Vakantie bestemming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 00:22

M_D_H schreef:
Maflinger_S schreef:
Ik zou het geloof ik zoeken in de richting van de Scandinavische landen of Engeland, Schotland, Ierland. Niet overdreven warm en genoeg te zien en te beleven.
Schotland en Engeland zouden mij dan wel weer trekken qua geschiedenis, maar dan meer in de herfst, dan regent het toch al :+
Ik ben afgelopen jaar naar Schotland geweest in juni en heb 11 dagen alleen maar zon met +/- 22 graden gehad. Was toen in NL ook prachtig weer. Auto gehuurd en vanaf Edinburgh een rondje gereden langs o.a. Skye, Loch Ness, Inverness, Glamis (highland games bezocht). Vakantie 2 naar Schotland gaat er zeker van komen!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 01:01

Is Griekenland geen optie?
Normandië in Frankrijk is ook heel mooi om te bezoeken.
Engeland en Schotland is ook heel mooi maar het moet je echt aantrekken, ik ben zelf Schots dus als je daar nog vragen over hebt kun je dat natuurlijk altijd aan me vragen. :j

Hilli

Re: Vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 04:40

En gewoon Nederland? Normaal eten in overvloed, dierentuinem zat, leuke steden en dorpen en qua taal red je je prima.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 07:31

M_D_H schreef:
Maar daar hebben ze geen normaal eten?
Dat is wel echt een keiharde eis :')

In Zuid Afrika hebben wij gewoon vaak zelf gekookt. Lekker de braai aan, stukje vlees erop en groenten, rijst, aardappelen enz. In restaurants ook prima 'normaal' eten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 07:59

Ik vindt 2 weken VS niet gek klinken hoor, het ligt er aan waar je heengaat maar volgens mij zit je zo'n beetje tussen de 6 tot 9 uur het vliegtuig. Als je een omgeving zoekt waar in de buurt veel te doen /zien is kan twee weken echt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:19

Week NYC? Veel te doen, zien en ondernemen maar ook lekker relaxen in het park.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:37

Zwitserland heeft de hoogst gelegen dierentuin van Europa (Zurich Zoo) en qua warmte ook te doen in de zomer, juist omdat je wat hoger zit.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:41

Montenegro? :)

Aan de kust kan het wel erg warm worden in de zomer, maar zodra je de bergen ingaat is het een stuk koeler! Het land heeft een prachtige natuur (5 nationale parken), de op 1 na diepste canyon ter wereld waar je kan raften en een paar prachtige steden!

Montenegro heeft ook een dierentuin, ik weet niet of je er heel veel van moet verwachten, maar volgens mijn (Montenegrijnse) collega's is het wel de moeite waard om er heen te gaan!

Alleen de Engelse taal wil nog wel is een probleem zijn...

Normaal eten kan hier prima, ze hebben bijna overal wel een pasta, aardappelen of gegrilde groente!

Je zou Montenegro ook prima kunnen combineren met Dubrovnik (Kroatië) of Bosnië en Herzegovina!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:08

Hilli schreef:
En gewoon Nederland? Normaal eten in overvloed, dierentuinem zat, leuke steden en dorpen en qua taal red je je prima.

Precies wat ik dacht :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:18

Nederland is wel een oprechte suggestie van mijn kant. OK, je moet geluk hebben met het weer (maar dat is overal zo), maar stiekem hebben we best een afwisselend land met verschillende mooie stukken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:26

moonsparkle schreef:
Ik vindt 2 weken VS niet gek klinken hoor, het ligt er aan waar je heengaat maar volgens mij zit je zo'n beetje tussen de 6 tot 9 uur het vliegtuig. Als je een omgeving zoekt waar in de buurt veel te doen /zien is kan twee weken echt wel.

