Camperverhuurbedrijven of particulier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:01

De meeste camperaars zijn gepensioneerden ook wel anders-actieven). Die gaan bij voorkeur net buiten het hoogseizoen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 16:10

Hmmm .. het grijsgehalte zal wel hoog zijn dan .... Nou ja, wij zijn Florida in de winter gewend dus dat is niet veel anders :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:32

Bij de meesten gaat het inderdaad hard. En het is eigenlijk altijd per volle week, zo kunnen ze een camper het hele seizoen verhuren en het rendabel maken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:41

De Jong in Hattem, misschien? Hebben wij eens gehuurd. (wij hadden zelf een afzetunit op de pick up, dat trok ook veel bekijks)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:47

Of deze misschien:
https://campersencars.nl/camperhuren
Ik ken ze verder niet qua verhuur. Ben er een keer geweest om een onderdeeltje te kopen en onze buren hebben er hun camper gekocht. Mijn ervaring was positief (voor wat het waard is, want ik hoefde alleen een slotje voor een kastdeurtje oid. te hebben :D).

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:53

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:54

Kijk je uit met particulier? Op het moment dat je met stukken staat, is je vakantie meestal ook voorbij ...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:01

Nog even wat anders. Je had het over een airco in het woongedeelte. Tip van Flip: hou goed in de gaten welke campings of camperplaatsen je boekt/bezoekt, want ze zijn niet allemaal berekend op een hoog stroomverbruik. 't Zou zonde zijn als je daar zou staan en je zou 'm niet kunnen gebruiken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:07

Vorig jaar hebben wij een rondreis door Italie gedaan met de camper en maar 1 keer de airco in het woongedeelte gebruikt. En dat was niet eens voor ons maar voor de hond die zich te druk had gemaakt en oververhit was. Was bij een temperatuur van dik 35 graden. De andere 3 reizen hadden we geen airco in het leefgedeelte en deze hadden we ook absoluut niet nodig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 19:04

Ik kan me daar dus niets bij voorstellen. Wij hebben thuis maar ook op vakantie in Griekenland airco en heel veel aan in de zomer. Dus het lijkt me heel sterk dat we die niet nodig hebben in juni in Zuid Italië?

Goede tip, Oscar +:)+ Ik moet me sowieso nog helemaal inlezen maar het huren van de camper heeft nu eerst prioriteit als het zo hard gaat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:08

Camper is veel buiten leven, daarom gebruiken wij nooit de airco.
Overigens door dit topic bedacht dat ik ook eens in actie moest komen, dus ook maar aan het mailen gegaan met Janno van Oortgiese. Morgen even regelen op het werk en dan hebben wij ook voor 4 weken een camper. Ook met airco trouwens, nummer 10 op de site. Dat is een Adria en die zijn ons tot nu toe het beste bevallen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:24

Wij hadden vorig jaar ook een Adria mee, hele fijne camper! Wat zijn die dingen degelijk gebouwd vergeleken met wat we in Amerika altijd gewend waren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 19:30

Ik heb nu een optie op een Roller Team en een Hymer. En ik zie nog een Chausson die in aanmerking komt.
Hebben jullie daar ervaring mee?

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:34

Wat mij altijd opvalt bij campers is dat er geen één hetzelfde gebouwd is. Soms is de badkamer zo klein dat je er niet eens je kont kan keren. Wij hebben een eigen camper (die ik NIET verhuur) waarmee ik ook vaak alleen reis voor mijn werk. Dit is een redelijk ideale camper voor onze familie (twee volwassen kids) hoewel het lastig wordt nu mijn dochter ook een vriendje heeft. Ik heb in het totaal maar 4 officiële zitplaatsen (maar in principe plek voor 6)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:34

Wij hebben 2 keer een Adria gehad, toen een Bürstner, en vorig jaar een Sunlight. Bürstner beviel ons het slechtste, verlichting op niet fijne plekken, weinig stopcontacten, en het was de duurste camper maar ook de slechtste afwerking. Sunlight beviel ons goed, alleen jammer dat er gordijnen in zaten om de inkijk voor weg te halen en niet van die screens op de ramen.
Nu ook een 150 pk camper, altijd wel fijn in berg-gebied. Planning is richting Slovenië, Hongarije. Slowakije en Tjechië.
Toen we de eerste keer een camper huurden wilden we perse een Adria, was de enige camper toen die achter een bed boven de garage had. Nu zie je bijna niet anders meer. :)) Toen was Stijkel ook de enige die die in de verhuur had.

