Half jaar reizen zonder vriend, ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vaxie

Berichten: 285
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:24

Hoi TS,

Hier ook iemand met 'goede ervaringen'. 3 jaar geleden (we zijn 4,5 jaar samen) zijn we allebei 5 maanden in een ander land gaan studeren (ik Singapore hij Korea). Daarna zei ik: qua relatie hoeft dit niet nog een keer. Echter kreeg mijn vriend vorig jaar de kans om een jaar in Oxford te studeren. Ik vond dat ik hem die kans niet kon ontnemen. Echter is hij wel twee keer een maand in Nederland bij mij geweest ik afgelopen jaar, dus dat scheelt wel een hoop.

Wij laten elkaar echt enorm los (en dat heb ik persoonlijk ook nodig), en het is bij ons heel goed gegaan, maar voor mij doet het wel wat met mijn relatie. Vooral nu ik thuis zit zonder hem. Ik denk dat ik zodra hij terug is (aankomende maandag) weer even bevestiging moet hebben, maar uit ervaring kan ik zeggen dat dat binnen no time weer goed kan voelen.

In januari gaan we waarschijnlijk wel samen 2 maanden reizen. Heb enorm veel zin om dan even 24/7 tijd voor elkaar te hebben.

Ik denk dat het voor hem wel een hoop gaat schelen als hij veel (leuke) dingen te toen heeft in de periode dat jij weg bent. Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd, en dat heeft voor mij voor heel veel afleiding gezorgd.

Heel veel plezier, en heel lief dat hij je dit gunt!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:41

Ik ben 4 maand weg geweest toen we net geen jaar samen waren. Dat is toen maar net goed gegaan eerlijk gezegd. Maar inmiddels maak ik ook wel reizen zonder hem en plan ik ook een langere reis. Deze keer alle vertrouwen dat we er heel anders in staan :j ik ben inmiddels voor werk ook ontzettend veel weg.


ik kan alleen de kat niet achter laten :’)

miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 11:00

Thanks voor de reacties!
Het enige waar ik inderdaad wel een beetje bang voor ben is dat hij in een gat gaat vallen. Voornamelijk omdat qua werk en andere activiteiten het in de zomer gewoon altijd druk is. Maar in de winter valt dit vaak tegen en heeft hij vaker dagen dat hij gewoon thuis is. Hetzelfde geldt dat ik het heel moeilijk vind om kerst zonder hem te vieren. Maar aan de andere kant, het is voor maar voor één keertje.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Half jaar reizen zonder vriend, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:12

Stoer! Ik zou het niet kunnen en hoeft ook niet, mijn vriend en ik zijn beide héél reislustig dus die reis komt er wel. :D

Buiten dat jij bang bent voor dat 'gat', hoe denkt hij er zelf over? Mannen maken zich vaak niet zo druk. Loopt wel los := En 't is inderdaad maar een halfjaartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:18

Ik zou het als partner niet kunnen waarderen als mijn partner een half jaar weggaat zonder mij.
Maar dan ook wel omdat ik zelf enorm reislustig ben en zoiets samen zou willen doen.

Alleen op vakantie? Helemaal prima, maar een half jaar weg zou ik echt niet tof vinden.

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:27

Tja, als het hierop stukloopt, was het waarschijnlijk op een ander moment ook wel fout gegaan. Als het 'meant to be' is (wat ik overigens een walgelijke term vind), dan overleven jullie het wel.

Ik ben toen mijn vriend en ik anderhalf jaar samen waren redelijk abrupt voor anderhalf jaar naar Berlijn vertrokken. Dat is weliswaar geen Australië (je kan makkelijk een keer een weekend naar elkaar toe reizen), maar ook dat is gewoon ver uit elkaar. Door regelmatig te skypen en dagelijks te appen is die tijd eigenlijk voorbij gevlogen. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en heb echt een enorme persoonlijke groei doorgemaakt. Dat had ik voor geen goud willen missen en dat gunt mijn vriend mij ook.

Voorwaarde is wel dat je elkaar volledig vertrouwt. Je weet natuurlijk niet wat de ander uitspookt en daar moet je tegen kunnen :j

(Edit: inmiddels zijn wij trouwens 6 jaar samen en wonen we alweer 3 jaar samen :) )

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:28

Mijn man gaat me ook missen maar omdat hij zelf helemaal deze reiskriebel niet heeft gunt hij het me ook wel.

miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 11:33

Haha, mijn vriend maakt zich inderdaad niet zo heel druk. Ik denk dat het ook meer mijn angst is. Ik probeer het daarom ook wel een beetje los te laten. Het is dat mijn vriend totaal niet reislustig is. Anders had ik het ook heel graag samen gedaan :P

Vertrouwen is er zeker, van beide kanten. Tuurlijk is het moeilijk om elkaar los te laten.. Maar die angst hoort er ook een beetje bij denk ik, anders zou het ook niet goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:34

Ik zou al geen relatie kunnen hebben met iemand die niet reislustig is, denk dat ik het mij daarom moeilijk kan voorstellen :D
Wel een gave reis hoor TS!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Half jaar reizen zonder vriend, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:59

Sja ik ben nu eenmaal wel op hem gevallen en ik wil er ook heel graag mee door :D ik zou het daarvoor nu ook niet afbreken :) we vinden genoeg manieren. Eens per jaar gaat hij mee en ik ga nog een keer alleen op reis. Verder ben ik veel nachten weg voor week, vorig jaar ook langere periodes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:01

Ik ben een half jaar naar het buitenland geweest. Ik kende mijn vriend toen pas erg kort (wij zijn sinds november samen en ik ben in februari weggegaan, in juni teruggekomen) en ik moet zeggen dat het heel erg pittig was. Hij is halverwege nog naar mij toe gevlogen en we hebben toen twee weken lang een super fijne vakantie gehad, maar het heeft ons wel bijna onze relatie gekost. Vooral communicatie is lastig. Wij waren gewend om de hele dag door contact met elkaar te hebben en dat gaat gewoon niet zo makkelijk als je aan de andere kant van de wereld zit. Ook ik was heel bang dat hij een gat ging opvullen en daardoor misschien een andere meid zou aantrekken, maar dat is uiteindelijk totaal niet het geval geweest.

Ik zou van tevoren goed communiceren, duidelijke afspraken proberen te maken (hoe vaak wil je facetimen/bellen, op welke dagen/momenten wil je dat doen). Als je alles het natuurlijke beloop laat gaan verwatert het snel. Je moet ook niet vergeten dat jij degene bent die leuke dingen gaat doen en dat hij 'achterblijft'. Wij hadden bijvoorbeeld elke week een vast moment waarop we even belden. Soms was dat drie uur lang, soms was het maar een kwartiertje, en soms lukte het helemaal niet en dan probeerden we het te verzetten of sloegen we gewoon een keer over. Moet zeggen dat ik het wel erg fijn vond om even dat 'momentje' te hebben elke week waarop ik hem gewoon even sprak.