Precies. 2 weken kan makkelijk. Alleen je rondje is dan wat kleiner of je beperkt je tot een 2 steden. Wij hebben NYC en Washington DC samen gedaan in 2 weken en dat was echt prima.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:18

M_D_H schreef:

Twee jaar teug zijn wij ook in Zuid-Afrika geweest. Ik was door mijn gevoelige ingewanden ook bang voor het voedsel. Niets is minder waar. Voedsel was erg goed, met veel verse groente en fruit. Hygiëne was ook oké.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:36

Welke vakanties en landen vonden jullie voorheen leuk? Ik zie wel erg veel eisen en alle voorgestelde opties hebben wel iets wat niet voldoet.

Persoonlijk vind ik gran canaria bijvoorbeeld helemaal zo warm niet. Zuid frankrijk en Griekenland/turkije vond ik warmer (aanvoelen). Zeker als je naar het noorden gaat van het eiland en dat is nog de mooiste en goedkoopste plek ook. (Al vind ik het verder qua cultuur, etc niet leuk)

Griekenland is wel mooi en qua cultuur heel leuk, ook veel mooie dorpjes en ruïnes.

Maar ik zat bijvoorbeeld te denken aan Duitsland, regio eifel. Heel mooi en met leuke dorpjes, etc. Spreken prima engels en eten ligt wat dichter richting het Nederlandse eten of je kan je eigen boodschappen meenemen met de auto.
Ook veel wildparken en dierentuinen in die omgeving.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 12:05

Hilli schreef:

Zou een optie kunnen zijn hoor :j

Alleen hebben wij alle dierentuinen in Nederland al gezien en heb ik door mijn ouders ook bijna alle provincies (en grotendeels alle grote steden of bezienswaardigheden) al wel gezien :)
(wij gingen altijd 3 keer in het jaar op vakantie, 1 vakantie in het buitenland in de zomer en 2 vakanties in Nederland in de herfst en lente, vandaar :) )

Avanti schreef:
Je wilt geschiedenis en cultuur, maar juist de 2 landen die daar heel rijk aan zijn (Fr en IT) trekken niet. Is dat dan op eigen ervaring gebaseerd?
Geschiedenis en cultuur is ook vaak in steden te vinden in wat jullie niet willen.
Qua temperatuur en reistijd hou je denk ik alleen Europa over.

Ik zou graag naar Frankrijk of Italië gaan maar we zijn samen dus ik moet ook rekeninghouden met de wensen van mijn vriend en hij wil daar niet heen want er wonen Fransen en Italianen... *zucht*
Nou is hij ook heel veel in Frankrijk op vakantie geweest dus die kan ik mij nog wel voorstellen, maar ik zou wel echt graag met hem naar Italië willen :+

Steden zijn niet volledig uitgesloten en ik wil ook wel wat steden bezoeken tijdens deze vakantie maar geen volledige stedentrip, daar gebruiken wij een andere vakantie voor :)

fohadie schreef:
Ik dacht ook meteen aan Malta, maar kan te warm voor je zijn, en geen dierentuin.

Hoezo hebben ze in Zuid Afrika geen normaal eten? Je kunt er exotische dingen proberen, maar dat hoeft niet. Ik weet niet wat je normaal noemt? Oke, boerenkoolstampot zullen ze wellicht niet hebben, maar betwijfel of ze dat in bijv. Spanje wel hebben.

In Zuid Afrika hebben ze ook aardappel,groente,vlees,pasta enz.

Misschien Polen? Paar daagjes Krakau, Zoutmijnen, dag Auswitz, en nog een paar steden? Al kan het ook in Polen erg warm worden. Ze spreken er redelijk Engels, Duits liever niet.

Welke dierentuinen heb je al gedaan in het buitenland? En hoe warm wil je het max. Hebben?

Maximaal 30 graden denk ik :)

Wij hebben in Belgie een aantal dierentuinen gedaan, waaronder die van Antwerpen.
In Duitsland hebben wij Berlijn, Duisburg en nog eentje waarvan ik de naam kwijt ben :+
In Oostenrijk hebben wij Schonnbrun, het aquarium van Wenen en die bij de Gross Glockner gehad.
In Frankrijk hebben wij Nausica nog op de planning staan. maar daar gaan wij heen met vrienden.
In Portugal hebben wij de dierentuin en het aquarium van Lissabon gehad.

