Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happy_Hippie schreef:uhm waar slaat deze reactie op?
Sorry dat mijn nederlands niet perfect is...
Omdat ik dat leuk vind? ben er nog nooit geweest en schijnt erg gaaf te zijn om foto's van te maken?
Ben geen vandalis ofzo als je dat denkt
Anoniem schreef:Happy_Hippie schreef:uhm waar slaat deze reactie op?
Omdat ik dat leuk vind? ben er nog nooit geweest en schijnt erg gaaf te zijn om foto's van te maken?
Ben geen vandalis ofzo als je dat denkt
Op het feit dat het respectvol naar je lezers is om fatsoenlijk Nederlands te schrijven.
Vandalis? Vandaal bedoel je denk ik?
Jij vindt het leuk om de mensen die daar wonen overlast te bezorgen door daar lekker op ramptoerisme te gaan? Bijzonder.
VogeltjeM schreef:Ik ben er in 2016 geweest, toen stonden de slagbomen gewoon open (woon in NL maar wel redelijk dichtbij).
Het is interessant omdat het vervallen en grotendeels verlaten is, doet mij qua sfeer aan Tsjernobyl denken. Toen wij er waren, waren er meerdere fotoshoots aan de gang.
Het is sneu voor de overblijvende bewoners, maar het is ook wel wat bijzonder om na 20+ jaar nog op zo'n compleet vervallen plek te blijven zitten en dan ook nog boos te zijn dat nieuwsgierige mensen het komen bekijken. Come on, wees eens een beetje realistisch zeg (wij werden overigens gewoon gegroet).
Rex_Rolfo schreef:Net over de Duitse grens bij Roermond heb je de bruinkool dagbouw die steeds verder gaat en dorp na dorp opslokt. Ik weet niet of er nu nog spookdorpen zijn, jaar of 20 geleden wel maar die dorpen hebben inmiddels plaats gemaakt voor een héél groot gat.
Citaat:doel > Doel
begie > België
Nederlander.
Een beetje aandacht schenken aan je spelling mag best hoor.
En daarnaast.... Waarom zou je daarheen willen? Daar wonen gewoon nog mensen, laat ze lekker met rust
Citaat:uhm waar slaat deze reactie op?
Ben geen vandalis ofzo als je dat denkt :
VogeltjeM schreef:Ik ben er in 2016 geweest, toen stonden de slagbomen gewoon open (woon in NL maar wel redelijk dichtbij).
Het is interessant omdat het vervallen en grotendeels verlaten is, doet mij qua sfeer aan Tsjernobyl denken. Toen wij er waren, waren er meerdere fotoshoots aan de gang.
Het is sneu voor de overblijvende bewoners, maar het is ook wel wat bijzonder om na 20+ jaar nog op zo'n compleet vervallen plek te blijven zitten en dan ook nog boos te zijn dat nieuwsgierige mensen het komen bekijken. Come on, wees eens een beetje realistisch zeg (wij werden overigens gewoon gegroet).
Kuggur schreef:elnienjo schreef:Tijdens de gemiddelde Zuid Afrika rondreis ga je ook naar townships zoals Soweto. In Azie kom je ook regelmatig iets sloppenwijkerigs tegen. Als ze slim waren zouden ze gebruik maken van het toerisme door merchandising en verkoop van flesjes fris.
"Als ze slim waren".....
elnienjo schreef:Het is een prachtige locatie voor urban fotografie!
elnienjo schreef:Hoeft ook niet persé, maar ik vraag me af waarom deze bewoners meer rechten zouden hebben dan bewoners van andere toeristenplaatsen. Een dorp of stad is nog altijd geen privébezit, dus je mag daar als toerist gewoon rondlopen.
Ayasha schreef:VogeltjeM schreef:Ik ben er in 2016 geweest, toen stonden de slagbomen gewoon open (woon in NL maar wel redelijk dichtbij).
Ik vind het verontrustend, apart en boeiend om te lezen hoe er om gegaan wordt met dit onderwerp.
Het is dus onrealistisch van deze mensen, om te verwachten dat men hun miserie, want dat is dit, niet gebruikt als toeristische trekpleister? Zullen we, om het even tot in het extreme te trekken, misschien ook busreizen gaan organiseren naar plekken die geteisterd worden door oorlog, ISIS of andere rebellenlegers? Ik twijfel er niet aan dat er ook mensen nieuwsgierig zijn naar die dorpen.
Zullen we busreizen doen naar de sloppenwijken in bepaalde landen? Kwestie van alle miserie open te stellen voor nieuwsgierige zielen met camera's en auto's om leuke foto's te maken.
Wellicht en waarschijnlijk hebben deze mensen niet veel andere opties dan blijven waar ze zijn. Jouw ervaringen met elders woonplaats vinden en kunnen betalen is duidelijk beter dan de mijne.![]()
Ga verdorie met je rijkdom (want dat zijn auto's) naar een industrie terrein of een kanaal brug en maak daar leuke foto's er van. Laat die mensen met rust.
Als iemand hier foto's zou komen maken van mijn huis zal ik ze toch aanspreken. Waarom zou je anderen zo willen gaan storen alleen voor je eigen lolletje?
VogeltjeM schreef:[
Ik zie het niet als ramptoerisme, maar inderdaad als urban toerisme. Bij mijn weten heeft iedereen in Doel de kans (gehad?) op een andere woonplek waarna het gros dus ook ging, maar heeft een handjevol mensen besloten dat niet te doen, omdat ze zich zo verbonden voelen met het dorp. Ze wonen daar dus uit vrije wil en niet omdat ze zielig zijn.
Natuurlijk is het erg naar als het dorp waarin je bent opgegroeid komt te vervallen, maar er 20+ jaar later nog zo aan vasthouden getuigt ook wel van een bepaalde rigiditeit, zeg maar.