Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:59

LadyMadonna schreef:
Relaxed schreef:
Maar stoel naar achteren.. Als er mensen achter me zitten doe ik hem eigenlijk ook nooit naar achteren, vind dat zo asociaal :=

Van de zomer een lange vlucht gehad (ok, in een A380 maar toch), en daar gingen zo ongeveer alle stoelen tegelijk naar achter :')

Hier hield je ook voldoende ruimte als je voorganger plat ging en jij niet...

Dat scheelt idd weer :j

Mungbean

Het is per maatschappij nogal verschillend. In de budget vluchten kan ik ook niet gewoon zitten (bijna niemand denk ik) maar dan betaal je daar nou eenmaal naar.
Als het met de prijs even kan vliegen we het liefst met Swiss, daar vind ik de plekken heel ruim.

Ik zit meestal net achter de vleugel omdat ik het leuk vind om naar die klepjes te kijken bij het dalen en stijgen. Ook zit je dan vlak achter de nooduitgang wat ik ergens gewoon een prettige gedachte vind.

daantjuhhh

Ik kies vaak nooduitgang.
Maar als mijn broer meevliegt van dik 1,90 mag dat niet. Mijn broer is slecht ziend en dan mag je niet bij de nooduitgang zitten.
Dan boek ik altijd de voorste stoel.
Dan heb je heerlijk veel been ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:01

Nou ik weet nog dat ik vorig jaar terug uit USA bijna sliep (wat een wonder is in het vliegtuig :') ) en dat ik toen bruut werd wakker gemaakt omdat er iemand tegen mijn stoel zat te trappen.. Dat probleem hebben we nu iig niet :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:02

@Relaxed, ik had mijn reactie op de vorige blz nog aangepast maar ik zou heel snel omboeken van stoelen. Gele stoelen van seatguru zijn echt niet goed!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:02

CharleyT schreef:
Captain schreef:
Achterste stoelen kunnen ook achterover maar niet zo ver als 'normale' stoelen. Met welk toestel vlieg je? Mocht je met een widebody gaan (2 gangpaden) is het lekker om in het middelste gangpad te zitten. :)

Twee gangpaden zeg je, welke is dan de middelste???

Twee gangpaden dus de middelste rij.. Je hebt een rij stoelen, een gangpad, een rij stoelen, een gangpad en weer een rij stoelen. Je gaat natuurlijk niet in een gangpad zitten. :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:06

Ik ben ook 1.77 maar ik heb in verhouding echt hele lang benen. Ik boek daarom wel altijd de stoelen met extra beenruimte, ook al kost dat 70€ of meer. Ik wil graag mijn vakantie relaxed zitten en dat begint in het vliegtuig. Mijn man is 190+ en vliegt alleen met Emirates economy.

TS: ik weet dat je het niet wil betalen maar je hebt nou eenmaal lange benen en om comfortabel te kunnen vliegen moet je betalen, een andere optie is er niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:08

Fitzroy schreef:
Relaxed schreef:
Maar stoel naar achteren.. Als er mensen achter me zitten doe ik hem eigenlijk ook nooit naar achteren, vind dat zo asociaal :=

Waarom zou dat asociaal zijn? Die mogelijkheid zit er niet voor niets. Ik moet er niet aan denken dat ik het niet zou doen, dan houd ik helemaal geen beenruimte over in economy.

Omdat de knieën van degene achter je dan vaak klem tegen de leuning aan komen te zitten en eten/drinken moeilijk gaat met je hoofdsteun op 20 cm van hun gezicht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:10

Dat vind ik ook, Lucifertje. Wij doen dat ook gewoon voor zover het kan. Je kunt niet van de mensen voor je verwachten dat zij, omdat jij lange benen hebt en niet wil betalen, hun stoelen niet naar achteren zouden doen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:13

KLM comfort, kost iets meer maar dan zit je prachtig, ik probeer altijd de rij achter business class te boeken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:14

@Brainless, ik doe mijn stoel meestal pas na het eten naar achteren. Dus dat valt wel mee. En als die persoon achter je ook gewoon zijn leuning naar achteren doet zit die ook niet klem. Zo ja, dan geldt mijn reactie hierboven :+ Extra betalen voor beenruimte. So be it.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:18

nou voor die 70 euro wist ik het wel, zeker op zo n lange vlucht... een keer minder uit eten komende tijd en je hebt het er al uit. zelf ben ik niet zo groot dat scheelt maar mijn man wel. ik kies altijd een raamplek omdat je dan met je hoofd met slapen wat meer mogelijkheden hebt. op een vlucht van 10 uur hoef ik mss maar 1 a 2 x te plassen.. ja dat is dan niet anders dat ik langs diegene in het gangpad zit... stoelen naar achter is idd enerzijds irritant anderzijds als je je achterbuurman ff inlicht kan het prima..maar wat ik zeg.. met deze lengte van vlucht zou ik die 70 euro betalen dan weet je dat je comfortabel zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:19