Ik wil heel graag naar Polen vanwege Auswitch, maar verder trekt Polen mij niet echt merk ik.

Vanwege mijn eetstoornis is eten al snel niet normaal en dat houd mij ook wel tegen om naar exotische landen te gaan, tel daar bij op dat ik behoorlijk wat voedselallergieën heb en eten wordt al snel een heel ding :(

Afrika en de VS maar ook Mexico staan wel op mijn lijstje, maar daar wil ik langer de tijd voor nemen dan alleen 2 weken :)

melissac schreef:
Is Griekenland geen optie?
Normandië in Frankrijk is ook heel mooi om te bezoeken.
Engeland en Schotland is ook heel mooi maar het moet je echt aantrekken, ik ben zelf Schots dus als je daar nog vragen over hebt kun je dat natuurlijk altijd aan me vragen. :j

Oh Griekenland is ook nog wel een idee ja, een zeer rijke cultuur en geschiedenis.
Die gaat op mijn lijstje :)

bobje26 schreef:
Week NYC? Veel te doen, zien en ondernemen maar ook lekker relaxen in het park.

Alleen zit je dan weer met een stedentrip, die ondernemen wij vaak al in maart/april :)

Cayenne schreef:
Zwitserland heeft de hoogst gelegen dierentuin van Europa (Zurich Zoo) en qua warmte ook te doen in de zomer, juist omdat je wat hoger zit.

Geen verkeerd idee, ga eens kijken naar Zwitserland.

citroen schreef:
Montenegro? :)

Aan de kust kan het wel erg warm worden in de zomer, maar zodra je de bergen ingaat is het een stuk koeler! Het land heeft een prachtige natuur (5 nationale parken), de op 1 na diepste canyon ter wereld waar je kan raften en een paar prachtige steden!

Montenegro heeft ook een dierentuin, ik weet niet of je er heel veel van moet verwachten, maar volgens mijn (Montenegrijnse) collega's is het wel de moeite waard om er heen te gaan!

Alleen de Engelse taal wil nog wel is een probleem zijn...

Normaal eten kan hier prima, ze hebben bijna overal wel een pasta, aardappelen of gegrilde groente!

Je zou Montenegro ook prima kunnen combineren met Dubrovnik (Kroatië) of Bosnië en Herzegovina!

Nog niet aan gedacht maar best een goed idee.
Die zet ik ook even op mijn lijstje.
Niello schreef:
M_D_H schreef:

Twee jaar teug zijn wij ook in Zuid-Afrika geweest. Ik was door mijn gevoelige ingewanden ook bang voor het voedsel. Niets is minder waar. Voedsel was erg goed, met veel verse groente en fruit. Hygiëne was ook oké.

Oh dat is wel goed om te weten :)

snuffie123 schreef:
Welke vakanties en landen vonden jullie voorheen leuk? Ik zie wel erg veel eisen en alle voorgestelde opties hebben wel iets wat niet voldoet.

Persoonlijk vind ik gran canaria bijvoorbeeld helemaal zo warm niet. Zuid frankrijk en Griekenland/turkije vond ik warmer (aanvoelen). Zeker als je naar het noorden gaat van het eiland en dat is nog de mooiste en goedkoopste plek ook. (Al vind ik het verder qua cultuur, etc niet leuk)

Griekenland is wel mooi en qua cultuur heel leuk, ook veel mooie dorpjes en ruïnes.

Maar ik zat bijvoorbeeld te denken aan Duitsland, regio eifel. Heel mooi en met leuke dorpjes, etc. Spreken prima engels en eten ligt wat dichter richting het Nederlandse eten of je kan je eigen boodschappen meenemen met de auto.
Ook veel wildparken en dierentuinen in die omgeving.

