Vieze&schone hotels in NL: jouw ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:44

Oh man, wat een verhalen!

Zelf in Nederland nog geen vieze kamers gehad gelukkig, altijd veel geluk mee gehad. Wel járen geleden tijdens een feest (lees:zuip) vakantie in het pittoreske :') Salou een mega ranzig appartement gehad. Was niet schoongemaakt, we troffen het aan zoals de vorige gasten het hadden achtergelaten en we hadden ook nog kakkerlakken :r .

Tegenwoordig hebben we meestal onze eigen accomodatie mee: onze zeilboot :D . Ideaal!

ruitje

Re: Vieze&schone hotels in NL: jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 23:30

Ok, wat een verhalen! Echt vreselijk en zo'n bevestiging van wat ik al dacht :')

Misschien toch ook voortaan mijn eigen beddengoed meenemen :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 23:31

Niki_ schreef:
Ik heb in meerdere hotels (minimaal 4-sterren) gewerkt, zowel als housekeeping staff als manager housekeeping, en er werd hard gewerkt om de kamers uiteraard zo netjes en schoon mogelijk te krijgen. Echter ben je vaak tegen bizarre targets aan het werken, dit heb ik ervaren toen ik zelf housekeeping was (wij hadden 25 minuten na een check-out, waarin het bed verschoond moest worden, overal gestoft moest worden, stofzuigen en dweilen, badkamer en toilet gepoetst moesten worden, alle prullenbakjes geleegd, kastjes geleegd, alles weer op exact dezelfde plek teruggelegd moest worden (tot de kledinghangers precies geteld en aan 1 kant gehangen toe) en alle spulletjes zoals handdoeken, douchegel, shampoo, maar ook slippers, tissues, koffie en thee, flesjes water etc. allemaal weer aangevuld moest zijn) en 15 minuten voor een stay-over als gasten langer bleven (waarin je, als je pech had, ook het bed moest verschonen - dit deden we om de 2 nachten).

In de praktijk gebeurde het dus wel eens dat er wat geskipt werd, en dan met name het stoffen en stofzuigen, want als je de kamers niet af kreeg in je gestelde tijd was dat je eigen probleem - je kreeg alleen betaald voor de target-tijd. Ik snapte dus ook wel dat mensen de neiging hadden zaken af te raffelen.

Als manager was het mijn taak om de kamers te controleren (en dus ook de bedden grondig te checken) en riep ik zeker wel mensen terug als ik vlekjes of haren zag: daar laat je de gasten niet in slapen, maar vaak genoeg deed ik het zelf even opnieuw. Tevens zorgde de manager er ook voor dat er een roulatie was van grondige schoonmaakklussen, zoals de putjes en de voegen van de douche, die deed ik dan zelf.
Deze verhalen herken ik gelukkig dus niet van de hotels waar ik gewerkt heb en ook niet van waar ik op vakantie ben geweest - ik heb vooral verhalen over hele smerige gasten, wat mensen soms uitvreten op die kamers... :=

Is ook wel echt weinig tijd zeg :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:43

Niki_ schreef:
Ik heb vooral verhalen over hele smerige gasten, wat mensen soms uitvreten op die kamers... :=

Dit heb ik ook overigens! Zou er een boek over kunnen schrijven, tot aan dieren die geslacht werden op badkamers. :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:59

Ik ben nogal een zeur betreft een schone kamer.
Op vakantie een keer gehad dat bij aankomst om 5:00 u smorgens ik al zag dat de kamer niet schoon was. Gelijk naar de receptie en gezegd dat we of een andere kamer willen of dat hij nu of werd schoongemaakt.
Hij was gewoon nog niet schoongemaakt na de vorige gasten.

Ze hebben toen een schoonmaakster uit bed gebeld, dat vond ik zo knullig.. uiteindelijk lagen we om 8:00 u al bij het zwembad...

Wij gaan een aantal keer per jaar naar Kos en altijd dezelfde hotel keten. Daar weet ik zeker dat het schoon is

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 05:58

KimD schreef:
Niki_ schreef:
Ik heb vooral verhalen over hele smerige gasten, wat mensen soms uitvreten op die kamers... :=

Dit heb ik ook overigens! Zou er een boek over kunnen schrijven, tot aan dieren die geslacht werden op badkamers. :')

Wat mensen uitvreten.... Daar ken ik er ook nog een paar van. Heb als puber als kamermeisje gewerkt.

Een groep jonge gasten die een "handwerk feestje " in de badkamer hadden georganiseerd.
Hun kwak zat letterlijk OVERAL. muren, douche gordijn, plafond etc.

