1e vakantie met baby, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:51

Zoals hierboven al tig keer is gezegd, je kunt beter nu langer vliegen dan met een dreumes of peuter.

Ik heb het nooit gewild, ook omdat wij geen makkelijk slapende kinderen hebben. Ik zie nog altijd mijn buurvrouw voor me, die met haar tweeling midden in de nacht in de draagdoek rond liep op straat omdat die kinderen last hadden van het tijdsverschil en dachten dat het overdag was.

Wij zjjn de eerste keer naar Oostenrijk geweest naar een heerlijk familie hotel in de bergen. Voor dit jaar zijn we nog aan hrt verzinnen. Vliegen wordt het waarschijnlijk niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:11

Vliegen met een baby gaat prima. Vooral als je je goed voorbereid
Met opstijgen en landen een flesjes klaar. Voldoende babyspeelgoed. En zorg dat je een fijne slaapgelegenheid kan creëren. Spreek met je partner een taakverdeling af wie het kind wanneer verzorgt opdat de ander rust kan pakken.

Vliegen met een dreumes kan ook prima....ook weer hier valt en staat het met een voorbereiding. Maak vooraf afspraken met je dreumes en leg zo goed mogelijk uit wat je gaat doen.
Ik maakte een kaart van de vlucht waarbij je ieder kwartier een bolletje kan kleuren. Zorgde voor boekjes, spelletjes.
En...met een dreumes niet te lang vliegen. Wij zorgde voor een goedkope vlucht waarbij we vanaf Düsseldorf via een tussenstop naar Athene vlogen. Dan is de vlug 2 x 2 uur. Dan moet je voor je volgende vlucht een stukje lopen en zijn er andere dingen te zien.
Het geheel duurt iets langer voor je er bent...maar het scheelt heeeeel veel voor je kind qua eentonigheid.

Dus over het algemeen geen gillende en of jankende kinderen aan boort gehad.

Overigens TS,...Griekenland is het meest ideale vakantieland in de wereld om met kinderen naar toe te gaan. Grieken zijn dol op kinderen. Hoe vervelend een kind ook is het is altijd: ahhhhh Bambino, it’s ok.

Oh en zorg voor de ultieme back-up...inderdaad de iPad. Wij hadden altijd voldoende films en spelletjes op de iPad

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:39

Toen ik een half jaar oud was hadden mijn ouders me meegenomen naar de Canarische eilanden, Gran Canaria of Tenerife geloof ik :) Het is niet het meest verre of exotische oord, maar wel mooie natuur om te kunnen wandelen, strand, wat leuke stadjes en niet te ver vliegen. Ik zou dan weer niet 3 weken daar gaan zitten, zoveel is er nou ook weer niet :+
Mijn ouders waren inderdaad ook wat meer van het verdere vliegen normaal gesproken, meestal richting Azië.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:42

Wij zijn naar Turkije geweest toen ons zoontje 1,5 was.
Eigenlijk nergens problemen gehad, smorgens vroeg om 6u vliegen toen heeft hij mooi geslapen in het vliegtuig. En op de terug weg om 8u savonds vliegen en ook toen heeft hij geslapen op de terug weg. Nu is het een heel makkelijk kind haha maar zou het zo weer doen.

Enige nadeel was, precies in de vakantie de eerste dag besloot meneer dat hij wel kon gaan lopen :') :j
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 23-02-19 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:43

2x Naar Nederland geweest met dl, dat betekent voor ons 2 x 2 uur heen en 2x 2 uur terug. Eerste keer was ze 5 maanden en waren 2 vluchten met een heel lawaaierig propellorvliegtuig. Tweede keer was ze 10 maanden. Ging alle vluchten echt perfect.. Op 6 van de 8 vluchten vloog ik alleen met haar. Gaf nog bv dus bij alle vluchten aangelegd bij zowel start als landing.
Toen ze 8 maanden was een kleine maand met camper door Zweden gereisd en dat was superfijn. Eigen bedje etc.
Nu is ze bijna 16 maanden en hebben we nog niets gepland. Maar heel eerlijk, zie er best tegenop om weer te vliegen aangezien ze geen minuut stil wil zitten (maar autoritten van bv 3 uur zijn geen probleem).

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:51

Wij nemen onze kinderen al vanaf baby af aan mee op lange vluchten en dat is altijd vrijwel probleemloos gegaan. Alleen toen ze 2/3 jaar oud waren was in de stoel blijven zitten wel een uitdaging af en toe. Wij hebben tot nu toe altijd gekozen voor bestemmingen waar de hygiëne en medische zorg goed op orde zijn

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:59

Noorwegen! De kust is ontzettend mooi en heel goed te bereizen met een camper. Het is een stuk minder ver vliegen dan Canada, maar ik denk dat je veel van wat je daarin aanspreekt ook in Noorwegen vindt :) . Als je niet in het hoogseizoen gaat (hitte), zou je ook aan Portugal of het binnenland van Spanje kunnen denken.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:07

Ik heb zeer veel van de wereld gezien voor mijn 18de en nog nooit in een vliegtuig gezeten (nu nog steeds niet trouwens) Mijn ouders hadden een camper (we hebben er 6 gehad in totaal) en ik was nog geen jaar oud toen ik al in Italië, Griekenland, Turkije, België, Luxemburg en Duitsland geweest.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:59

