Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Ik volg zeker! Ik dacht dat Zweden echt heel duur was? Ik ben dus eigenlijk ook heel nieuwsgierig wat je nu moet betalen voor zo'n huis?
Victory-Boy schreef:Wat een mooi huis en een mooie plek! Ik vond jullie vorige plek ook al zo mooi. Ik volg graag.
Suzanne F. schreef:Ik volg ook! Leuk! Spreek je al een beetje Zweeds?
Kendra schreef:Ha Mirjam, wij zaten/zitten samen in het Dikke Buiken topic.
Maar ik ga je zeker hier volgen. Wij hebben - voordat we de paarden thuis kregen- best veel rondgezworven in Zuid Zweden. Ik vond het geweldig mooi, eigenlijk mooier dan Midden Zweden met toch vooral héél veel bos (en water natuurlijk). Ik vond het landschap ook erg vriendelijk, en natuurlijk is er veel ruimte - maar het is niet zo leeg als verder naar boven. Ik ben heel benieuwd hoe de winters daar zijn en of het je bevalt!
Adjepatatje8 schreef:Duolingo! Heel goed om Zweeds te leren
Zelf ook wat woorden geoefend voor de jaarlijkse vakantie richting Zweden
Hästar = paarden
Häst = paard
is ook handig om te weten met de paarden boel op het erf![]()
JeanneV schreef:prachtig al die natuur... waar in Zweden is het? je hebt ook een vracht werk gekocht... hoe ga je dat doen met je gezondheid als je ouders ouder worden? denk je dat je je veulens makkelijk verkocht krijgt in dat land?
veel vragen hahaha
maessie schreef:Zo das een avontuur zeg!! Afzet van de veulens moet geen probleem zijn gok ik zo. Vriendin van mij woont in finland, en het is zóó lastig een beetje goede paarden daar te vinden!
Wat mij nog het meest verbaasde daar, hoe back to basic de paarden daar nog gehouden werden. (Zelf graan nog mengen ed)
salatiga1995 schreef:Ik meld me ook! Vreselijk gaaf!! Echt een droom![]()
Gelijk even bijgelezen, ziet eruit als een prachtig plekje! Er was nog iemand in her DBT (21?) die in Zweden zit toch? Die sprak ook al over de moeilijkheden en de hoge kosten voor het fokken.. Wel leuk dat je ook een opfok gaat houden! Heerlijk om al het jonge grut ook aan huis te hebben
Cynthia82 schreef:Ja, Quir
Heel gaaf Mirjam, dat huis! Prachtig!!
Waar in ZH woon je nu dan? Misschien kan ik beter nu nog even snel op visite komen, is dichterbij
Noisy schreef:Jaaa! Volgtopic![]()
Wat een waanzinnig gaaf huis zeg
mirjamalvaro schreef:Haha enthousiasteling
Huis was ook liefde op eerste gezicht, kan dat bij een huis?
Zebrastreep schreef:Oh wat gaaf ik volg zeker mee ik ben gek op Zweden! Zelf denk ik ook wel eens zal ik in de toekomst ook de stap maken om naar Zweden te gaan? En als ik je huisje zo zie met grond erbij wil ik wel graag er weer heen.
Hopelijk gaat het settelen fijn en gemakkelijk. De taal vond ik maar ingewikkeld het lijkt wel Duits, Nederlands, plat Gronings en Engels door elkaar heen. Ik heb het geprobeerd te oefenen een periode maar het is wel pittig.
Qua omgeving met paarden is echt top en heelijk veel ruimte en rust. En geen buren in je nek... Misschien is Zweden ook wel wat voor mij
poes schreef:O wat leuk Mirjam. Vroeg me ook gelijk af hoeveel zoiets kost ivm belgie
Eland in de wei lijkt me vooral eng!
Noisy schreef:mirjamalvaro schreef:Haha enthousiasteling
Huis was ook liefde op eerste gezicht, kan dat bij een huis?
Tuurlijk kan dat!
Ja, sinds ik "Morden i Sandhamm" heb gekeken ben ik Zweed-o-fiel geworden. Wat een prachtig land met schitterende natuur![]()
Vorig jaar Denemarken vond ik al geweldig maar de volgende stop wordt Zweden. Alleen de hubbie nog even overtuigen