Een stel dat een kamer met extra/3e bed had gekregen ipv een kamer met 2 bedden. Ze hadden elke keer noet storen op de deur hangen, dus een kleine week geen schoonmaak gehad. Alleen schone handdoeken voor de deur.
Bij vertrek bleek dat ze in bed haddem gescheten en dat smerige beddengoed op het 3e bed hadden gelegd. Late check-out, dus de laatste kamer die we moesten doen. Dat deden we dus "even" met een paar mensen.
Nou leek dat derde bed echt ongebruikt, dekbed lag perfect erop. Toch klopte er iets niet. Weet niet meer wat het was. Volgensmij de stront vlekken op de matras beschermer van het andere bed :=
Daar hebben we toen wel onze baas bij gehaald := man man man wat smerig.
Hoog zomer in een badplaats, hotel (klein familie hotel, kamer of 30 ofzo) was volgeboekt... geloof dat we uiteindelijk met zn 5-en in die kamer bezig zijn geweest. Alle grotere klussen werden ook meteen gedaan.
Maar gatver. Weet jij nog precies waar de kamer lag (links achterin in de gang) alleen niet meer of het op de 1e of 2e verdieping was :=

Oudere, beginnend dementerende, mensen die elke jaar terug kwamen. Schatten van mensen, maar de stank.... gebruikte luiers laten drogen en die weer kn de koffers doen... kamer stonk echt een uur in de wind!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 06:45

Hier een oud medewerker van Fletcher.
Altijd keurig alles vervangen. Zelfs als het bed er onbeslapen uitzag.
Alle kussenslopen ook als er maar 1 gebruikt was. Altijd stofzuigen, ook al was het netjes.

Dit was bij Fletcher Duinoord.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:43

Ik vraag me dus af als die kamers zo ranzig zijn. Worden de schoonmaakkosten dan niet verhaald op de gasten.
Ik zou daar echt de rekening naar toe sturen, een kamer 3 weken niet kunnen gebruiken vanwege een paar ransbakken is toch echt te erg.

Wij slapen veel bij van de valk en eigenlijk nooit vieze kamers gehad.

In Australie kregen we na een vlucht van 24 uur wel een kamer in een motel , onder de dansvloer waar ze een bruiloft aan t vieren waren.
Geen oog dicht gedaan en ze konden ook niks anders geven ivm die bruiloft. was vol

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:42

Hier altijd tevreden geweest over hotels, op haren en oude versleten badkamers na. Moet wel zeggen dat ik nooit durf te kijken wat er onder het “schone” bedgerei ligt, want dan ben ik wel bang dat ik er niet meer durf te slapen.

Wel een keer op het kale matras geslapen in een vakantiehuisje en dat was echt niet chill.
We waren het laken vergeten....
Uiteindelijk maar een dekbedovertrek over het matras gelegd.
Deze fout maak ik dus nooit weer, want dat is gewoon ranzig.

Bij vertrek moesten wij zelf alles schoonmaken anders werden er schoonmaakkosten verrekend.
Nu vroeg ik mij wel af of er dan nog een schoonmaker er achteraan komt, want kan mij voorstellen dat veel mensen dat afraffelen of voor het oog schoonmaken.

Verder smul ik vooral heel erg van jullie verhalen, vooral die van de housekeeping.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 00:32

Geen hotel, maar ik heb op een groot bekend vakantiepark gewerkt in de schoonmaak en als voorvrouw en bij ons werd alles netjes afgehaald en vervangen. Stofzuigen onder de bedden en o.a. haren in de badkamer waren wel belangrijke punten. Toch is het onmogelijk om in de tijd die je er voor krijgt alles perfect schoon te maken. Optisch schoon werd dat dan genoemd. In die periode ben ik ook gestopt, dat is niets voor mij.

In die jaren wel een hoop ranzige dingen aangetroffen, vooral na grote evenementen in de buurt zoals de TT of een darttoernooi was het echt bizar.

Qua hotels hebben we volgens mij wel veel mazzel gehad. We zijn nu een paar keer bij Carlton de Brug in Mierlo geweest, elke keer top. 1 keer in een super budget hotel in Amsterdam Sloterdijk, bleek echt een buitenlandse jongerenhotel, maar voor de prijs was dat echt meer dan prima.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 01:57

Niet vies, maar wel gek; in Londen een prima kamertje, er zat alleen geen gordijn voor het raam waardoor de mensen in de flat er tegenover zo bij je binnen konden kijken. We hebben er toen maar een handdoek voor gehangen :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 10:52

Hahaha dat is ook gek :') .

Ik lees een paar keer mensen die dus in de housekeeping hebben gewerkt. Als je er dan zo weinig tijd voor hebt:

Wat maak je dan wel schoon en wat niet?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:35

ruitje schreef:
Hahaha dat is ook gek :') .

Ik lees een paar keer mensen die dus in de housekeeping hebben gewerkt. Als je er dan zo weinig tijd voor hebt:

Wat maak je dan wel schoon en wat niet?

De zichtbare dingen wel, niet meteen zichtbare dingen sla je over/gaat met Franse slag en je wordt creatief.

Als mensen glimmende kranen zien, dan kijken ze al snel niet meer verder.
Kranen inspuiten met luchtverfrisser, doekje erover en klaar is bijvoorbeeld zo'n trucje. Glimmende kranen en een schoonmaak geurtje.

Spiegels wel altijd goed doen, maar in kastjes bv niet

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:36

Zichtbare dingen.

