Cuba, geen rondreis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:04

Ik heb Cuba eigenlijk als enorm veilig ervaren. De mensen waren ontzettend gastvrij en aardig, wij hebben rondgetrokken en onze 2 favoriete plekjes waren ook Trinidad en Viñales. Als ik terug zou gaan, werd het zeker Viñales. Prachtige natuur en ik heb daar 4 x paardgereden, wat een gave ervaring. Wij zaten in een nieuwe Casa, we waren hun eerste gasten en ze waren ontzettend lief. De man waar ik bij paardreed was een bekende van hun en het waren zulke gave ritten. Prachtige natuur.
We zijn ook in Varadero geweest en dat was 1 grote afrader. Prachtig strand maar het eten was verschrikkelijk. Het sloeg echt nergens op, zo vies. Spaghetti bolognese was pasta met ketchup qua smaak, er waren uberhaupt erg weinig opties. De patat was zelfs niet zo lekker, maar goed dat is waar we van hebben geleefd 3 dagen lang. Ik raad echt aan om een casa te regelen in trinidad of vinales en vanuit daar te genieten.
Overigens vond ik het voedsel in heel het land niet lekker, we hebben 2 restaurants tijdens onze 3 weken durende rondreis gevonden die lekker waren. Ik ben zo’n 5 kilo afgevallen tijdens die reis omdat ik zo weinig at :+ . Het fruit is wel lekker. De gerechten waren gewoon altijd vlees met wat erbij, gekookte kip was er vaak. En dat vond ik echt heel vies. Er is ook bar weinig qua snacks in de winkels dus bereid je voor haha. Maar prachtig is het wel. Hieronder een foto van mijn uitzicht in Viñales.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:10

Wij aten in de casa's waar we sliepen en daar hebben we echt heel lekker gegeten. Veel lekkerder dan in de restaurants :j

Paardrijden bij Trinidad is ook een aanrader! Wij zijn van de drie weken rondreis een dag of 5 in Trinidad gebleven. Buitenrit naar een waterval gemaakt, daar gezwommen. Paarden zagen er ook heel goed uit (baas van de paarden was de lokale dierenarts haha)

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:13

Hoi TS,
Wil je perse in een hotel of is dat vooral vanwege de excursies? Toen ik in Cuba was hebben wij enkel in casa particulares geslapen. Degene in Havanna was super schoon, heel vriendelijke host en er werd elke dag vers ontbijt voor ons gemaakt om op het dakterras op te kunnen eten. Het lag midden in de stad dus je liep zo naar een hotel om excursies te regelen. Ik weet niet of dit altijd zo is of het misschien makkelijker te regelen is als je daar ook echt verblijft. Maar misschien dus toch een idee om nog eens naar casa's te kijken? Op die manier krijg je alleen vanuit je verblijf al veel meer cultuur mee.

Qua eten, stel je er inderdaad niet op in dat het een culinaire reis wordt. Bij elke maaltijd rijst en zwarte bonen maar dat is altijd beter dan de pasta met ketchup. Paardrijden hebben wij ook gedaan maar vond ik zeker niet aan te raden. Het is een derde wereld land en qua dieren welzijn lopen ze gewoon nog achter. Mocht je wel willen paardrijden zou ik dit in Nederland al uitzoeken. Verder zijn Cubanen super gastvrij en vriendelijk! Locals spreken veelal geen engels maar proberen zeker mee te denken in handen en gebaren taal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:19

Qua paardrijden: ik heb toen aangegeven dat ik het graag wilde bij mijn man, maar alleen als ik de paarden er goed bij vond staan, ook op de stallen. Dat was het geval bij waar wij zijn geweest in Trinidad. De eigenaar, dierenarts, had een paar paarden voor ritten en dat was echt goed voor elkaar gezien de omstandigheden. :)

En goed afgericht ook! Ik hoefde alleen maar te bedenken wat ik wilde en mijn paard deed het <3

Tijdens onze rit raakte een van de paardjes kreupel. Toen heeft de guide zijn paard aan onze vriend gegeven (we gingen rijden met twee mensen die we daar ontmoet hadden, zij en ik hadden ervaring en haar vriend en mijn man niet) en kregen we tussen de stap stukken door de vrijheid op aangewezen paden lekker te galoperen enzo (dan bleven onze partners bij de guide die wandelde met het kreupele paardje). Eenmaal thuis werd het paardje gelijk nagekeken en behandeld (spijker in de hoef, kregen we er met een mesje niet uitgewipt onderweg).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:25

Wij hebben we echt veel lekker gegeten in Cuba. Veel inderdaad in casa's of huiskamer restaurants maar ook in ons hotel in Varadero. Maar dat was ook echt wel een goed hotel. Low budget hotels zou ik daar niet zo snel doen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:46

Varadero was ik niet erg gecharmeerd van.
Ik vond het er vrij saai en toeristisch.
Het hotel was een aftands megacomplex. Ik ben er behoorlijk ziek geworden.

Dit was onze laatste bestemming van onze rondreis. Het was verder een goed verzorgde rondreis. We sliepen deels bij families, deels simpele hotels en dat was prima en leuk. Ik vond de rondreis niet zwaar.
Juist de cultuur in Cuba is zo leuk en maakt het uniek.

Persoonlijk zou ik dus zeker weer voor een rondreis gaan en liever Varadero overslaan :o

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 18:33

Katja schreef:
Wij hebben we echt veel lekker gegeten in Cuba. Veel inderdaad in casa's of huiskamer restaurants maar ook in ons hotel in Varadero. Maar dat was ook echt wel een goed hotel. Low budget hotels zou ik daar niet zo snel doen.

Weet je nog welk hotel dat was toevallig?

Low budget hoeft echt niet voor ons. Ik betaal liever iets meer, maar dat het wel goed is dan dat ik minder betaal en niet naar mn zin zit.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 18:35

Hanafubuki schreef:
Qua paardrijden: ik heb toen aangegeven dat ik het graag wilde bij mijn man, maar alleen als ik de paarden er goed bij vond staan, ook op de stallen. Dat was het geval bij waar wij zijn geweest in Trinidad. De eigenaar, dierenarts, had een paar paarden voor ritten en dat was echt goed voor elkaar gezien de omstandigheden. :)

En goed afgericht ook! Ik hoefde alleen maar te bedenken wat ik wilde en mijn paard deed het <3

Tijdens onze rit raakte een van de paardjes kreupel. Toen heeft de guide zijn paard aan onze vriend gegeven (we gingen rijden met twee mensen die we daar ontmoet hadden, zij en ik hadden ervaring en haar vriend en mijn man niet) en kregen we tussen de stap stukken door de vrijheid op aangewezen paden lekker te galoperen enzo (dan bleven onze partners bij de guide die wandelde met het kreupele paardje). Eenmaal thuis werd het paardje gelijk nagekeken en behandeld (spijker in de hoef, kregen we er met een mesje niet uitgewipt onderweg).

Paardrijden is voor ons geen wens daar. Mijn partner rijdt niet (althans, geen paard, wel motor) en ik vind in veel "andere landen" de wijze van paarden houden en verzorgen niet kloppen bij mijn visie.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:59

WenK schreef:
Katja schreef:

Weet je nog welk hotel dat was toevallig?

Low budget hoeft echt niet voor ons. Ik betaal liever iets meer, maar dat het wel goed is dan dat ik minder betaal en niet naar mn zin zit.
https://www.melia.com/en/hotels/cuba/varadero/melia-las-americas/index.htm
Deze, beide keren via TUI geboekt dat was het voordeligste. Hotel waar we in Havana hebben gezeten weet ik niet meer maar dat was ook super.