Uiteraard heeft een vakantie veel eisen, ik wil een leuke tijd hebben zonder ziek te worden en ik wil geen luie zon vakantie want daar hou ik niet van.
Het moet gewoon perfect zijn want vakanties zijn duur en als ik twee weken verblijf op een plaats wat mij niet bevalt dan vind ik dat enorm zonde van mijn tijd en geld ;)

Duitsland ben ik heel veel geweest en 3 jaar terug zijn wij ook in de eifel geweest.
dat was helaas zo'n vakantie zoals boven beschreven, 2 weken en het was gewoon zonde van het geld want het was saai.

Los van de temperatuur zou Cran Canaria mij ook niet trekken omdat het niet zo heel rijk aan cultuur en geschiedenis is.
Daar zou ik geen twee weken vakantie voor over hebben :)

Ik ben heel erg gelukkig geweest in Lissabon en Wenen voelde als thuis aan, ik heb mij daar echt enorm thuis gevoeld.

Italie en Frankrijk vond ik geweldig maar wil mijn partner dus niet heen.
Belgie vond ik niet zo boeiend, Duitsland vind ik wel erg leuk.
Osstenrijk is heerlijk maar dan moet je wel echt van wandelen houden en door verschillende blessures aan mijn enkel kan ik niet heel veel langdurige zware belasting meer hebben.
Daardoor valt Oostenrijk helaas af voor mij op dit moment.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:23

Wat voor soort keuken/eten is voor jou fijn? En zou een doorreis (paar dagen rondkijken) door Frankrijk wel bespreekbaar zijn? Dan kun je bijv. een klein rondje Europa doen :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:26

Ik denk dat Griekenland ook niks voor je gaat zijn. Als jij max 30 graden wilt, aangezien het anders hitte is, ga je daar ook niet ver komen. Het is daar over het algemeen warmer dan op de Canarische Eilanden.

Ook ik kan Polen aanraden. Dan ga je met de auto eerst naar Auschwitz en Krakau. Pak je evt de zoutmijnen erbij. Rijd je daarna door naar Tsjechië. Hier zijn hele mooie natuurgebieden waar je lekker bezig kunt zijn.

Nu ben ik in juni naar Kenia geweest, wat wel te vergelijken valt met Zuid-Afrika. Wij zijn beide moeilijke eters, maar er was daar gewoon prima eten hoor! Ik verwacht dat dat in Zuid-Afrika ook gewoon het geval is.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:27

Eventueel een van de channel islands?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:27

Zweden moet je trekken, maar kolmarden zoo is de mooiste dierentuin waar ik ooit geweest ben. Met een monorail van een half uur over de savanne heen enzo...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:31

Luxemburg, prachtige land, veel natuur maar ook activiteiten en cultuur zoals raften, rodelbaan, watervallen, bruggen, kastelen en je kan er ook paardrijden, enz.
Leuke dierentuin en een vlindertuin, het is niet enorm groot dus goed te doen met de auto.
Eten is normaal en met Duits en Engels kom je een heel eind

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:31

Madeira misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:35

Wij zijn 2 weken naar Mexico geweest en dat was prima te doen hoor qua tijd en dingen ondernemen.
Ook het eten, super internationaal. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 12:36

Hilli schreef:
Wat voor soort keuken/eten is voor jou fijn? En zou een doorreis (paar dagen rondkijken) door Frankrijk wel bespreekbaar zijn? Dan kun je bijv. een klein rondje Europa doen :j

Ik kan de Italiaanse, Franse, Portugese, Spaanse en Duitse keuken goed hebben.
Het is wel afhankelijk van wat er precies bereid wordt. De Marokkaanse, Turkse of chineese keuken (en ook de Mexicaanse keuken) kan ik niet goed hebben door de kruiden die bereid worden.
Ik zal een doorreis eens voorstellen want dat klinkt wel leuk :j

