Wat was jouw langste vlucht en hoe vond je het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:58

Nee, ik boek altijd alleen het ticket, zie wel waar ik dan terecht kom. :Y)
Misschien geeft het een voordeel tijdens de Mongol Derby volgend jaar <<)

Fiji is de 'Gran Canaria' bestemming voor Aussies. Alleen heeft deze 'Gran Canaria' bestemming wel hele mooie witte stranden. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:59

5.5 uur naar Gran Canaria.
Het vliegen an sich vind ik niet vervelend, maar we vlogen 's nachts en ik kan niet slapen in een voertuig.
En bij het landen kreeg ik zo'n ontzettende pijn in mijn oren. Dat had ik nog nooit eerder gehad.
Alsof je trommelvliezen scheuren %)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-12-18 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:00

Indonesië was m’n verste reis. Amsterdam - Dubai - Jakarta - Jogyakarta. Toen waren we wek 24 uur verder. Maar t was een mooie reis dus wel de moeite waard. Terugreis hebben we een stopover op Dubai gehad. Ook wel fijn!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:05

moonsparkle schreef:
[
De reistijd en wachttijd op Schiphol heb ik niet meegeteld, echt vanaf dat het vliegtuig vertrok ;) je had je accommodatie nog niet geboekt? Was dat wel snel gelukt? Zou niet verwachten dat er veel baby's richting Fiji gaan := hoe lang ben je daar gebleven? Wij willen dus wel 2 maanden naar Australië mede vanwege de lange reizen ook tussen de plaatsen in Australië.

Ik ben die reis 3 maanden in the Down Under geweest. Gestart in Fiji, want het vliegticket was goedkoper dan dat ik direct naar Australië zou vliegen.

Eerst 1.5 week in Fiji (Moet je echt heen gaan als je in Australië bent!) Week Islandhoppen op de Yasawa eilanden. Super vet.
Toen 2.5 week New Zealand, want op mijn vorige reis had ik nog niet alles gezien en vervolgens naar Australië. Daar heb ik de oostkust gedaan (gemakkelijk om te backpacken), daarna georganiseerd van Darwin naar Sydney via de Stewart Highway (3700 km :Y), of te wel van Noorwegen naar Zuid Spanje)

Helaas geen tijd meer om naar West Australië te gaan, dus moet nog een keer terug. :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:09

Met een staking na het boarden twee uur wachten in een erg warm vliegtuig tot we eindelijk opstegen daarna nog twee uur vliegen...
Ik heb tot nu toe nooit weer gevlogen verschrikkelijk.
Daarom zou ik nooit buiten Europa even gaan vliegen

mairead

Re: Wat was jouw langste vlucht en hoe vond je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:14

Als je richting Australië gaat, dan raad ik aan via Singapore te gaan. Prachtige luchthaven om een aantal uur door te brengen als je een tussenstop hebt!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:21

Jeetje, 14uur in 1 vlucht? Waar vlieg je dan heen?

Mijn record van langste vlucht aan een stuk was van Dubai naar Johannesburg, 9,5uur geloof ik. Toen werd ik uiteindelijk ook echt gek. Totaal was dat 29uur, vanaf Amsterdam en tussenstop van 6uur.
Ik vind het vooral kak dat je zoveel tijd kwijt ben aan de taxi en de wachttijden op het vliegveld zelf. m'n lichaam ligt altijd compleet overhoop als ik moet vliegen, al is het maar voor 2uurtjes.
En dan heb ik nog geluk meestal, lange vluchten zit er niemand naast me of heb ik zelfs de hele rij voor mezelf :D
Vandaag één uurtje vliegen en toch 6uur onderweg.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:40

Mijn langste vluchten tot nu toe waren naar Mauritius en terug (heen 11 uur terug 12 uur). Dit waren wel nachtvluchten en ik heb redelijk geslapen (helaas turbulentie) omdat ik businessclass vloog. Dus -6 uurtjes halve slaap, dan gaat het best snel nog. Je bent toch ook snel 2 uur kwijt aan de 2 maaltijden vanaf dat ze beginnen met uitdelen en tussendoor wat series kijken.