Geen ervaring dus met die merken waar je nu een optie op hebt. Hymer moet wel heel goed zijn, maar ja, Bürstner ook, en die vonden wij dus tegen vallen. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 19:44

Ik vind die met een queenbed ook wel heel mooi moet ik zeggen. Dan hoeft er niet eentje over de ander heen te klimmen ‘s nachts :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:47

Ja, lijkt mij ook wel wat, ben alleen bang dat de hond midden in de nacht ons wakker likt en vragend kijkt of ze erbij mag liggen. _O-
Campers die wij tot nu toe gehuurd hebben hadden bedden in de lengte, hoef je niet over elkaar te klimmen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:33

Wij hadden ook twee bedden in de lengte, ideaal.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:54

Ik heb een Eura Mobil met een tweepersoonsbed boven de cabine en twee éénpersoonsbedden over de volle breedte boven elkaar, boven de "garage". Een ruim keukengedeelte en vooral een ruime (nou ja voor een camper dan) badkamer. Het eet/zitgedeelte kan niet verbouwd worden tot een bed en de voorstoelen zijn draaibaar.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:34

Heb je al gekeken op camptoo.nl?
Wij hebben via die site afgelopen jaar onze caravan verhuurd. Prima verlopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 00:04

Ik heb inderdaad inmiddels via camptoo een hele mooie camper voor niet te gek geld gehuurd, met airco in de woonruimte, oventje, douche en toilet.
Contact met verhuurder loopt prima.
De doorslag gaf toch ook wel dat je bij al die commerciële bedrijven van alles moet bijhuren, het eigen risico moet afkopen enz enz.
We gaan het zien, vooralsnog ben ik er heel tevreden over.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:42

Hoezo van alles moet bij huren? Wij hoeven nooit iets bij te huren. En eigen risico afkopen? Ja, borg maar dat is heel normaal bij verhuur. Dit jaar is er 45 euro ingehouden van de borg, we hadden op een smalle brug een spiegel kapot gereden tegen een tegemoet komende camper.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 06:47

Nu ja, bij de meesten komt er een inventaris of tafels en stoelen of een servicepakket met toiletvloeistof e.d. bij. Ik ben hier tevreden mee, ik heb voor niet te gek geld (echt wel honderden euro’s goedkoper dan via camperbedrijven) een prachtige camper met alles erop en eraan. En precies voor de periode die we wilden, dus 2,5 week.

Dus nu kunnen de voorbereidingen beginnen en ga ik me heerlijk inlezen over camperen en camperplaatsen *\o/*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:08

Fijn dat je wat gevonden hebt.

Wij hebben vorig jaar de hele huur inclusief gehad, alleen fietsen bijgehuurd. Het eigen risico, misschien een tip voor anderen, hebben we afgedekt door een huurautoverzerking inclusief camper (109 euro voor een heel jaar) af te sluiten. Hiermee zijn alle huurauto’s verzekerd voor het eigen risico voor de hoofdbestuurder en tot negen andere bestuurders op het huurcontract. Wij hadden 100 euro schade aan de camper, putje in de wand door een openslaande deur van de garage. Maar wel drie keer een andere huur goedkoper gehad door jet weigeren van alle extra verzekeringen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:23

Wat fijn dat jullie zoiets leuks gevonden hebben! Gaaf is dat he, dat je na al dat gepuzzel eindelijk iets vindt wat helemaal naar je zin is :)

Het zal vast per verhuurbedrijf verschillen maar ik zag ook al bedragen van 60 euro voorbij komen voor de huur van een tafeltje en een paar stoelen. En inderdaad nog meer van dat soort ongein. Er zullen ook vast verhuurders zijn die dat allemaal niet doen, maar dat moet dan nog maar niet lukken qua verhuurperiode enzo.

Maar mooi dat jullie iets gevonden hebben!