Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:18

Oh in de VS is het absoluut mogelijk hoor, maar je moet wel keuzes maken. Waar je in bepaalde Aziatische of Afrikaanse landen gewoon niet heel veel geld kwijt bent onderweg (waardoor je gewoon kan doen wat je wil) is dat in de VS nou eenmaal niet zo. Bepaalde regio's zijn een stuk duurder dan anderen, en in de zomervakantie zit je voor bepaalde gebieden gewoon smak in het hoogseizoen waardoor je sowieso de hoofdprijs kwijt bent voor hotels en autoverhuur. Ik ben vorig jaar in de zomer in Florida geweest en als je het een beetje leuk voor jezelf wilt houden qua hotels (dus niet alleen maar crappy motels) ben je gewoon flink wat geld kwijt.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:21

Ik vond onze rondreis op de kleine Sunda eilanden in Indonesie heel gaaf. Na Flores met de boot via de komodoeilanden naar Lombok en vanaf Lombok een laatste paar dagen op Gili Meno. Lange reisdagen, de wegen zijn daar slecht en vaak kan je maar heel langzaam reizen (zelfs uit moeten stappen op een traject omdat de bus het anders niet trok) maar de plekjes die waar je komt zijn fantastisch! Ik zou dit niet op eigen houtje hebben willen doen. Wij gingen met Sawadee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:22

Gemiddeld 100 dollar waren we kwijt. Twee keer geluk in orlando voor 75 dollar. Maar ook uitschieters naar boven van 150 dollar (waar we al heel flinke korting hadden gekregen dankzij mijn rolstoel anders was dat opgelopen naar 200 dollar plus) maar dan ook een luxe kamer met uitzicht op de binnenzee, jacuzzi op kamer en buiten met zwembad met infinity uitzichtbop de binnenzee dus. Gewoon een motel dat wel. Was de duurste kamer die ze hadden tegen het goedkoopste tarief :')

Vietnam hebben we toen best veel home stays gehad. Drukt de prijs en geeft meer contact met het "echte" vietnam boeren leven

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kleine impressie van onze rondreis kleine Sunda eilanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:32

Ziet er mooi uit hoor!
Ik denk dat we echt gaan focussen op Indonesië. Had alleen graag naar Sulawesi gegaan als startpunt maar daar is het nu erg heftig ;(

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:25

Indonesie is inderdaad fantastisch! De mensen, de cultuur, de natuur <3 Ben er twee keer geweest, eerste keer alleen Bali en tweede keer Lombok gecombineerd met de Gili eilanden. Ik vind Lombok geweldig! Helemaal niet zo toeristisch als Bali, en onwijs mooie natuur en bountystranden. Wij zijn begonnen in het zuiden van Lombok, en toen het binnenland in en daarna door naar de Gili's (Gili Air en Meno; Air vond ik veel leuker dan Meno!).

Heb geen idee hoe het nu is op Lombok en de Gili's na de aardbeving, maar wat mij betreft eeecht een aanrader!

Zijn zelf net terug uit Canada, 3.5 week met een camper rondgereisd. Alleen de camperhuur is al bijna de helft van je budget, Canada en VS zijn gewoon dure landen. Qua geld zou ik liever naar Azie gaan, en dan kan je echt als een koning leven :D Lekker eten en drinken, mooie hotels, mooie stranden.. Love it!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:47

Ik heb Canggu en Ubud in Bali, Nusa Lembongan, Gili Air, poedersuiker Lombok, 4 dagen varen met als hoogtepunt de Komodo varanen, Labuan Bajo in Flores en als laatste Uluattu in Bali gedaan in precies 3 weken. En Indonesie smaakt zeker naar meer. <3

Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:57

Needje schreef:
Ik heb Canggu en Ubud in Bali, Nusa Lembongan, Gili Air, poedersuiker Lombok, 4 dagen varen met als hoogtepunt de Komodo varanen, Labuan Bajo in Flores en als laatste Uluattu in Bali gedaan in precies 3 weken. En Indonesie smaakt zeker naar meer. <3

[ [url=m/Jj6LkY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben overal geweest behalve Flores, wat een trip in 3 weken! En poedersuiker Lombok haha :Y) Neem aan Ku-ta Lombok? Mooi daar he <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:00

Ku-ta Lombok ja. Prachtig daar. Wil sowieso nog terug naar Lombok om de rest te verkennen.
En Flores ook. En daarna zijn er nog honderden eilanden om te verkennen. hahaha