Mijn langste vlucht gaat eraan komen, naar Sydney. 14 uur van Amsterdam-Taipei, uur overstap en dan door 9 uur naar Sydney. Gelukkig/expres ook businessclass, na alle verhalen ging ik mezelf echt geen economy aandoen. Ik heb gewoon extra lang gespaard :Y) Terug is het helemaal handig, omdat ik een extra dagje Taipei wilde. Nu vlieg ik terug 9 uur van Sydney-Taipei, dan een overstap van 20 uur (5 uur 's-ochtends aankomst, 1 uur 's-nachts weer vertrek) en dan 14 uur van Taipei naar Amsterdam (hallo jetlag :7 )

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:48

Mijn langste reis was naar Sydney, Australië, 24 uur maar dat is nog niet uit 1 stuk dus altijd minimaal 1 overstap.
Ik vlieg veel liever 14 uur met een normale maatschappij als 50 minuten met Ryanair.
Korte en lange vluchten zijn echt een wereld van verschik qua comfort en service.
Tuurlijk, het is lang, maar je hebt wat beenruimte, ruimte om je spullen op te bergen, je eigen entertainment systeem, een kussen en dekentje, eten en drinken en je kunt af en toe even wat rondlopen. En met een beetje geluk kun je in slaap komen (bij mij lukt dat nooit zo heel goed, maar mijn vriend ziet vaak nog niet 1 film op zon dag :)) )
Als het sneller kon deed ik het zeker, maar voor mij is lang vliegen absoluut geen reden om niet te gaan! De grootste hekel heb ik altijd aan overstappen dus die tijd probeer ik zo kort mogelijk te houden, meestal ben ik zo gaar als wat en heb ik geen zin om rond te lopen en te winkelen

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:51

Saleisha schreef:
14 uur geloof ik. Ik vind het altijd prima, ik bereid mezelf voor op een dagje ‘bankhangen’ met netflix/tv/films/boeken/puzzels en een boel lekker eten en drankjes service. Zo kom ik de tijd wel door haha.

Slapen lukt me niet vaak dus daar ga ik ook geen moeite voor doen. Als ik moe wordt slaap ik wel even maar zo niet blijf ik lekker series kijken. Ooit een slaappil geprobeerd maar dat viel nogal verkeerd..

Dat heb ik ook altijd, ben ook altijd blij met lange vluchten. Als ze maar 6 uur duren is dat gewoon te kort voor alle films die ik wil gaan kijken :D

Mijn langste vlucht was ongeveer 13 uur, naar Buenos Aires. Toen was het ook wel prima dat we geland waren.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:07

Regelmatig naar Zuid-Amerika gevlogen heb daar als kind gewoond.

Maar denk langste reis was denk ik vorig jaar naar Peru. Hebben 30 uur vertraging gehad dus de reis zelf kwam daar nog bij.

Vlogen 10 december toen die dag veel sneeuw is gevallen. Zouden net voor de sneeuw weg zijn alleen was het vliegtuig stuk dus kwamen in de sneeuw terecht.

Zouden begin middag weg gaan einde middag was er een vervangend vliegtuig waar we in konden. Maar konden niet weg door de sneeuw. Te veel vertraging dus personeel mogt niet meer vliegen dus werd de vlucht gecanceld en mochten we weer uitstappen.

Ja en dan. Auto was al weer thuis treinen reden niet door sneeuw.
2 jonge kinderen van 1,5 en 3,5 jaar. Alle hotels waren al vol geboekt. Vlucht zou achter de schermen omgeboekt worden en zouden we de volgende dag via de site kunnen zien. En er zouden van stretcher neergezet worden daar konden we dan op slapen.

Gelukkig een vriendin die dichtbij Schiphol woont en wou ons wrl ophalen konden we daar op de bank slapen.

Net helmaal weer door duane heen krijg ik sms en mail van klm. Waren die avond omgeboekt via Argentinië. Dus vriendin gebeld was net op Schiphol aangekomen. Dat we toch weg konden die avond.

Terug de duane door gelukkig nog even tijd om wat te eten bij de mec.

En toen weer een vliegtuig in stappen. En gelukkig ging de sneeuw toen wel weg en wel met vertraging omdat er passagier niet kwamen (vermoed dat hun niet optijd hebben gezien dat ze omgeboekt waren) zijn e vertrokken.

Maar door de vertraging aansluiting in Buenos Aires gemist daar gelukkig een hotel gekregen anders hadden we een hele dag daar nog eens kunnen wachten om vervolgens in Lima ook te stranden.

