Hilli schreef:En gewoon Nederland? Normaal eten in overvloed, dierentuinem zat, leuke steden en dorpen en qua taal red je je prima.
Zou een optie kunnen zijn hoor 
Alleen hebben wij alle dierentuinen in Nederland al gezien en heb ik door mijn ouders ook bijna alle provincies (en grotendeels alle grote steden of bezienswaardigheden) al wel gezien 
(wij gingen altijd 3 keer in het jaar op vakantie, 1 vakantie in het buitenland in de zomer en 2 vakanties in Nederland in de herfst en lente, vandaar
)
Avanti schreef:Je wilt geschiedenis en cultuur, maar juist de 2 landen die daar heel rijk aan zijn (Fr en IT) trekken niet. Is dat dan op eigen ervaring gebaseerd?
Geschiedenis en cultuur is ook vaak in steden te vinden in wat jullie niet willen.
Qua temperatuur en reistijd hou je denk ik alleen Europa over.
Ik zou graag naar Frankrijk of Italië gaan maar we zijn samen dus ik moet ook rekeninghouden met de wensen van mijn vriend en hij wil daar niet heen want er wonen Fransen en Italianen... *zucht*
Nou is hij ook heel veel in Frankrijk op vakantie geweest dus die kan ik mij nog wel voorstellen, maar ik zou wel echt graag met hem naar Italië willen 
Steden zijn niet volledig uitgesloten en ik wil ook wel wat steden bezoeken tijdens deze vakantie maar geen volledige stedentrip, daar gebruiken wij een andere vakantie voor 
fohadie schreef:Ik dacht ook meteen aan Malta, maar kan te warm voor je zijn, en geen dierentuin.
Hoezo hebben ze in Zuid Afrika geen normaal eten? Je kunt er exotische dingen proberen, maar dat hoeft niet. Ik weet niet wat je normaal noemt? Oke, boerenkoolstampot zullen ze wellicht niet hebben, maar betwijfel of ze dat in bijv. Spanje wel hebben.
In Zuid Afrika hebben ze ook aardappel,groente,vlees,pasta enz.
Misschien Polen? Paar daagjes Krakau, Zoutmijnen, dag Auswitz, en nog een paar steden? Al kan het ook in Polen erg warm worden. Ze spreken er redelijk Engels, Duits liever niet.
Welke dierentuinen heb je al gedaan in het buitenland? En hoe warm wil je het max. Hebben?
Maximaal 30 graden denk ik 
Wij hebben in Belgie een aantal dierentuinen gedaan, waaronder die van Antwerpen.
In Duitsland hebben wij Berlijn, Duisburg en nog eentje waarvan ik de naam kwijt ben 
In Oostenrijk hebben wij Schonnbrun, het aquarium van Wenen en die bij de Gross Glockner gehad.
In Frankrijk hebben wij Nausica nog op de planning staan. maar daar gaan wij heen met vrienden.
In Portugal hebben wij de dierentuin en het aquarium van Lissabon gehad.
Ik wil heel graag naar Polen vanwege Auswitch, maar verder trekt Polen mij niet echt merk ik.
Vanwege mijn eetstoornis is eten al snel niet normaal en dat houd mij ook wel tegen om naar exotische landen te gaan, tel daar bij op dat ik behoorlijk wat voedselallergieën heb en eten wordt al snel een heel ding 
Afrika en de VS maar ook Mexico staan wel op mijn lijstje, maar daar wil ik langer de tijd voor nemen dan alleen 2 weken 
melissac schreef:Is Griekenland geen optie?
Normandië in Frankrijk is ook heel mooi om te bezoeken.
Engeland en Schotland is ook heel mooi maar het moet je echt aantrekken, ik ben zelf Schots dus als je daar nog vragen over hebt kun je dat natuurlijk altijd aan me vragen.

