Zelf in Nederland nog geen vieze kamers gehad gelukkig, altijd veel geluk mee gehad. Wel járen geleden tijdens een feest (lees:zuip) vakantie in het pittoreske

Tegenwoordig hebben we meestal onze eigen accomodatie mee: onze zeilboot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niki_ schreef:Ik heb in meerdere hotels (minimaal 4-sterren) gewerkt, zowel als housekeeping staff als manager housekeeping, en er werd hard gewerkt om de kamers uiteraard zo netjes en schoon mogelijk te krijgen. Echter ben je vaak tegen bizarre targets aan het werken, dit heb ik ervaren toen ik zelf housekeeping was (wij hadden 25 minuten na een check-out, waarin het bed verschoond moest worden, overal gestoft moest worden, stofzuigen en dweilen, badkamer en toilet gepoetst moesten worden, alle prullenbakjes geleegd, kastjes geleegd, alles weer op exact dezelfde plek teruggelegd moest worden (tot de kledinghangers precies geteld en aan 1 kant gehangen toe) en alle spulletjes zoals handdoeken, douchegel, shampoo, maar ook slippers, tissues, koffie en thee, flesjes water etc. allemaal weer aangevuld moest zijn) en 15 minuten voor een stay-over als gasten langer bleven (waarin je, als je pech had, ook het bed moest verschonen - dit deden we om de 2 nachten).
In de praktijk gebeurde het dus wel eens dat er wat geskipt werd, en dan met name het stoffen en stofzuigen, want als je de kamers niet af kreeg in je gestelde tijd was dat je eigen probleem - je kreeg alleen betaald voor de target-tijd. Ik snapte dus ook wel dat mensen de neiging hadden zaken af te raffelen.
Als manager was het mijn taak om de kamers te controleren (en dus ook de bedden grondig te checken) en riep ik zeker wel mensen terug als ik vlekjes of haren zag: daar laat je de gasten niet in slapen, maar vaak genoeg deed ik het zelf even opnieuw. Tevens zorgde de manager er ook voor dat er een roulatie was van grondige schoonmaakklussen, zoals de putjes en de voegen van de douche, die deed ik dan zelf.
Deze verhalen herken ik gelukkig dus niet van de hotels waar ik gewerkt heb en ook niet van waar ik op vakantie ben geweest - ik heb vooral verhalen over hele smerige gasten, wat mensen soms uitvreten op die kamers...
KimD schreef:Niki_ schreef:Ik heb vooral verhalen over hele smerige gasten, wat mensen soms uitvreten op die kamers...
Dit heb ik ook overigens! Zou er een boek over kunnen schrijven, tot aan dieren die geslacht werden op badkamers.
ruitje schreef:Hahaha dat is ook gek.
Ik lees een paar keer mensen die dus in de housekeeping hebben gewerkt. Als je er dan zo weinig tijd voor hebt:
Wat maak je dan wel schoon en wat niet?
Bopje schreef:Bij vertrek moesten wij zelf alles schoonmaken anders werden er schoonmaakkosten verrekend.
Nu vroeg ik mij wel af of er dan nog een schoonmaker er achteraan komt, want kan mij voorstellen dat veel mensen dat afraffelen of voor het oog schoonmaken.
fjordjes schreef:Heb ook in de housekeeping gewerkt bij center parcs. Vreselijk was dat. Ik had 3 kwartier voor een 6 persoonshuisje. Ik probeerde alles zo snel mogelijk te doen maar dat lukte niet altijd en dan keek ik niet altijd alle pannen na. Je moet zoveel doen in een mega korte tijd. Werk nu in een bejaardenhuis in de schoonmaak en heb gelukkig 3 a 4 uur de tijd voor. Is nog niet altijd voldoende maar ik kan gelukkig wel altijd de badkamer goed schoonmaken voor die mensen.