De plekken zijn niet meer beschikbaar (ik kijk net en ook voor de terugweg niet meer) ;) Dus die optie is er gewoon niet, ik heb pas gisteren alle info ontvangen..
En op Seatguru zijn die stoelen ook geel, omdat de tafeltjes in de leuningen zitten en daardoor de stoelen smaller zijn en de leuning vast zit en niet omhoog kan..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:26

sassefras schreef:
KLM comfort, kost iets meer maar dan zit je prachtig, ik probeer altijd de rij achter business class te boeken

Ik zou juist niet de stoelen boeken die als eerste achter het schot zitten, dan kan je alsnog je benen niet geheel strekken.

Fitzroy schreef:
Dat vind ik ook, Lucifertje. Wij doen dat ook gewoon voor zover het kan. Je kunt niet van de mensen voor je verwachten dat zij, omdat jij lange benen hebt en niet wil betalen, hun stoelen niet naar achteren zouden doen.

Ergens is het wel van de pot gerukt dat je als consument afgestraft wordt omdat je lange benen hebt. Aan de andere kant, de consument wil zo min mogelijk betalen dus moeten er meer mensen in het vliegtuig passen.

Relaxed schreef:
De plekken zijn niet meer beschikbaar ;) Dus die optie is er gewoon niet, ik heb pas gisteren alle info ontvangen..

Op de terugweg toch wel? Anders toch ook even naar de optie Comfort kijken. Heb ik ook gevlogen naar NYC en absoluut het geld waard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:26

Fitzroy schreef:
@Brainless, ik doe mijn stoel meestal pas na het eten naar achteren. Dus dat valt wel mee. En als die persoon achter je ook gewoon zijn leuning naar achteren doet zit die ook niet klem. Zo ja, dan geldt mijn reactie hierboven :+ Extra betalen voor beenruimte. So be it.

Mijn man is maar 1.85... zelfs ik zat klem maar hebben geruild omdat ik die druk niet kon hebben.

Op een vlucht van 3 uur moest degene voor ons 3 uur lang achterover liggen en wilde toen ik naar de wc moest geeneens even haar stoel omhoog doen.
Wij kregen geen eten onderweg (werd wel wat verkocht natuurlijk), maar al het haar lag lekker op ons tafeltje...
Zelfs het personeel had haar gevraagd om even wat omhoog te gaan zodat wij rustig een bakje koffie konden drinken maar ook dat was geen optie. {:)-:(

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:28

Ik ben vorige maand naar LA gevlogen en zat net eens op seatguru te kijken naar de plaatsen, maar bij mij komt het plaatje op de website totaal niet overeen met de werkelijkheid van het vliegtuig..

Op het plaatje staan de achterste stoelen op rood en dat daarachter de WC’s zijn. Ik zat als groom op de achterste plaatsen met daarachter de paarden :) onze stoelen konden helemaal plat bij wijze van, omdat de stoel van de animal attendent en een nooduitgang achter ons zaten.

Perfecte plekken waren dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:29

Relaxed schreef:
De plekken zijn niet meer beschikbaar (ik kijk net en ook voor de terugweg niet meer) ;) Dus die optie is er gewoon niet, ik heb pas gisteren alle info ontvangen..
En op Seatguru zijn die stoelen ook geel, omdat de tafeltjes in de leuningen zitten en daardoor de stoelen smaller zijn en de leuning vast zit en niet omhoog kan..

Lucifertje, ik had mijn bericht nog aangepast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:30

Brainless schreef:
Fitzroy schreef:

Mijn man is maar 1.85... zelfs ik zat klem maar hebben geruild omdat ik die druk niet kon hebben.

