Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 13:35

Dubai is dat nog mooi qua natuur of ook weer alleen zand??

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:09

Petrichor schreef:

Het ligt in de woestijn dus er is veel zand, maar er is veel gemaakte natuur dat toch erg mooi is.

https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... Dubai.html

Ik heb van zowel mijn leerlingen (die daar gewoond hebben) als kennissen die daar geweest zijn op vakantie begrepen dat het land echt de moeite waard is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:02

Wel eens aan Malta gedacht? Daar vind je veel cultuur, maar ook zee. Op Gozo en Comino vind je rust. Verder heeft het land 366 kerken, dus voor elke dag 1, vele musea, geschiedenis, en plaatsen als Mdina the Silent city zijn erg mooi. Natuur vind je bij de Dingly cliffs bijvoorbeeld.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:00

x_Milou schreef:
Ik vond Marokko/Marrakech ook heel leuk, maar om daar zelf auto te rijden moet je wel iemand met een beetje talent en veel overzicht hebben. Ik rijd prima rond op Europese wegen, maar daar waag ik me niet aan :') In april/mei is het weer daar super, in februari/maart zou ik nog niet gaan. Wel goed te betalen en, in tegenstelling tot veel anderen, superlekker gegeten zonder voedselvergiftiging.
Antillen red je net niet met 8 uur, zeker omdat vroeg in het seizoen vaak een tussenlanding hebt. Vind Aruba wel goed in jullie plaatje passen, daar kun je heel fijn rondrijden met de auto en mooie witte stranden.

8u van deur tot deur red je niet nee maar ik ben via Parijs gegaan en vanaf daar was het echt nog geen 6 uur. Naar Parijs was een klein uurtje en als je een goede overstap hebt is 8u van opstijgen tot landen wel haalbaar. 10 jaar geleden in elk geval :) maar binnen Europa is ook een hoop moois op maar 2-4 uur vliegen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 19:19

Helaas is er binnen Europa in die tijd geen garantie op mooi weer. Dan kom je al op de Canarische eilanden en die kennen de meeste van ons allemaal al. :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:27

Petrichor schreef:

Persoonlijk vind ik Dubai in de laatste categorie vallen. De woestijn kan ook echt heel mooi zijn, bijvoorbeeld om met een 4x4 de woestijn in te gaan of om in de woestijn te overnachten. Mooie natuurparken o.i.d. moet je echter niet verwachten. Persoonlijk zou ik voor natuur dus niet naar Dubai gaan. Wel voor mooi weer (al hadden we afgelopen winter gigantisch slecht weer met overstromingen :+) en alle aparte bezienswaardigheden/gebouwen. Het oude Dubai is denk ik ook nog 1 van de weinige overblijfselen van de “oude” cultuur van het gebied. De souk is ook wel echt mooi. Maar echt cultuur of historische dingen zijn er ook niet heel veel te vinden. Verder zijn het vooral allemaal nieuwe gebouwen die de afgelopen 10/15 jaar uit de grond zijn gestampt. Wel mooi om eens gezien te hebben hoor! Vooral het stuk bij de Dubai Mall, de Burj Khalifa en de fonteinen vonden wij erg leuk. De Dubai Marina vonden wij ook een fijne plek. :)

Dubai is al aardig verwesterd, Abu Dhabi loopt daarin nog wat achter maar vonden wij ook een fijne stad. De Sheikh Zayed Mosque vonden we prachtig en zeker de moeite waard! Het is wel een stuk kleiner, dus als je echt dingen wilt doen voor bijv. een week, kan je beter naar Dubai gaan i.m.o.

En Noord-Afrika? Marokko of Egypte bijvoorbeeld? Egypte is prachtig, waanzinnige cultuur en historie is daar te zien. <3 Zou daar graag nog eens naar terug gaan! Ben daar overigens in mei geweest voor een rondreis en toen was het al flink warm.

Of Israël, Jordanië? Dat is juist een mooie periode om die kant op te gaan en prachtige landen om te bezoeken. Staat ook nog hoog op mijn lijstje! Kenia zou je ook nog kunnen redden binnen die 8 uur, qua natuur natuurlijk fantastisch.<3

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:35

Ik sluit me aan bij @licor.
Verdiep je in Afrika, er zijn echt genoeg mogelijkheden.

Als je geinteresseerd ben kun je een kijken je nemen in het topic [volg] avontuur in afrika.
Ik ben zelf na een reis door Kenia en Oeganda blijven plakken in Oeganda. Daar kun je foto's en verslagen van de reis zien.