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:06

Ik heb Java, Bali, Nusa Lembongan, Lombok, de bekende gili’s in het noord-westen en de onbekende gili’s in het zuid-westen gedaan. Totaal 2 maanden over gedaan en nogsteeds niet alles gezien daar! Ik zou Java overigens wel aanraden voor wat off the beaten track ervaring. Bali zou ik persoonlijk overslaan, vond dat letterlijk het minste van m’n hele reis. := Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:14

Ja wij gaan Bali denk ik overslaan, ik ga liever naar iets minder toeristisch.
Ik denk wel dat ik via een reisbureau ga boeken, want dit gaat me boven de pet denk ik, zo'n pittige rondreis. Of hebben jullie het zelf gedaan?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:19

-Namiro- schreef:
Afgelopen vakantie in Noord-India geweest en dat past niet in jouw lijstje van feesten en strand ed.
Dan zou je meer naar het zuiden moeten maar daar ben ik zelf niet geweest.

Strandbestemming in India,dat is Goa.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:29

Je zou ook naar Sri Lanka kunnen kijken. Je hebt er mooie stranden, leuke steden, cultuur, wildparken, aardige mensen en lekker eten. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Wij aten bijvoorbeeld ergens met z'n drieën voor 6 euro, incl (fris) drankjes.

Wij hebben alleen een ticket gekocht en de Lonely Planet. Alleen voor de eerste 2 nachten had ik een hotel geboekt, maar dat was in werkelijkheid iets minder mooi dan de plaatjes die bij Booking stonden, dus daar zijn we niet gebleven. Ik heb wel van tevoren gekeken wat voor rondreizen worden er aan geboden en daar hebben we ideeën op gedaan. Je kunt zelf reizen, maar ook een privé chauffeur regelen. Meeste guest houses/hotels/pensions hebben we ter plaatse geregeld en een enkele keer via Booking (via de app).

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:35

Madagaskar en, niet op je lijstje, Mauritius, dat staat heel hoog op mijn wensenlijstje, weet al precies wat ik allemaal wil zien, alleen nog niet de tijd gevonden om het ook waar te maken.

India vond ik prachtig, Indonesie ook, idd Bali overslaan (als je niet te toeristisch wilt) ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:45

Picassox schreef:
Ik zou vanwege je budget wellicht Madagaskar doen! :) De tickets er naar toe zijn duur, maar het leven daar totaal niet.

India combineren met de Malediven zou bijvoorbeeld ook kunnen. Ik ben zelf aardig verkocht aan India, maar je moet er wel van houden. Overigens heeft het wel alles wat je zoekt: veel cultuur en festivals, veel strand, veel bergen en bijzondere natuur. India is alleen erg goedkoop wat betreft eten dus je zult daar veel minder dan 4000 euro pp kwijt zijn. ;)

Leven daar is niet duur, maar als je of the beaten track gaat moet je je veiligheid "kopen".
De standaard steden en tripjes zijn te doen voor het budget, maar de cht gave stukken waar weinig/geen toeristen komen zijn gewoon te duur om voor dat budget naartoe te gaan.

Madagascar is wel gaaf. En dan kijken of je ergens een Famadihana kan bijwonen. Dat vond ik echt zoooo speciaal!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:38

Ik zou het lekker zelf organiseren hoor, prima te doen :)

Alleen zoals hierboven al wordt gezegd, echt bijzondere uitstapjes naar onbekende streken hooguit daar regelen. Maar Indonesië is een relatief heel veilig land waar je zelf veel kunt plannen en doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:39

Mri schreef:
Picassox schreef:
Ik zou vanwege je budget wellicht Madagaskar doen! :) De tickets er naar toe zijn duur, maar het leven daar totaal niet.

India combineren met de Malediven zou bijvoorbeeld ook kunnen. Ik ben zelf aardig verkocht aan India, maar je moet er wel van houden. Overigens heeft het wel alles wat je zoekt: veel cultuur en festivals, veel strand, veel bergen en bijzondere natuur. India is alleen erg goedkoop wat betreft eten dus je zult daar veel minder dan 4000 euro pp kwijt zijn. ;)

Leven daar is niet duur, maar als je of the beaten track gaat moet je je veiligheid "kopen".
De standaard steden en tripjes zijn te doen voor het budget, maar de cht gave stukken waar weinig/geen toeristen komen zijn gewoon te duur om voor dat budget naartoe te gaan.

Madagascar is wel gaaf. En dan kijken of je ergens een Famadihana kan bijwonen. Dat vond ik echt zoooo speciaal!

