Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

elnienjo schreef:Een vriend van mij is ook 'ns in de zomer naar Japan op rondreis geweest, maar geen enkele foto had een blauwe lucht. Het was ofwel stik heiig, ofwel bewolkt. Voor mijzelf is fotografie een belangrijk onderdeel van mijn reizen dus ik zou voor een seizoen kiezen wat een betere luchtkwaliteit heeft, dus voorjaar (kersenbloesemseizoen) of de kleurrijke herfst.
Wij zijn hier afgelopen zomer geweest en dit was 1 van mijn meest geweldige reizen. De natuur is fantastisch en heel bijzonder. Veel wilde dieren gezien (walvissen, orka’s, beren, noem maar op...) en we hadden prachtig weer. We zijn in Vancouver gestart en hebben steeds zo’n 20-25 graden gehad met zon. Alleen in het noorden was het wel wat dagen frisser met zo’n 10-15 graden. Van de 3 weken hebben we twee dagen regen gehad.
Qua cultuur en geschiedenis is er misschien wel wat minder t.o.v. de overweldigende natuur. Maar ook daarvan is genoeg te vinden. Er is veel te vinden over de geschiedenis van de goudzoekers. Zo hebben we met een oude goudzoekerstrein de goudroute richting Yukon gereden en dit was prachtig. Ook heb je er allerlei goudzoekersstadjes en speciale trails waarbij je als het ware in hun voetsporen tijdens de Gold Rush treedt. Ook zijn er nog veel dingen te vinden van de oude inheemse bevolking, zoals totempalen e.d. en bijbehorende musea. 

Wel heel vochtig in die tijd en we hebben toen ook niet veel zon gezien, maar het was wel prima te doen om te reizen.
Daar hebben we toen ook heel goed weer gehad. In sommige gebieden wel koud (vooral in de bergen), maar ook daar was het dan ‘s middags alsnog aangenaam in het zonnetje. Ik begrijp uit je reacties dat hier niet gelijk je voorkeur naar uit gaat, maar misschien is het wel het bekijken waard
Afrika is in de meeste gebieden tijdens die periode prima qua weer en het voldoet zeker aan jouw eisen. Ook zijn er zeker nog genoeg landen in Afrika waar niet “iedereen naar toe gaat”. Misschien Botswana een idee, of Oeganda?
cusco, Macchu Picchu, stukje jungle in Puerto maldonado, efkes oversteken naar Bolivië voor uyuni, en dan verder je rondje door Peru. Mooi land, veilig, eenvoudig te bereizen en heerlijk eten. Mooie natuur en cultuur.
voor mij het mooiste land ter wereld. Zo vriendelijk, gastvrij, schoon, prachtig. Ik ben er zo verliefd op geworden.

LadyMadonna schreef:Iran lijkt me werkelijk prachtig, maar gaan we niet doen. Ik ga bijv ook niet naar Egypte, hoewel die wel op mijn lijstje staat, voor ooit.....
Kennis van me is 4 mnd terug geweest en kreeg bij de excursie naar Gizeh 4 zwaar bewapende militairen mee. Dat is niet mijn idee van vakantie vieren.
En dat was ook meteen mijn favoriete verre reis die ik iedereen zou aanraden! Supervixen schreef:Canada vond ik mooi, maar teveel toeristen op de route die hierboven genoemd is. Vooral heeeel erg veel bussen met Chinezen.
De dorpen hadden weinig sfeer, de natuur was prachtig.
Helaas ontzettend heet toen wij er waren, 37 graden gedurende twee weken en heel veel bosbranden waardoor we een aantal dagen in de rook zaten. Dus niet helemaal een perfect reisklimaat.
Ik ga tien keer liever weer naar Afrika, dat heeft mijn hart gestolen.
Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho, Namibië en Mozambique zijn landen waar ik al geweest ben. Prachtig.
Botswana en de Victoriawatervallen staan hier op de verlanglijst.