Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:34

mijn vader zou zeggen, zuid afrika.

hij is daar 2 x geweest met mijn moeder ( gelukkig getrouwd al 40 jaar hoor)

en in 2007 ben ik met mijn vader naar India geweest, dat is mijn roots.

ook heel speciaal, maar zuid afrika staat ook hoog op het lijstje

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:55

Voor een verre reis? India en Sri Lanka.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:32

Voor ons on top: rondje vanaf Las Vegas en dan niet alleen de bekende hoogtepunten maar juist wat minder bekende natuurgebieden.

Natuur en stranden én rondreizen kan ook uitstekend in die combinatie in Costa Rica. Een en al natuur, er zijn prachtige stranden, vulkanen en het is er net één grote dierentuin zoveel dieren als je ziet maar dan in de vrije natuur. En we kwamen aan in een enorme omweersbui dus dan heb jij nog een extra bonus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:38

Fitzroy schreef:
Voor ons on top: rondje vanaf Las Vegas en dan niet alleen de bekende hoogtepunten maar juist wat minder bekende natuurgebieden.

Natuur en stranden én rondreizen kan ook uitstekend in die combinatie in Costa Rica. Een en al natuur, er zijn prachtige stranden, vulkanen en het is er net één grote dierentuin zoveel dieren als je ziet maar dan in de vrije natuur. En we kwamen aan in een enorme omweersbui dus dan heb jij nog een extra bonus :')

Nou t was dus ook een idee om rond te rijden in de VS, en dan tornado alley aan doen :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:43

Jaaaaa .... dat is natuurlijk wel het summum! Tornado alley :j Dat mag jij natuurlijk niet missen.
Dan eerst een rondje Las Vegas en doorvliegen naar Tornado alley.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:04

Alaska <3 ! Bultruggen, zeeleeuwen, orka's spotten, bruine beren wilde zalm zien vangen, prachtige landschappen, ijsschotsen, gletsjers, ... Adembenemend mooi!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:19

Veel gereisd maar Hawaii was echt adembenemend mooi!!!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:53

Momenteel staat voor mij Vietnam op 1! Maar ik ben nog niet naar Afrika geweest en dat is zo te zien best populair :) ben benieuwd welk land jullie uiteindelijk gaan kiezen!

Ik ben in 3 weken van zuid naar noord gereisd, maar had makkelijk een week extra kunnen gebruiken! Vietnam heeft zo veel te bieden.
Sapa
Afbeelding

Ninh Binh
Afbeelding

Mekong Delta
Afbeelding

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:57

US of A bij ons al jaaaren favoriet :D
We zijn daar ook getrouwd :)

Prachtige diverse natuur en de steden zijn ook best leuk (ben niet zo'n stadsmens)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:53

Die van mij was zeker Amerika, hier ben ik afgelopen Juni geweest omdat ik familie in Amerika heb wonen. Heb daar heel veel plekken bezocht :)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:21

Hier groot azie fan, op 1 staat toch wel rondreis door Thailand, Vietnam en de Filippijnen :)

Maar ook Zuid-Afrika vond ik echt een enorm hoogtepunt. Dikke aanrader om een keer naar toe te gaan

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:24

Ik heb 3 reizen op mijn lijstje staan. :j

1. Canada. Vorig jaar ben ik in mijn eentje naar Canada gereisd (voor het eerst alleen). Eerst ben ik bij een grote rodeo (Stampede) geweest en heb ik een week rond Calgary gereisd, daarna ben ik doorgevlogen naar Vancouver en heb ik daar nog een week gereisd. Wauw! Wat een natuur, zo gaaaaaaf! En wat gaaf om het alleen te doen.

2. Rondreis door de Balkan. Vorige week terug gekomen :j We hebben in 2,5 halve week 7 landen gezien (Albanie, Macedonie, Bosnie, Griekenland, Kroatie, Kosovo, Montenegro). Van fantastische berglandschappen (2500m) naar prachtige stranden, van steden met schietgaten in de muur naar hippe moderne steden. Heel gaaf!