Oh Griekenland is ook nog wel een idee ja, een zeer rijke cultuur en geschiedenis.
Die gaat op mijn lijstje 
bobje26 schreef:Week NYC? Veel te doen, zien en ondernemen maar ook lekker relaxen in het park.
Alleen zit je dan weer met een stedentrip, die ondernemen wij vaak al in maart/april 
Cayenne schreef:Zwitserland heeft de hoogst gelegen dierentuin van Europa (Zurich Zoo) en qua warmte ook te doen in de zomer, juist omdat je wat hoger zit.
Geen verkeerd idee, ga eens kijken naar Zwitserland.
citroen schreef:Montenegro?

Aan de kust kan het wel erg warm worden in de zomer, maar zodra je de bergen ingaat is het een stuk koeler! Het land heeft een prachtige natuur (5 nationale parken), de op 1 na diepste canyon ter wereld waar je kan raften en een paar prachtige steden!
Montenegro heeft ook een dierentuin, ik weet niet of je er heel veel van moet verwachten, maar volgens mijn (Montenegrijnse) collega's is het wel de moeite waard om er heen te gaan!
Alleen de Engelse taal wil nog wel is een probleem zijn...
Normaal eten kan hier prima, ze hebben bijna overal wel een pasta, aardappelen of gegrilde groente!
Je zou Montenegro ook prima kunnen combineren met Dubrovnik (Kroatië) of Bosnië en Herzegovina!
Nog niet aan gedacht maar best een goed idee.
Die zet ik ook even op mijn lijstje.
Niello schreef:M_D_H schreef:Maar daar hebben ze geen normaal eten?
Dat is wel echt een keiharde eis

Twee jaar teug zijn wij ook in Zuid-Afrika geweest. Ik was door mijn gevoelige ingewanden ook bang voor het voedsel. Niets is minder waar. Voedsel was erg goed, met veel verse groente en fruit. Hygiëne was ook oké.
Oh dat is wel goed om te weten 
snuffie123 schreef:Welke vakanties en landen vonden jullie voorheen leuk? Ik zie wel erg veel eisen en alle voorgestelde opties hebben wel iets wat niet voldoet.
Persoonlijk vind ik gran canaria bijvoorbeeld helemaal zo warm niet. Zuid frankrijk en Griekenland/turkije vond ik warmer (aanvoelen). Zeker als je naar het noorden gaat van het eiland en dat is nog de mooiste en goedkoopste plek ook. (Al vind ik het verder qua cultuur, etc niet leuk)
Griekenland is wel mooi en qua cultuur heel leuk, ook veel mooie dorpjes en ruïnes.
Maar ik zat bijvoorbeeld te denken aan Duitsland, regio eifel. Heel mooi en met leuke dorpjes, etc. Spreken prima engels en eten ligt wat dichter richting het Nederlandse eten of je kan je eigen boodschappen meenemen met de auto.
Ook veel wildparken en dierentuinen in die omgeving.
Uiteraard heeft een vakantie veel eisen, ik wil een leuke tijd hebben zonder ziek te worden en ik wil geen luie zon vakantie want daar hou ik niet van.
Het moet gewoon perfect zijn want vakanties zijn duur en als ik twee weken verblijf op een plaats wat mij niet bevalt dan vind ik dat enorm zonde van mijn tijd en geld 
Duitsland ben ik heel veel geweest en 3 jaar terug zijn wij ook in de eifel geweest.
dat was helaas zo'n vakantie zoals boven beschreven, 2 weken en het was gewoon zonde van het geld want het was saai.
Los van de temperatuur zou Cran Canaria mij ook niet trekken omdat het niet zo heel rijk aan cultuur en geschiedenis is.
Daar zou ik geen twee weken vakantie voor over hebben 
Ik ben heel erg gelukkig geweest in Lissabon en Wenen voelde als thuis aan, ik heb mij daar echt enorm thuis gevoeld.
Italie en Frankrijk vond ik geweldig maar wil mijn partner dus niet heen.
Belgie vond ik niet zo boeiend, Duitsland vind ik wel erg leuk.
Osstenrijk is heerlijk maar dan moet je wel echt van wandelen houden en door verschillende blessures aan mijn enkel kan ik niet heel veel langdurige zware belasting meer hebben.
Daardoor valt Oostenrijk helaas af voor mij op dit moment.