Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Ik heb Canggu en Ubud in Bali, Nusa Lembongan, Gili Air, poedersuiker Lombok, 4 dagen varen met als hoogtepunt de Komodo varanen, Labuan Bajo in Flores en als laatste Uluattu in Bali gedaan in precies 3 weken. En Indonesie smaakt zeker naar meer.
[ [url=m/Jj6LkY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Picassox schreef:Ik zou vanwege je budget wellicht Madagaskar doen!De tickets er naar toe zijn duur, maar het leven daar totaal niet.
India combineren met de Malediven zou bijvoorbeeld ook kunnen. Ik ben zelf aardig verkocht aan India, maar je moet er wel van houden. Overigens heeft het wel alles wat je zoekt: veel cultuur en festivals, veel strand, veel bergen en bijzondere natuur. India is alleen erg goedkoop wat betreft eten dus je zult daar veel minder dan 4000 euro pp kwijt zijn.
Mri schreef:Picassox schreef:Ik zou vanwege je budget wellicht Madagaskar doen!De tickets er naar toe zijn duur, maar het leven daar totaal niet.
India combineren met de Malediven zou bijvoorbeeld ook kunnen. Ik ben zelf aardig verkocht aan India, maar je moet er wel van houden. Overigens heeft het wel alles wat je zoekt: veel cultuur en festivals, veel strand, veel bergen en bijzondere natuur. India is alleen erg goedkoop wat betreft eten dus je zult daar veel minder dan 4000 euro pp kwijt zijn.
Leven daar is niet duur, maar als je of the beaten track gaat moet je je veiligheid "kopen".
De standaard steden en tripjes zijn te doen voor het budget, maar de cht gave stukken waar weinig/geen toeristen komen zijn gewoon te duur om voor dat budget naartoe te gaan.
Madagascar is wel gaaf. En dan kijken of je ergens een Famadihana kan bijwonen. Dat vond ik echt zoooo speciaal!
anjali schreef:Mri schreef:Leven daar is niet duur, maar als je of the beaten track gaat moet je je veiligheid "kopen".
De standaard steden en tripjes zijn te doen voor het budget, maar de cht gave stukken waar weinig/geen toeristen komen zijn gewoon te duur om voor dat budget naartoe te gaan.
Madagascar is wel gaaf. En dan kijken of je ergens een Famadihana kan bijwonen. Dat vond ik echt zoooo speciaal!
Wat is een Famadihana?Madagascar lijkt me niet erg toeristisch denk ik?
Joolien schreef:Ja wij gaan Bali denk ik overslaan, ik ga liever naar iets minder toeristisch.
Ik denk wel dat ik via een reisbureau ga boeken, want dit gaat me boven de pet denk ik, zo'n pittige rondreis. Of hebben jullie het zelf gedaan?
Mri schreef:Picassox schreef:Ik zou vanwege je budget wellicht Madagaskar doen!De tickets er naar toe zijn duur, maar het leven daar totaal niet.
Leven daar is niet duur, maar als je of the beaten track gaat moet je je veiligheid "kopen".
JustMe8484 schreef:Mri schreef:
Ik ben met een groepsreis naar Madagascar geweest. Wij konden ook een famadihana bijwonen. Heel bijzonder en fantastisch om mee te maken maar wij vonden het ook heel eng. Er werd behoorlijk veel alcohol gedronken en onze camera's werden bijna letterlijk uit onze handen gekeken. Op een bepaald moment zijn wij terug gegaan omdat we ons niet veilig voelden.
Verder zou ik Madagascar wel aanraden. Ik heb een groepsreis met sawadee gemaakt, 25 dagen en valt ook binnen jullie budget... De natuur en de dieren zijn zo afwisselend en zooo bijzonder. Echt wel de mooiste reis van mijn leven!
Als je naar Indonesië gaat kan ik je Sumatra aan raden. En dan moet je zeker ook naar bukit lawang, bohorok gaan. Na een rondreis met mijn ouders ben ik daar later 2 weken alleen terug heen gegaan en echt een Fantastische tijd gehad.