En oh ja, de kids vermaken. Zoontje en neefje willen de hele dag met de sleeen spelen of sneeuwpoppen maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucifertje schreef:Dit is nog een lopend topic:
[BEU] Wintersport 2017/2018.
Ikzelf ga nu sinds een paar jaar naar de Dolomiti Super Ski (selva/wolkenstein) het is een prachtige omgeving met goede pistes, veel pistes en lekker eten. Zijn veel Oostenrijkse invloeden aangezien het vroeger Zuid-Tirol was. Prijsniveau is ook heel schappelijk.
Levita30 schreef:susannevdv schreef:Dolomiti superski, 100en km skieen, prachtige natuur, Oostenrijkse gezelligheid en Italiaanse keuken. Als je daar eenmaal bent geweest ben je spoiled for life.
Oh ja heerlijk! Een goede pasta op de piste...!
@lucifertje jij gaat daar dus ook heen! Lijkt me wel wat verder weg.....
Levita30 schreef:Stephanie_M schreef:Iets minder groot maar de meest kwalitatief goede piste's zijn voor mij altijd nog Ischgl, met voldoende uitdaging en weinig beginners. Goede apres ski ook. Wil je echt naar een groot gebied met lange tochten en boeit de Apres ski je niks dan kan ik je aanraden richting de (dolomieten) Sella ronda te gaan in Italie.
Is Ischgl niet erg duur betreft onderkomen?
Ik hou enorm van Italie (heb er gewoond) maar daar wintersporten kan ik me weinig bij voorstellen! Serveren ze dan ook pasta's op de piste of lijkt het qua eten daar op Oostenrijk? Rij je nar de dolomieten in 1 keer? Zal straks eens even op google maps kijken!
Stephanie_M schreef:Dolimiti superski is in 1x te rijden, je eet italiaans en beetje zuid tirol's eten op de piste. Skigebied is groot 1000+ km, onderhoud wat matiger dan oostenrijk en liften iets minder luxe. Skigebied is ook prijzig in verhouding maar je krijgt wel veel km pistes. Selva is zeer gunstig om te zitten alleen het dorp is heel ongezellig, Ortisei is wel een heel leuk dorp maar ligt niet direct aan de Sella Ronda en daar gaat het nou net om.
lucifertje schreef:Stephanie_M schreef:Dolimiti superski is in 1x te rijden, je eet italiaans en beetje zuid tirol's eten op de piste. Skigebied is groot 1000+ km, onderhoud wat matiger dan oostenrijk en liften iets minder luxe. Skigebied is ook prijzig in verhouding maar je krijgt wel veel km pistes. Selva is zeer gunstig om te zitten alleen het dorp is heel ongezellig, Ortisei is wel een heel leuk dorp maar ligt niet direct aan de Sella Ronda en daar gaat het nou net om.
Ik ben het niet eens met je. Ik heb zelden een gebied gezien wat zo goed onderhouden wordt, ook als ik het vergelijk met Oostenrijk. Sella Ronda zou ik zoveel mogelijk vermijden, er zijn zoveel mooiere tochten die veel minder toeristisch zijn. Waar baseer je erop dat Selva ongezellig is? Ik heb die ervaring niet. Enige wat ik eens ben is dat de skipas wat duurder is dan bv een Oostenrijk, eten/drinken is dezelfde prijs.
verootjoo schreef:lucifertje schreef:
Ik ben het niet eens met je. Ik heb zelden een gebied gezien wat zo goed onderhouden wordt, ook als ik het vergelijk met Oostenrijk. Sella Ronda zou ik zoveel mogelijk vermijden, er zijn zoveel mooiere tochten die veel minder toeristisch zijn. Waar baseer je erop dat Selva ongezellig is? Ik heb die ervaring niet. Enige wat ik eens ben is dat de skipas wat duurder is dan bv een Oostenrijk, eten/drinken is dezelfde prijs.
Ja, de skipas is duurder, maar ook een 3x zo groot gebiedJuist als je het in verhouding rekent is het denk ik niet veel duurder.
Hilli schreef:Portes du Soleil is wel een echt skigebied en minder een snowboardgebied. Veel platte stukken en ik vind sowieso dat er weinig echte pistes zijn in verhouding tot de verbindingsstukken (lees: ingesneeuwde wegen die dienst doen als piste. Tsja...). Nog los van de ouwe meuk-liften, alhoewel ze goed aan het vernieuwen zijn daar!
Dolomiti superski is mooi, het gebied rond Schladming ook. De laatste jaren hebben wij wat stukken van het Zillertal gepakt en dat beviel ook prima.
verootjoo schreef:Dat ligt er dus aan wat je skitempo isIk heb best een hoog skitempo en nemen niet veel pauzes tussen door op terrasjes enzo. We skiën daardoor in een week behoorlijk wat kilometers.
Maar nu we kleine kids hebben gaan we bewust naar een klein skigebied, omdat het anders toch wel zonde is van een heel groot gebied, omdat we nu ook elke middag lunchen in ons eigen huis en daar de kids op bed doen.
lucifertje schreef:Stephanie_M schreef:Dolimiti superski is in 1x te rijden, je eet italiaans en beetje zuid tirol's eten op de piste. Skigebied is groot 1000+ km, onderhoud wat matiger dan oostenrijk en liften iets minder luxe. Skigebied is ook prijzig in verhouding maar je krijgt wel veel km pistes. Selva is zeer gunstig om te zitten alleen het dorp is heel ongezellig, Ortisei is wel een heel leuk dorp maar ligt niet direct aan de Sella Ronda en daar gaat het nou net om.
Stephanie_M schreef:Sella ronda is toch wel een beetje de tocht en om rond te komen zal je toch snel een groot deel skien, vanaf een uur of 12 is het in het vakantieseizoen dan toch al snel overhoop. Verder vind ikhet bizar dat er nog stoeltjesliften op een kam gebouwd worden zonder kapje. Steenkoud bij een zuchtje wind laat staan als het sneeuwt(ja ik spreek uit ervaring). En sorry maar ik vind Selva echt een ongezellig dorp er is geen leuke bar, koffietent of winkel te vinden helemaal niks bijzonders. Als je de oostenrijkse gezelligheid gewend bent of in Ortisei bent geweest dan is dat echt een heel groot verschil. Het is gewoon een dorp met hotels, huizen en paar verloren restaurantjes.