Een auto huren is trouwens redelijk eenvoudig.
Ik ben zelf met www.onafricanroads.com op vakantie geweest. Je kan ze altijd mailen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:41

Curaçao <3

Afbeelding
Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 20:30

Op dit moment zijn we ons aan het verdiepen in Florida. Maar goed ook dat is best lastig, want welk plekje is leuk om te zitten. Mocht iemand wederom tips hebben, graag! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:01

Je zou op Orlando kunnen vliegen. Van daar een roadtrip langs de westkant naar beneden naar Miami en dan terugvliegen. Dan kom je bijv langs Tampa, fort meyers, sanibel island. En dan door de everglades richting miami.
Keys vond ik zelf niet zo boeiend maar anderen wel.

Vanaf orlando kan je ook nog aanrijden naar st augustine, een kustplaatsje aan de oostkant. Daar heb jenook daytona beach.
Kennedy space center ligt ook aan de oostkust

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:29

Keet schreef:
Petrichor schreef:
Dankjewel! Is Florida niet te stads?

Nee hoor :) je hebt stedelijke gebieden maar ook hele diverse natuur en veel bezienswaardgheden :)
In oktober vloog ik van amsterdam naar Orlando in 8 uur :) terug was iets langer ivm een tussenstop op miami, dus dat was 9,5 uur maar hoefde het vliegtuig niet uit

Misschien heb je wat aan ons reisverslag van februari/maart dit jaar. Duidelijk twee verschillende Florida´s, wij zijn ook niet zo van het stadse :-)

www.tijmesflorida2020.com

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 21:48

Oh leuk, ga ik straks even lezen! :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:54

Succes, ik ben vrij breedsprakig hoor :-) En de kritische cynische blik van Albertje Kretiek Himself (aka mijn man) is vooral voor de liefhebbers, maar vrij taai (of niet Katja?).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:56

Azoren?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 22:03

LadyMadonna schreef:
Azoren?

Veel te koud in die tijd van het jaar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 22:28

Je schrijft fijn! Ik heb nu 2 verslagen gelezen en ga de rest ook nog lezen. :) Vliegtuig ziet er ook super luxe uit zeg, ik vraag mij af als je gewoon 2e klas vliegt heb je dan ook je eigen tv en Wifi? Ik heb wel eens 2e klas naar Tenerife gevlogen en daar had ook iedereen een eigen beeldscherm maar ik vraag bij af of dat bij langere vluchten standaard is. En kan je bij die Wifi ook gewoon appen en Facebooken op je telefoon? :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:57

Eigen TV meestal wel hoor. Die WIFI heb ik niet aan de gang gekregen, mis ik ook eigenlijk niet op een vlucht.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:59

Petrichor schreef:
Je schrijft fijn! Ik heb nu 2 verslagen gelezen en ga de rest ook nog lezen. :) Vliegtuig ziet er ook super luxe uit zeg, ik vraag mij af als je gewoon 2e klas vliegt heb je dan ook je eigen tv en Wifi? Ik heb wel eens 2e klas naar Tenerife gevlogen en daar had ook iedereen een eigen beeldscherm maar ik vraag bij af of dat bij langere vluchten standaard is. En kan je bij die Wifi ook gewoon appen en Facebooken op je telefoon? :)

Dat ligt aan het vliegtuig, heb ook weleens een langere vlucht gehad zonder eigen scherm. Wel een scherm om de iets van vijf stoelen maar daar kon ik dus amper op kijken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:16

New York is 8 uur vliegen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:36

Madeira?

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:41

Helemaal de andere denk richting op, hebben jullie wel eens aan Oman gedacht ?
Van al mijn reizen vond ik dat het aller mooiste, veiligste land met lieve mensen by far.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:53

Een van de italiaanse eilanden misschien een optie?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 00:24

nova_zodiax schreef:
Helemaal de andere denk richting op, hebben jullie wel eens aan Oman gedacht ?
Van al mijn reizen vond ik dat het aller mooiste, veiligste land met lieve mensen by far.

Oman is echt prachtig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 00:28

Ik zou voor Florida gaan. Everglades, marco island, the keys, miami etc. Heeeeeerrrlijkkk.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 00:31

Ik ben een jaar of 6 geleden met een vriendin naar Turks Cyprus geweest, dat is ook zeker de moeite waard. Wij waren destijds afhankelijk van bussen omdat we ons rijbewijs niet lang genoeg hadden voor een huurauto, maar als je die wel hebt kun je veel mooie tripjes maken. Natuur, cultuur, historie, even de grens over in de stad voor een dagje Grieks Cyprus, erg mooi! :j