Driehoek Sevilla - Cordoba - Granada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:03

Foaly schreef:
Ooooh en de Caminito del Rey ziet er ook gaaf uit :oo. Hoe 'makkelijk' is dat lopen? Is het voornamelijk plat of zitten er ook stukjes bergbeklimmen tussen? Lopen kan ik wel, maar klimmen is met mijn motoriek geen goed plan. Ik zie mezelf namelijk wel naar beneden storten daar :')

Als je een beetje een normale conditie hebt is het prima te doen. Fatsoenlijke schoenen aan, drinken mee (onderweg is er niks te krijgen) en er zo'n 3 uur voor uit trekken, met fotostops :-)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:06

Gibraltar ligt wel wat uit de route als ze Sevilla-corona en Granada wil zien in in 10 tot 14 dagen met het openbaar vervoer.

Ronde is wel prachtig, weet alleen niet of er door de overstromingen van oktober veel beschadigd is.

Mocht je willen paardrijden weet ik wel een goed adres.

quintusgl

Re: Driehoek Sevilla - Cordoba - Granada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:42

Villemartin. Haciënda Buena Suerte. (Kenzie Dysli en Raphael Dysli).
www.dysli.com
En Grazalema is ook mooi
Jerez de la Frontera echt een paardenstad (zit ook een ruitersportzaakje met goedkope Spaanse laarzen en hoofdstellen etc)
Ronda

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 03:59

Zelf jaren geleden aantal maanden in Gibraltar gewoond ivm stage. Mocht je in de buurt zijn zou ik daar zeker heen gaan, maar ja, ik ben bevoordeeld <3

Mijn kennis zit dan ook iets meer in die hoek, maar genoeg aanraders

Ronda is ook echt een aanrader, leuke treinreis er naar toe, alleen die is al de moeite waard.

Jerez is ook prachtig. Wel tijdig kaarten kopen voor de show van de rijschool als je die wilt zien, anders kan je altijd bij de trainingen kijken, die zijn beter toegankelijk. Plus een kijkje in de stallen nemen.

Mocht je willen paardrijden zijn er mogelijkheden genoeg. Heb zelf aantal keer in Jimena de la Frontera geweest, kan je prachtig buiten rijden, maar ook Polo spelen.

Mocht je tijd over hebben is Sotogrande ook mooi, zeker tijdens een polo toernooi (is daar echt volkssport, in tegenstelling tot hier)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 11:04

Ik heb nu heel grofweg deze tijdsverdeling gemaakt:

Dag 1: vliegen op Sevilla (ochtendvlucht)
Dag 2: Sevilla
Dag 3: Sevilla, avondtrein/bus naar Cordoba
Dag 4: Cordoba
Dag 5: Cordoba, avondtrein/bus naar Granada
Dag 6: Granada
Dag 7: Granada, Alhambra
Dag 8: Granada, trein/bus naar Malaga
Dag 9: Malaga, Caminito?
Dag 10: Malaga, avondvlucht terug naar Amsterdam

Dus 3 volle dagen Sevilla, 2 volle dagen Cordoba, 3 dagen Granada, 2 dagen Malaga. Dit kan natuurlijk nog uitgebreid worden, bv met Jerez, maar dit is de basis iig :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:12

Alsjeblieft, sla zeker Jerez De La Frontera niet over. Echt de moeite! De rijschool is erg mooi, maar ook gewoon de stad is erg gezellig.
Ooh.. throwbacktime naar onze reis naar Andalusië. Ronda is trouwens ook heel erg de moeite. Wij zijn toen ook enkele dagen gaan horse-seeing doen bij grote en kleine fokkers, maar daar moet je ook wel een auto voor hebben. Toen wel echt het mooie plattelandsAndalusië gezien.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:15

LienC schreef:
Ronda, dat is inderdaad die mooie waterval! Echt heel mooi om te zien. Ik was wel moe toen we weer boven waren :')

En wat Melissa zegt, het uitzicht op Gibraltar is wel echt te gek. En alle eettentjes zijn daar ook leuk.

Vond het plein waar het beeld van picasso zit (in malaga) heel gezellig in de avond.

Haha ja de terugweg omhoog was wel een stukje pittiger dan naar beneden bij 40 graden. Ging heel wat flessen water door, maar vond het absoluut de moeite waard.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 02:17

Foaly schreef:
Dus 3 volle dagen Sevilla, 2 volle dagen Cordoba, 3 dagen Granada, 2 dagen Malaga. Dit kan natuurlijk nog uitgebreid worden, bv met Jerez, maar dit is de basis iig :D

Mocht je besluiten om toch naar Jerez te gaan, ga dan in de periode 11-18 mei (2019). Dan zijn de feria del Caballo. Zeker de moeite waard.