maar €700 1000 voor 9 dagen all in :') (stap dan zomaar van mijn geloof af _O- )

Vriendin van mij zegt trouwens dat ze qua natuur niet zo onder de indruk was van Curacao. Ik denk sowieso dat het afvalt omdat het toch tegenvalt qua prijzen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:43

Klopt hoor, Curaçao heeft mooie plekjes maar het is ook veel cactussen :+ .

Maar in het kader van snorkelen is Curaçao wel ongekend. Een van de weinige plekken waar je geen boot nodig hebt om bij een rif te komen. Je loopt de zee in en je ziet prachtige dingen. Dat is niet overal op de wereld.

Zanzibar ziet er prachtig uit.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:01

Earth schreef:
DiantaM schreef:

Ik heb al gekeken voor combideals maar dan kom ik nog steeds op 1300 pp uit := Dan wordt Zanzibar ineens veel interessanter :P

@Mvdende ik krijg het momenteel toch niet voor elkaar om iets te vinden wat betaalbaar en goed aansluit, maar dat kan natuurlijk te maken hebben met corona. Ik zoek via Skyskanner en cheaptickets. Voor combideals kom ik hier ook niet voor onder de 1000 pp.
Edit: Ik kan er voor €400 pp nar toe maar dan ben ik 28 uur onderweg _O-
Blijkbaar niet goed gezocht net :') Vind rechtstreeks voor €600 via Transavia :)

Afbeelding

Verrek 17-10 terug 24-10

2 personen, vlucht, transfers en appartement. Vertrek Amsterdam.

Op de terugweg 1 tussenlanding. Dan ben je van 17:35 tot 00:55 onderweg. Dus 7,5 uur. En volgens mij zit daar het +1 uur tijdverschil al bij in.

Soms loont alles zélf uitzoeken, maar soms loont een pakketreis zeker ook.

Afbeelding

Huurauto voor de week €136.

Dus voor nog geen €1900 in totaal een week La Palma, zonder 14 uur reizen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:15

Ik vind dat persoonlijk best veel geld voor een week := naar de Canarische Weilanden. Dat kan echt veel goedkoper maar dan niet naar La Palma.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:40

Fitzroy schreef:
Ik vind dat persoonlijk best veel geld voor een week := naar de Canarische Weilanden. Dat kan echt veel goedkoper maar dan niet naar La Palma.

In een schoolvakantie?

En met de wensen van de ts?

Ik wil best geloven dat Tenerife/ Gran Canaria/ Fuerteventura/ Lanzarote goedkoper zijn, als je een megaresort boekt.

Maar een groen eiland, met gematigd tot zeer weinig toeristen, dat zijn eigenlijk alleen La Palma, La Gomera en El Hierro.

En daar betaal je voor.

Maar je krijgt dan óók een totaal andere ervaring! Die laatste 3 eilanden kan je echt écht niet vergelijken met de massatoerisme eilanden.

En ze zijn best wel uniek in die zin. Goed weer eind oktober, niet te ver vliegen, prachtige natuur en geen zandbak. En óók heel belangrijk: je hoeft niet op je resort te blijven ivm je veiligheid, je kan met een huurauto lekker het hele eiland over. Wat bijvoorbeeld in Gambia of op de Dominicaanse republiek niet zo fijn kan.

Mijn ouders gaan ieder jaar eind oktober op zon vakantie. En ondanks dat ze vaak met nieuwe ideeën komen zoals Kaapverdië, komen ze toch iedere keer weer bij de Canarische eilanden uit.... gewoon vanwege de reisduur, het gemak en het fijne klimaat eind oktober.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 20:00

DiantaM schreef:
Klopt hoor, Curaçao heeft mooie plekjes maar het is ook veel cactussen :+ .

Maar in het kader van snorkelen is Curaçao wel ongekend. Een van de weinige plekken waar je geen boot nodig hebt om bij een rif te komen. Je loopt de zee in en je ziet prachtige dingen. Dat is niet overal op de wereld.

Zanzibar ziet er prachtig uit.

Zolang je met je kop onder water ligt, zie je toch weinig van de omgeving boven water :')

@mvdende, ach toch! Bedankt voor het uitzoeken. Maar dan ga ik voor datzelfde geld en iets verder vliegen toch liever op Zanzibar zitten denk ik :P Maar ik ga er ewl naar kijken!!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:31

Curacao is niet een mooi natuur eiland nee, wel goed om te snorkelen inddd! Egypte is mooier, maar inddd een boottocht van een uur of 2 voor nodig. Curacao pak je een willekeurig strand en langs de kliffen kun je zeer mooi snorkelen ;)

Sorry voor je verliefdheid op Zanzibar :+ Gaaf resort wel!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 20:36

iirrssjjee schreef:
Curacao is niet een mooi natuur eiland nee, wel goed om te snorkelen inddd! Egypte is mooier, maar inddd een boottocht van een uur of 2 voor nodig. Curacao pak je een willekeurig strand en langs de kliffen kun je zeer mooi snorkelen ;)

Sorry voor je verliefdheid op Zanzibar :+ Gaaf resort wel!

Hahaha bedankt he :') :P Ik begin er alleen over te struikelen (OMG IK BEN ECHT ERG!!) dat je vanaf het strand op Zanzibar niet direct kunt snorkelen _O- Dus ik houd de andere opties toch nog open _O- Je kunt ook wel snorkeltripjes doen hoor, en naast het snorkelen kun je bijv ook watersporten doen.
oliebol man, je moet echt niet naar zulke mooie plekken gaan in Indonesië. We zijn verpest voor het leven :') :') :')