Gillbo schreef:
Luxemburg, prachtige land, veel natuur maar ook activiteiten en cultuur zoals raften, rodelbaan, watervallen, bruggen, kastelen en je kan er ook paardrijden, enz.
Leuke dierentuin en een vlindertuin, het is niet enorm groot dus goed te doen met de auto.
Eten is normaal en met Duits en Engels kom je een heel eind

Oh ja, daar ben ik inderdaad ook al een keer geweest :+ :j
Was verder wel een leuk land.

iirrssjjee schreef:
Ik denk dat Griekenland ook niks voor je gaat zijn. Als jij max 30 graden wilt, aangezien het anders hitte is, ga je daar ook niet ver komen. Het is daar over het algemeen warmer dan op de Canarische Eilanden.

Ook ik kan Polen aanraden. Dan ga je met de auto eerst naar Auschwitz en Krakau. Pak je evt de zoutmijnen erbij. Rijd je daarna door naar Tsjechië. Hier zijn hele mooie natuurgebieden waar je lekker bezig kunt zijn.

Nu ben ik in juni naar Kenia geweest, wat wel te vergelijken valt met Zuid-Afrika. Wij zijn beide moeilijke eters, maar er was daar gewoon prima eten hoor! Ik verwacht dat dat in Zuid-Afrika ook gewoon het geval is.

Het is natuurlijk afhankelijk van het klimaat, 30 graden in Nederland is alweer anders als in Italië.
Laten we het omschrijven als warmte waarbij je dingen kan blijven ondernemen. Dat wil ik :j
Ik wil niet als een aangespoelde walvis op hat strand liggen en daar 14 dagen blijven liggen vanwege de warmte :+ :') _O-

ynskek schreef:
Eventueel een van de channel islands?

Nog niet eerder van gehoord maar ga ik eens opzoeken.

Dropneus95 schreef:
Zweden moet je trekken, maar kolmarden zoo is de mooiste dierentuin waar ik ooit geweest ben. Met een monorail van een half uur over de savanne heen enzo...

Wat heeft Zweden nog meer behalve de mooiste dierentuin waar jij ooit geweest bent :)

Oscar schreef:
Madeira misschien?

Ga ik mij eens in verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:37

Als je echt naar een dierentuin wilt is de leukste waar ik ben geweest pairi daiza in België! Bij Brussel in de buurt, Brugelette. Maar als jullie een gaaf aquarium ook leuk vinden is omgeving Genua ook leuk. Zit langs een hele mooie kustlijn van Italië en hebben een heel gaaf aquarium. Genua zelf vond ik niet zo boeiend, maar de omgeving is heel gaaf! Wij sliepen bij Rapollo in de buurt, maar elk dorpje langs de kust is mooi daar.
Is wel Italië en België deze tips, maar deze 2 plekken zijn by far de beste dierentuin en aquarium die ik ooit heb gezien..

Edit: het fijnste zelf aan Pairi Daiza vond ik dat de beesten onwijs veel ruimte hebben, het is heel ruim opgezet. Ze hebben er veel dieren die ik nog nooit had gezien (Koala, panda, ringstaartmaki’s die bij voedertijd op je schouder gaan zitten en je zelf mee mag voeren, witte tijgers, lopen in een vleermuisgrot, ze hebben er zoveel!) en er is zoveel meer te zien als alleen de dieren. De dierentuin zelf is heel gaaf gethematiseerd. Echt een hele dikke aanrader
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-19 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:39

Dan ga ik toch voor Schotland. Start in Edinburgh met een hele mooie zoo (vonden wij) en dan de Highlands meepakken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:42

Misschien de Azoren? Lekker wandelen, natuur etc. Vriendinnetje van mij is daar geweest en is super enthousiast geweest over het land.

Kaapverdie heeft ook altijd goede temperaturen, maar moet je even kijken of je vind dat daar genoeg te doen is voor je :)