Kussens netjes..
Kranen flimmend..
Douchewanden kalkvrij
Lekker geurtje..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:11

en de onzichtbare dingen die niet gedaan worden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:20

Bopje schreef:
Bij vertrek moesten wij zelf alles schoonmaken anders werden er schoonmaakkosten verrekend.
Nu vroeg ik mij wel af of er dan nog een schoonmaker er achteraan komt, want kan mij voorstellen dat veel mensen dat afraffelen of voor het oog schoonmaken.

Lijkt me wel, situaties zoals kwakjes op alle muren vermijd je daarmee toch wel :') dan heeft de schoonmaakploeg tijd voor een wat grondigere beurt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:26

Wij hadden per week een of twee extra aandachtspunten naast de basisschoonmaak zo kwamen alle hoeken en lastige dingen regelmatig aan de beurt.

Stofzuigen moesten we een V.vorm In de vleug van de vloerbedekking zuigen zodat de gaat kon zien dat we overal geweest waren

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:43

Oh heerlijk topic :')

Ik ben een enorme miep met hotels/huisjes. Ik pluis van te voren alles altijd grondig uit (info, ervaringen, reviews etc.) en meestal gaat het dus wel goed.
Minder mazzel heb ik als we met mijn schoonouders ergens heen gaan. Dan wordt het zo’n ranzig vakantieparkhuisje. Echt, ik wil daar zo min mogelijk aanraken. Maar soms ontkom je er niet aan, serviesgoed :r of zo’n heerlijke fijne stoffen bank waar 100 koters hun snot op gesmeerd hebben :r Het jeukt ook overal als je er op zit. Om over de bedden maar te zwijgen.

Mijn afkeer tegen serviesgoed komt misschien wel door een scharrel die ik ooit had. Weekendje weg met vrienden in een huisje waar ze zelf de schoonmaak gingen doen. Alle gebruikte borden/glazen/bestek werden in de badkuip gesmeten en met de bezem (van de tuin) gingen ze het “afwassen” %)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 12:37

:o gadver!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:00

Heb ook in de housekeeping gewerkt bij center parcs. Vreselijk was dat. Ik had 3 kwartier voor een 6 persoonshuisje. Ik probeerde alles zo snel mogelijk te doen maar dat lukte niet altijd en dan keek ik niet altijd alle pannen na. Je moet zoveel doen in een mega korte tijd. Werk nu in een bejaardenhuis in de schoonmaak en heb gelukkig 3 a 4 uur de tijd voor. Is nog niet altijd voldoende maar ik kan gelukkig wel altijd de badkamer goed schoonmaken voor die mensen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:46

fjordjes schreef:
Heb ook in de housekeeping gewerkt bij center parcs. Vreselijk was dat. Ik had 3 kwartier voor een 6 persoonshuisje. Ik probeerde alles zo snel mogelijk te doen maar dat lukte niet altijd en dan keek ik niet altijd alle pannen na. Je moet zoveel doen in een mega korte tijd. Werk nu in een bejaardenhuis in de schoonmaak en heb gelukkig 3 a 4 uur de tijd voor. Is nog niet altijd voldoende maar ik kan gelukkig wel altijd de badkamer goed schoonmaken voor die mensen.

Ik heb bij die eerste ook gewerkt alleen in het zwembad, maar regelmatig in vakanties moeten bijspringen bij de housekeeping, maar jeeej als je zag wat je allemaal moet doen in weinig tijd is echt bizar!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:03

KimD schreef:
Niki_ schreef:

Wait... whut?! :wow:

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:23

Ik slaap (sliep, pre-corona) VEEEEEL in hotels en ik weet dat er algemeen bekend is dat schoonmaak weleens te wensen overlaat.

Tsja, If it doesn't kill you, it makes you stronger, denk ik dan maar :+

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:31

Hier ook een ex-housekeeping medewerker.
Zelf gelukkig geen erge dingen meegemaakt, maar verhalen van collega's: prostitués die langs kwamen en drugs dat overal in de kamers lag (dit was een teamuitje), klanten die overal poepen behalve op de plee (kast in de slaapkamer, plantenbak in de gang, etc.).
Wel een keer gehad dat ik op de deur klopte om te checken of de gasten al weg waren (uitchecktijd was voorbij) en ik hoor me toch een gekreun.

De ho(s)tels waar ikzelf heb geslapen, heb ik niet zoveel op aan te merken. Sommige waren zeer gedateerd, maar zolang het bed goed is en de badkamer schoon, hoor je mij niet piepen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:04

Ongelooflijk, wat een verhalen. Ik heb gelukkig nog nooit zo’n vieze kamer meegemaakt. Was altijd wel redelijk netjes. Alleen een grote kakkerlak in een bungalow op Lanzarote maar dat is niet echt heel raar.
Heb altijd wel nette hotels gehad verder.
Ik zou als hotel echt in mijn voorwaarden opnemen dat extra schoonmaakkosten worden verhaald. Je hebt de naam en contactgegevens en zou echt de rekening sturen bij zulke excessen. Stront, bloed en sperma overal gaat toch veel te ver, echt doe normaal hoor. Zouden ze dat thuis ook doen?