Zwitserland, (zomer)vakantieland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Zwitserland, (zomer)vakantieland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:28

Hier ook een Zwitserland fan. Ik ken alleen geen campings wij huurden altijd een chalet.

Mijn favoriete plekjes:

Zermatt
Crans Montana
Saas fee
Dorpjes rondom de aletschgletcher

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:27

Zwitserland is zeker leuk, maar afhankelijk van jullie budget niet altijd even prettig.
Als jullie het niet heel duur willen maken, kijk dan naar Oostenrijk (voor als je overal om je heen nog steeds nederlands wilt horen spreken :P ), noord Italië of Frankrijk. Ik ben persoonlijk fan van Frankrijk en het gebied rond de Mont Blanc, schitterende hoge en steile bergen, gletsjers en heerlijk (betaalbaar) eten. Als je iets afzakt naar het zuiden, dan is de Mercantour ook geweldig mooi en spot goedkoop.

Als jullie twee weken gaan, dan zou je ook kunnen overwegen om de route om de Mont Blanc te doen, dan kom je in Zwitserland, Italië en Frankrijk. De meesten lopen dit in 10 dagen (ongeveer 175km), absoluut een aanrader als jullie van wandelen houden en ook prima te doen met kamperen dacht ik.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:53

Wij waren in oktober een week in Zwitserland en hadden ongelooflijk veel geluk met het weer. In Grindelwald zaten we. Zwitserland is sowieso prachtig, maar deze periode is echt fantastisch om te fotograferen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 17:50

Wauw bedankt voor de tips tot zoverre! Heel fijn :j Ik ga ze allemaal eens bekijken.

De Dolomieten hebben we ook op ons lijstje staan als opties, evenals Slovenië. :D Jullie tips zitten in de goede hoek dus. :))

Qua toerisme; op veel plekken ontkom je er uiteraard gewoon niet aan, dat zijn de trekpleisters. En dat geeft ook niet, want je weet het (zeker in het hoogseizoen) en we zijn zelf immers ook toerist. :+ Wij vinden het dan prettig om nét wat anders te doen, iets verder te lopen dan alleen het bekende uitzicht etc. Inderdaad heel bekend beeld, de mensen die uitstappen, een foto of selfie maken, en doorrijden naar het volgende punt. Niks mis mee, maar wij willen gewoon graag wat meer in plaats van in de rij aan te sluiten. Al doen we dat ook wel hoor, soms hoort het er gewoon bij. :D

Dat Zwitserland duur is, weten we inderdaad :j Maar is geen dealbreaker. We koken sowieso 9 van de 10 keer zelf bij de tent, dus nemen veel ook al zelf mee om de kosten wat te drukken. Maar wat duur is, is zo en doen we wel of niet. :)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:20

gaucho schreef:
Canon schreef:

Gaaf Gaucho! Die gaat op mijn lijstje! :o Zijn er bergen die je persoonlijk zou aanraden? Ben niet vies van een mooi stukje klimmen.. :D

Rondom de drei Zinnen /tre cime zijn er veel opties, ook voor klettersteigen

Klettersteigen is mooi! Ik ga eens kijken naar het gebied. Maar ik durf ze wel alvast neer te zetten. Dankjewel! :D

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 02:49

Leuk topic! Wij willen dit jaar of volgend jaar ook weer richting de Alpen en zijn volgens mij hetzelfde type vakantieganger als jullie, dus ik lees graag mee :D

Een paar jaar terug zijn we in Slovenië geweest, vlakbij het dorpje Tolmin aan de Soča rivier. Super uitvalsbasis voor mooie wandelingen! En een heel betaalbaar land, ook fijn ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:09

Zwitserland is prachtig :+:
Wij gaan altijd naar het gebied rond Interlaken :+: zo mooi en zoveel mogelijkheden. Aan de voet van de Jungfrau :+:

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:16

Wij gaan er ook al drie jaar naar toe. Na de 1e keer boeken wij rechtstreeks een huisje bij degene die het daar verhuren. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Afgelopen jaar zaten wij voor iets meer dan 500 euro voor 12 dagen. Wij zitten dan in Veysonnaz, vlak bij Sion.
Wij gaan daar altijd wandelen en mountainbiken .

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:09

Zwitserland is prachtig! Ik ben met mijn ouders ooit in Wenen geweest, dat vond ik echt fantastisch. Je kunt er prachtige wandelingen maken, zelfs in de zomer nog even in de sneeuw staan en je hebt er zulke mooie vergezichten! Zou het iedereen aanraden.

Mijn ouders zijn vorig jaar terug geweest en ik begreep dat het inmiddels wel erg toeristisch is (vrij veel Chinezen geloof ik), maar als je wat verder loopt of wat smallere paadjes neemt, kan je er denk ik nog steeds vrij rustig wandelen. :j