Op een vlucht van 3 uur moest degene voor ons 3 uur lang achterover liggen en wilde toen ik naar de wc moest geeneens even haar stoel omhoog doen.
Wij kregen geen eten onderweg (werd wel wat verkocht natuurlijk), maar al het haar lag lekker op ons tafeltje...
Zelfs het personeel had haar gevraagd om even wat omhoog te gaan zodat wij rustig een bakje koffie konden drinken maar ook dat was geen optie. {:)-:(

Dat is echt heel asociaal :n

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:32

Brainless schreef:
Fitzroy schreef:

Maar hoe vervelend ook, je kan niet boos worden op mensen omdat ze gebruik maken van de mogelijkheden die zij aangeboden krijgen tijdens een vlucht (of eender welke manier van openbaar vervoer). Ik zou ook veel liever zien dat mensen hun stoel rechtop zouden houden, maar dat is niet redelijk. En dus vraag ik tegenwoordig maar of ze mij even een seintje willen geven, dan doet het minder zeer. En waar mogelijk betaal ik graag voor extra comfort.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:39

maaikemuis schreef:
Maar hoe vervelend ook, je kan niet boos worden op mensen omdat ze gebruik maken van de mogelijkheden die zij aangeboden krijgen tijdens een vlucht (of eender welke manier van openbaar vervoer). Ik zou ook veel liever zien dat mensen hun stoel rechtop zouden houden, maar dat is niet redelijk. En dus vraag ik tegenwoordig maar of ze mij even een seintje willen geven, dan doet het minder zeer. En waar mogelijk betaal ik graag voor extra comfort.

Dus als je bij het gangpad zit hoef je ook niet op te staan omdat degene, die bij het raam zit, naar de wc moet?
Dan had degene maar een stoel aan het gangpad moeten nemen?

Wij vliegen nu met ryanair ... die stoelen zijn niet meer verstelbaar.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:45

Brainless schreef:
maaikemuis schreef:

Dus als je bij het gangpad zit hoef je ook niet op te staan omdat degene, die bij het raam zit, naar de wc moet?
Dan had degene maar een stoel aan het gangpad moeten nemen?

Wij vliegen nu met ryanair ... die stoelen zijn niet meer verstelbaar.

Nee, juist andersom. Hoe vervelend ik het ook vind dat de persoon bij het raam 5 keer per nacht naar de wc moet en ik dus 5 keer op kan staan, ik zal het moeten slikken. Wanneer dat voor mij een issue zou zijn dan had ik de stoel bij het gangpad niet moeten nemen.

Vliegen is ergens gewoon een kwestie van verstand op nul en de grenzen van je tolerantievermogen opzoeken. Het zal mijn hobby nooit worden, maar ja, je wilt toch ergens komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:47

@Brainless, er is ook nog gewoon fatsoen, maar dat heeft niet iedereen. Maar als je het hebt over stoelen die naar achteren kunnen, waarom zou je die dan niet naar achteren doen?

maaikemuis schreef:

Uiteindelijk komt het toch neer op alle waar naar z´n geld. Als je zo goedkoop mogelijk wilt vliegen zit je over het algemeen ook aan minder comfort vast en asocialere mensen.
Ik heb dit jaar voor het eerst in een vliegtuig van een budget maatschappij gezeten. Ik wist niet wat ik meemaakte. Zo krap heb ik nog nooit gezeten (en ik ben maar 1.65m). Op de heenweg was het vliegtuig maar half vol en had ik er minder erg in hoeveel mensen ze in zo´n klein vliegtuig proppen, maar op de terugweg was het stampvol en paste de handbagage niet eens allemaal in de ruimte daarvoor.
Er was ook belachelijk lang vertraging en eten en drinken moest je kopen. Om maar te zwijgen over het rumoer, en kindergejank/gemekker, maar daar had ik gelukkig oordopjes voor.
Maar dat is echt eens maar nooit weer.

LadyMadonna

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:48

Ik zit te denken.... is met Emirates vliegen geen optie? Want emirates economy is gelijk aan KLM comfort

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:51

Bij de economy class hebben de middelste stoelen helemaal vooraan wat meer ruimte voor. Als je zelf niet echt languit wil slapen (Bij een stoel voor je kun je je benen onder die stoel 'strekken') en vooral rechtop zittend je knieën de ruimte wil geven zijn het fijne plaatsen. Verder zijn ze irritant. Het ligt idd ook aan het type vliegtuig. Was laatst in een 777 (dacht ik) en daar waren zoals eerder genoemd de voorste plaatsen economy schuin geplaatst. Dit zag er ook echt wel ruimer uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:52

LadyMadonna schreef:
Ik zit te denken.... is met Emirates vliegen geen optie? Want emirates economy is gelijk aan KLM comfort

Nee is een groepsreis en allemaal al geboekt :)