3. Dubai. Bizarre gebouwen, je kijkt je ogen uit. Echt fantastisch!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:26

Ik kan echt niet kiezen hoor. Reizen is gewoon geweldig en elk land heeft mooie kanten. Qua verre reis vond in vorig jaar Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho geweldig maar de rondreis door het mid-west van Amerika was net zo bijzonder.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:49

Voor mij was dit Canada, zo veel gezien daar! Rondreis gemaakt over vancouver eiland en uiteindelijk weer terug over Banf en Jasper. Het mooiste van de reis was de boottocht met zicht op de orka's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:04

Japan!
Het is zo'n geweldig land met enorme verschillen van schitterende natuur tot bruisende metropolen.
Je kunt er heerlijk veilig reizen, het hoeft écht niet super duur te zijn en er zijn zó gruwelijk veel mooie dingen om te zien, zowel op cultuur als natuur als fauna als stadsgezichten als.... <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:07

Dat was voor mij de reis waar ik op een ochtend zo wakker werd.
In een camper, op een nagenoeg verlaten camping, tussen de kangoeroes, tijdens zonsopkomst.
De reis bestond uit 4 weken met een camper op de bonnefooi Australie doorkruisen van zuid naar noord met een vriendin. Onvergetelijk.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:55

Ik heb ook al veel van de wereld gezien, maar 2 landen staan op een 1ste plaats, Brazilië en Colombia.
Mooiste plek waar ik ben geweest, Uyuni zoutvlakte in Bolivia.
Qua natuur is ook Costa Rica en Nicaragua geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:02

Voor mij op nummer 1.. Rusland!
Wat een prachtig, veelzijdig land. Zo veel te zien, te doen, cultuur en prachtige natuur ook.
Ik kan niet wachten om terug te gaan! <3

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:40

Voor mij met stip op nr 1 Zuid Afrika.
Ben de tel kwijt hoe vaak ik er ben geweest maar probeer minimaal 1x per jaar te gaan.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:51

Mijn mooiste reis was afgelopen april, 2 weken op uitwisseling naar Java, Indonesië, met school. Naast dat de cultuur heel anders is dan wij hier gewend zijn is het land zo ontzettend mooi en veelzijdig! Van drukke stad (Jakarta) met de trein door een soort Jungle naar Yogyakarta, maar ook zijn we naar de bergen geweest (waar de temperatuur spontaan van 30 graden naar 10 graden daalt), over een vulkaan gereden met een jeep, en op een strand met heel mooi licht zand en blauw helder water gelegen. De belevenis is natuurlijk heel anders vanuit een hotel dan wanneer je bij de lokale bevolking slaapt. Wij hebben 3 nachten in hotel/hostel doorgebracht, 1 nacht in een arme wijk waar we vrijwilligerswerk hebben gedaan en zijn verder bij onze uitwisselingspartner verbleven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier maken we een selfie met lokale bevolking in Jakarta, iets wat we die reis nog heeeel veel hebben gedaan want jij bent Bule (blank) en dat brengt geluk. Ik kreeg op een gegeven moment een baby in mn handen gedrukt want foto, hordes mensen om onze groep van 30 blanken want ze willen allemaal een foto.

Er is wel een reden dat we deze reis ook wel liefkozend ‘de reis naar het rijstland’ noemen, ze eten namelijk 3x per dag rijst en dat is heel erg wennen, brood en yoghurt is te koop maar lijkt niet op wat we hier gewend zijn. Na 2 weken kon ik geen rijst meer zien haha!

Edit: Java is wel een stuk minder toeristisch dan Bali en het werd ons dan ook zeer sterk aangeraden om iets bedekkende kleding aan te doen (schouders bedekt en dichter bij je knie dan bij je kont)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:45

Ik kan niet kiezen :D Ijsland te paard, Zuid-Afrika, Mexico, Peru, maar ook in Frankrijk heerlijke reizen gemaakt. Dus reis ik maar lekker veel, dan kan ik overal heen :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:43

Orlando met stip op één! Effe doorbijten in de plane maar kan kom je ook ergens... :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:53

Wáárom klikte ik dit topic aan <3 :') Ik ben zelf nog nooit buiten Europa geweest, maar ik wil zelf graag gaan reizen (eerst sparen!)!

In Europa vond ik Zweden heel erg gaaf :)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:55

Mijn mooiste reis tot nu toe is toch wel de trektocht te paard die ik gemaakt heb door IJsland.

Afbeelding

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:48

Wat grappig dat Zuid-Afrika het zo goed doet *\o/* .
Ik woon hier, dus als je vragen hebt kun je me altijd een PB'tje sturen!