Wat is een Famadihana?Madagascar lijkt me niet erg toeristisch denk ik?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:29

anjali schreef:
Mri schreef:

Wat is een Famadihana?Madagascar lijkt me niet erg toeristisch denk ik?

Sommige stukken zijn erg gericht op duikers ;)

Een famadihana is een "begrafenis ".
Vele stammen begraven hun nabestaanden in een graftombe en balsemem de lichamen elke 5 jaar opnieuw. Dan is het feest en rukt het hele dorp (en omringende dorpen) uit om hierbij aanwezig te zijn. Incl complete band em heel vwel zelfgemaakte rum

Weet niet of linkje werkt, maar prutsmuts staan de fotos van een famadihana tussen
https://myalbum.com/album/V1uwgKY67HaD

Wij hadden een "cadeau" meegenomen voor de familie en toestemming gevraagd of we erbij mochten zijn.
Een fles (door locals gemaakte) rum hadden wij mee.
We mochten fotos maken wat we wilden en zij waren een soort van vereerd dat wij erbij waren.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:11

Joolien schreef:
Ja wij gaan Bali denk ik overslaan, ik ga liever naar iets minder toeristisch.
Ik denk wel dat ik via een reisbureau ga boeken, want dit gaat me boven de pet denk ik, zo'n pittige rondreis. Of hebben jullie het zelf gedaan?

Oh dat kan je prima zelf regelen hoor! Wij hebben nog nooit een georganiseerde rondreis gedaan, altijd zelf. Meestal boekten we de eerste nacht vast een hotel en verder alles lekker daar bekijken! Via Booking.com heb je altijd wel een plek waar je kan slapen. Uber en taxi's voor vervoer, treinen en vliegtickets kan je ook prima ter plekke boeken. Indonesie is ook een heel vriendelijk land he, dat komt echt prima in orde als je alles ter plekke doet :-)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:31

Mri schreef:
Picassox schreef:

Ik ben met een groepsreis naar Madagascar geweest. Wij konden ook een famadihana bijwonen. Heel bijzonder en fantastisch om mee te maken maar wij vonden het ook heel eng. Er werd behoorlijk veel alcohol gedronken en onze camera's werden bijna letterlijk uit onze handen gekeken. Op een bepaald moment zijn wij terug gegaan omdat we ons niet veilig voelden.
Verder zou ik Madagascar wel aanraden. Ik heb een groepsreis met sawadee gemaakt, 25 dagen en valt ook binnen jullie budget... De natuur en de dieren zijn zo afwisselend en zooo bijzonder. Echt wel de mooiste reis van mijn leven!

Als je naar Indonesië gaat kan ik je Sumatra aan raden. En dan moet je zeker ook naar bukit lawang, bohorok gaan. Na een rondreis met mijn ouders ben ik daar later 2 weken alleen terug heen gegaan en echt een Fantastische tijd gehad.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:20

JustMe8484 schreef:
Mri schreef:

Ik ben met een groepsreis naar Madagascar geweest. Wij konden ook een famadihana bijwonen. Heel bijzonder en fantastisch om mee te maken maar wij vonden het ook heel eng. Er werd behoorlijk veel alcohol gedronken en onze camera's werden bijna letterlijk uit onze handen gekeken. Op een bepaald moment zijn wij terug gegaan omdat we ons niet veilig voelden.
Verder zou ik Madagascar wel aanraden. Ik heb een groepsreis met sawadee gemaakt, 25 dagen en valt ook binnen jullie budget... De natuur en de dieren zijn zo afwisselend en zooo bijzonder. Echt wel de mooiste reis van mijn leven!

Als je naar Indonesië gaat kan ik je Sumatra aan raden. En dan moet je zeker ook naar bukit lawang, bohorok gaan. Na een rondreis met mijn ouders ben ik daar later 2 weken alleen terug heen gegaan en echt een Fantastische tijd gehad.

Dat niet veiloig voelen vanwege het alcohol gebruik kan ik mij heel goed indenken.
Plus corrupte agenten bij dorpsposten...

Wij zijn ook niet tot het einde gebleven. Het was nog 2 uur terug en het begon donker te worden.
En mijn ervaring is dat donker niet veilig is als je geen local bij je hebt (en dan niet een willekeurige maar eentje die jij heb ingehuurd)

Wij zijn echt naar dorpen heweedt op 2-3-4 dagen lopen van de openbareweg. Plekken waar dus echt geen toerist komt.