Volgende dag gelukkig gewoon alles volgens schema.

Kids hebben heerlijk geslapen in het vliegtuig en hotel. Wij wel in het hotel maar niet in het vliegtuig en hotel was voor ons te kort.

Gelukkig gingen we naar mijn vader die heeft op de kinderen gepast en wij zijn gaan slapen.

En terugweg 24 uur vertraging.

Hadden in lima 1.5 uur overstaptijd en je raad het al 1.5 uur vertraging gelukkig wisten we dit al bij het inchecken in cusco dus zelf hotel geregeld (hotel uit mijn jeugd en wou niet in een 5 sterren hotel zitten met 2 jonge kinderen)

En die vertraging vonden we helemaal niet erg konden we de start van de Dakar zien (Hadden we zo willen boeken maar koste aan vliegtickets 600 euro meer. Dus niet gedaan)

Heb veel gevlogen als kind maar nooit zo veel vertraging gehad in 1 vakantie.

Maar zou het zo weer doen. Kinderen waren super lief en hebben geen overlast veroorzaakt. Op Schiphol hebben ze wel hun energie kwijt gekund gelukkig met wachten.

Heb met deze reis geleerd zelf rustig blijven en gewoon accepteren dat het zo is. Je veranderd er niks aan.

Nu nog vergoeding aanvechten met klm. Gooien het op de sneeuw. Maar als vliegtuig niet defect was waren we voor de sneeuw weg. En omboeking was ook vertraagd niet door de sneeuw wand die was gestopt en alles kon weer gewoon weg. Maar moesten op passagiers wachten.

Maar klm gooit het op de sneeuw heb gelukkig foto van vlak voor het boorden dat het nog niet sneeuwde.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:18

11 uren naar Korea, 6 (rare) films gekeken! Ik kan niet slapen in een vliegtuig maar wil wel de komende jaren naar Australie :=

Kencamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:21

Cioccolato schreef:
Curaçao was het langst. En dat was al niet leuk. Wat zonde van m'n tijd vond ik dat ik t vliegtuig. Veel films gezien die ik in de bios ook al had gezien _O-
En dan nog series, er stond gewoon 1 losse van op ergens midden in een seizoen.
Kinderen die bleven huilen, slapen wou niet.

Nee ik blijf wel in Europa :Y)

Precies dit haha. _O- Mijn langste vlucht was ook naar Curaçao.

Daarna heb ik ook vrij snel vliegangst gekregen. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:27

Mijn langste vlucht was 14u. Ik neem inmiddels liever meerdere vluchten met overstap maar vind alles wel prima. Filmpje kijken, eten :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:28

Christiene schreef:
Met een staking na het boarden twee uur wachten in een erg warm vliegtuig tot we eindelijk opstegen daarna nog twee uur vliegen...
Ik heb tot nu toe nooit weer gevlogen verschrikkelijk.
Daarom zou ik nooit buiten Europa even gaan vliegen

Jaaaren terug, begin maart en sneeuw in NL. 6 uur stil gestaan met een vliegtuig klaar voor vertrek....
Met 6 uur vertraging vertrokken naar Tunesië. Dat was niet echt prettig.

Verder slaap ik in vliegtuigen en vind ik lange vluchten heerlijk. Al maakt voor mij het gezelschap in het vliegtuig het verschil of ik de reis als prettig ervaar of niet

Ik ben nu in Kaapverdië met man, dochter (morgen 4 maanden oud) zwager en schoonouders.
Op de heenreis 2 uur vertraging vanwege de sneeuw en geen film oid in het vliegtuig. Dan is dr vlucht ineens erg lang!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:21

Amsterdam - Hong Kong - Jakarta.
Ongeveer 15 uur naar Hongkong daar 4 uur wachten en toen ongeveer nog 6 uurtjes

Heenweg was prima, terugweg was ik ziek geworden. Heb de hele vlucht overgegeven.
Begon op de luchthaven op Hongkong. Ben toen van toilet naar toilet naar mijn gate gelopen. Eenmaal in het vliegtuig komt er een man naast mij zitten met een alcohol adem van hier tot Hongkong.... Dat kon ik echt niet handelen!
Gelukkig was de stewardess het met mij eens en ze zagdl dat ik ziek was. Heb ik een bankje voor mij zelf alleen gekregen. Hebben ze mij nog heel lief ingestopt met een extra dekentje. +:)+