Ja, wij vlogen met onze 362 dagen oude dame die net leerde lopen naar Nieuw-Zeeland met een tussenstop van 6 uur in Singapore. Had zelf belachelijk veel melkpoeder, water en babyvoeding mee genomen. Alles wat we in het vliegtuig kregen ging ook gewoon mee en op 2 potjes en 4x flesvoeding na was alles op. Geen extra stoel geboekt, kost belachelijk veel voor zo'n uk, hadden een basinet waar ze eigenlijk nooit in kon slapen i.v.m. turbulentie. Echt waar de vlucht was nog nooit zo snel gegaan dan toen we met zijn 2'en gingen. Ze heeft zich keurig gedragen en tijdens landen en stijgen gaf ik haar steeds een fles zodat ze de druk weg kon slikken. Ze heeft op alle vluchten op schoot geslapen en in singapore hadden we een kamer geboekt zodat ook ik kon slapen. Alleen de laatste vlucht (binnenlands) van 2 uur was ze er helemaal klaar mee.

Maar je kunt nu eenmaal niet voorspellen hoe kinderen reageren. Nu moet ik er echt niet aan denken met haar 2,5 jaar en haar geweldige talent voor drama en acteren om haar zin te krijgen. Voorbeeld, van de week staat ze voor de bestuurdersdeur van de auto terwijl ik de deur erachter dicht doe, tranen en schreeuwen "auw" terwijl ze niet in de buurt was van de deur en aan haar vinger ook gewoon niets te zien was _/-\o_ :')

De andere kant is dat ik het zonde zou vinden als mijn kind/-eren het zich niet kunnen herinneren en ik het maar éénmalig wil doen. Wij gaan nu eigenlijk bewust niet verder op vakantie hier omdat ik wil dat ze het zich straks herinnert en ik ook niet steeds hetzelfde wil zien als de familie deze kant op komt

België, Frankrijk, Ierland, Luxemburg en Duitsland zijn ook prachtige landen waar je van alles kunt zien en doen natuurlijk

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 14:30

bedankt voor alle tips! Super! manlief is om...

Vanmorgen hebben we 11 dagen Curacou geboekt. We vliegen met KLM, nu even uitvogelen hoe we zo'nn nestje kunnen boeken... eet iemand dat hoe je dat moet doen? Had al gegoogled maar werd nog niet wijzer..

Canada gaan we volgend jaar doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:37

Ik vind dat online ook ingewikkeld :+ Zou gewoon even bellen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:54

Even bellen inderdaad

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:57

Zweden/scandinavië? :) Het is kwa natuur echt nét Canada, en je kan er heerlijk rondtrekken met een camper. Ook zeer kindvriendelijk allemaal, en het is niet zo ver weg. :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 00:24

Alenthe05 schreef:
nu even uitvogelen hoe we zo'nn nestje kunnen boeken... eet iemand dat hoe je dat moet doen?

Als je je stoelen boekt moet je tegen het schot aan boeken, dit zijn speciale plekken voor ouders met kinderen. De ouder die het kind op haar ticket heeft is verplicht om bij het kind te zitten. Weet alleen niet of dat bij KLM kan

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:37

daffie1986 schreef:
Alenthe05 schreef:
nu even uitvogelen hoe we zo'nn nestje kunnen boeken... eet iemand dat hoe je dat moet doen?

Als je je stoelen boekt moet je tegen het schot aan boeken, dit zijn speciale plekken voor ouders met kinderen. De ouder die het kind op haar ticket heeft is verplicht om bij het kind te zitten. Weet alleen niet of dat bij KLM kan

Niet helemaal correct....
Mijn dochter stond op het ticket/op de stoel bij mn schoonmoeder (geen idee waarom... denk omdat zij hadden geboekt).
Maar ze zat toch echt bij mij op schoot, in de rij er achter.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:06

@MRI. Dat was dus bij ons (Singapore airlines) wel het geval. Ik moest op een bepaalde plek zitten vanwege dl en mandje. Als er iemand naast mij zou komen met 3 kinderen dan moest mijn man ergens anders zitten aangezien ze op mijn ticket stond. Dat konden we ook zelf instellen, bij wie ze op het ticket kwam.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:10

Mri schreef:
daffie1986 schreef:

Niet helemaal correct....
Mijn dochter stond op het ticket/op de stoel bij mn schoonmoeder (geen idee waarom... denk omdat zij hadden geboekt).
Maar ze zat toch echt bij mij op schoot, in de rij er achter.

Dan heb je ws niet zo’n slaapmandje geboekt. Dan zitten ze op schoot.
Zo’n slaapmandje kan je niet op elke plek boeken. Daar ging het hier over.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 02:19

Net even op de site van KLM geprobeerd een reis te boeken, maar je moet dus €25 extra betalen voor de reservering van stoelen. Doe je dit niet krijg je wel automatisch 2 stoelen naast elkaar toegewezen, maar dus niet automatisch een mandje.

Wij mogen dat dus altijd gratis doen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 15:23

Ik heb gebeld met KLM en hun hebben voor mij de stoelen geboekt aan het schot incl babybedje. Als je dus reist met een baby boeken ze 1 persoon op die stoelen. Nu is de mw van de klantenservice voor mij de stoel ernaast aan het regelen. Dus als je zo'n stoel nodig hebt bel even de klantenservice. Nu hebben wij heen en terug die stoelen incl babybedje