Kroatië, vliegtickets geboekt en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Kroatië, vliegtickets geboekt en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:44

Er lopen nu dus twee topics tegelijkertijd over Kroatië zie ik, ik dacht al dat ik in de war was :D

Maar misschien kunnen jullie bij elkaar nog inspiratie opdoen? En zal hier ook even het foto/reisverslag van mijn ouders neerzetten: http://reizenenschrijven.com/index.php/ ... n-slovenie

Winged

Re: Kroatië, vliegtickets geboekt en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:49

Klinkt tof! Maar: je bent zo dichtbij Mostar en dat is wel een aanrader om toch even aan te doen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 00:53

RianneH schreef:
Klinkt als een toffe reis :D

Verstandig om de Kravice om te ruilen voor de Plitvice waterval, wij hebben alleen Kravice gezien, was mooi, maar Plitvice is nog een stukje indrukwekkender begreep ik.

Wij gingen de grens over met een busverbinding en hadden mogelijk daardoor erg veel vertraging, want we hebben wel een paar uur bij de grens moeten wachten. Ik weet niet of dat met eigen vervoer net zo lastig is, maar houdt wat ruimte over in de planning ;)

En veel plezier!

Dankje :)! Ik had hier ook over nagedacht, maar qua reis schema kwam dat voor ons niet handig uit. Op deze manier hebben we de kortste reistijd en kunnen we toch beide parken aandoen.

Rije: jaa klopt! Super leuk. Had het andere topic gezien en aan de hand daarvan heb ik hier ons reisschema gepost. Die was toen al rond. Ik kijk zeker mee in het andere topic.

Winged: Bedankt voor de tip. Ik ga daar zeker naar kijken, maar denk niet dat wij dat er nu nog tussen krijgen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:05

Iemand toevallig ervaring met lange afstand wandelroutes in Kroatië?
Er is online best wat "in theorie" aangeduid als lange afstand pad in Kroatië, maar ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke status is: zijn er goede kaarten, is de bewegwijzering goed, moeten hutten gereserveerd worden, eventueel ervaring wildkamperen (buiten de nationale parken dan). etc. Ik verwacht dat het wat minder "luxe" is dan bijvoorbeeld in de Alpen waar we toch wel verwend zijn met de mogelijkheden.

Verder lees ik lekker mee wat er te doen is voor een paar dagen voor/na het wandelen :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:15

Mostar is wel echt heel mooi, maar snap dat dat niet in de planning past.
Verder een mooie planning zo denk ik. Makarska is een leuke stadje, in de zomer heel druk met heel veel marktkraampjes en eettentjes.
Over je ontbijt in Dubrovnik, als je het simpel wilt houden: Als je de oude stad binnenkomt door de hoofdingang kom je al snel een klein bakkertje tegen. En helemaal aan het eind van de (richting haventje) zit aan de rechterkant een kleine supermarkt (konzum) en daar kan je ook brood en beleg kopen. En dan lekker ergens gaan zitten en ontbijten en mensen kijken.
Ook zit er een heerlijke donerkebab zaak in de oude stad.

@NoeskaMoos, wij wandelen weleens in Kroatië. Maar dan wel dag wandeling dus niet van berghut naar berghut. Maar de routes zijn duidelijk aangegeven. Met geverfde rondjes en af en toe borden.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:36

Kroatië is zo ontzettend mooi! <3 Ben wel jaloers op de reis die jullie gaan maken.
Wij zijn er in 2017 en 2018 geweest, bezoek aan de Plitvice meren was wel een hoogtepunt. Wij waren er in augustus en zijn al vroeg in de ochtend het park gaan bezoeken. Toen viel de drukte nog mee.
Echter in de middag was het er inderdaad ontzettend druk.

Wij zijn daarna verder gereisd naar Trogir. We hebben 2 weken overnacht in Okrug met uitstapjes naar Split, Blue Lagoon en nog andere leuke dorpjes.
Ik volg :)

Afbeelding