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:41

Mijn eerste en tevens langste vlucht was 11 uur naar San Francisco voor de bruiloft van mijn broer. Vliegreis zelf was prima, heb onderweg 3 films gekeken. De jetlag had ik ook geen last van, want ik was toen als opstandige puber vooral snachts wakker :') De terugreis was 's nachts en toen moest het dus donker zijn in het vliegtuig, vond ik wat minder want ik heb niet kunnen slapen. Maar heb er geen nare ervaring van overgehouden gelukkig. Weer thuis heb ik 23 uur geslapen (echt belachelijk, i know) en daarna was alles weer normaal voor mij haha. Daarna nog 2x kort gevlogen, een keer naar Portugal en een keer naar Londen. Ik vind vliegen wel leuk en zo'n lange zit maakt me niet veel uit. Een overstap heb ik nog nooit gehad dus.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:09

Mijn langste vlucht was dit jaar. Wij gingen vanaf Bali naar Jakarta, van Jakarta naar Singapore, van Singapore naar Amsterdam. Hebben we volgensmij ongeveer 26 uur over gedaan.

Terwijl op de heen vlucht we rechtstreeks van Amsterdam naar Jakarta gingen en dat ongeveer 16 uur duurde. Gelukkig op de terug weg veel kunnen slapen, maar vrolijk werd ik er echt niet van.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:50

Zelf ben ik altijd een inslaap pilletje. Had de laatste keer ook een soort van oordopjes met tegen ruis. Was heel fijn. Doe een masker of en doek over mijn hoofd zodat ik met mijn adem mijn ogen wat vochtig Kan houden of volgende keer oogdruppels mee. Verstand op 0. Zo hou ik het wel redelijk uit. Probeer met boeken wel rekening te houden met de tijden. Betaal liever iets meer en en kortere reistijd.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:52

14 uur in een vlucht zonder tussenstop. Opzich heb ik geen last van het vliegen zelf maar na een aantal uur weet ik niet meer hoe ik zitten moet. Ik vind het geen feest :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:52

Naar Perth, Australië met een overstap op Abu Dhabi. Amsterdam - Abu Dhabi was 6 uur. Daar een overstap van 2 uur om vervolgens in 12 uur naar Perth te vliegen. Ik kan echt niet slapen in een vliegtuig dus ik ben de hele tijd wakker geweest. Maar ik heb er absoluut geen problemen mee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:59

14 uur non stop was mijn langste vlucht en een ware hel ook nog eens. Er kwam echt geen einde aan. Turbulentie, zieke moeder, pffff ... echt niet fijn.

Verder wel lange reizen gehad maar dan meestal 11 uur vliegen, een tussenstop en dan weer verder.

Ik vlieg standaard met een paar pammetjes, 2 wijntjes en weg ben ik :+ Zelf een keer door zwaar onweer heen gevlogen waar ik niets van mee kreeg. Heeerlijk!

Naar Australië is voor mij een no go, ik vind dat echt té ver.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:02

Langste vlucht (nou ja, reistijd van alle vluchten bij elkaar) was van Schiphol naar Maun in Botswana. Eerst van Schiphol naar Zurich, daar overstappen op een vlucht naar Johannesburg in ZA (11,5 uur), daar een paar uur wachten en vervolgens van Johannesburg naar Maun. Alle vluchten inclusief reistijd en wachttijd was het iets van 22 uur geloof ik. Best lang :+

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:06

mijn langste vlucht was maar 7 uurtjes, maar ik kan dat vaak nog wel wat langer uithouden. Vindt vliegen een van de fijnste vervoersmiddelen. Veel fijner dan de auto. Ik ga in lekkerzittende kleding, met van die fluffy sokken en dan lekker series kijken, beetje slapen of uit het raam kijken. vindt het echt prachtig al die landschappen.

Ik zou alleen nooit een vliegreis met tussenstop boeken (tenzij het niet anders kan natuurlijk).

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:13

Voor mij met erge vliegangst was de langste vlucht geloof ik 14 uur (8 uur, tussenstop, nog 6 uur).
Ik vind vliegen dus echt verschrikkelijk en krijg pilletjes van de dokter tegen angst en daar slaap ik ook heel prima op :z :z