Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Dus de ruimte waar je in staat, voelt wel een beetje aan als op ene ferry, want je kan de auto open doen en uitstappen? Maar dan staan er toch nog meer auto's? Het is toch geen echte normale trein?
De voordelen die je noemt hebben ervoor gezorgd dat ik er toch over na wil denken. Ik kan het wel eng blijven vinden, maar als het nu al jaren misgaat, kan ik ook eens realistisch zijn en me eerst eens verdiepen ipv alleen de angst van het opgesloten zijn.
superpony schreef:Sorry, geen idee meer. We zagen een aanbieding en zei meteen nee. Vorig weekend fietsten we over het spoor en begon mn man weer; anders doen we eerste en trein reisje naar Maastricht, Parijs of Amsterdam of zoiets.
Ik zeg te vaak, te snel nee, dus wil me er overheen zetten.
Amalarab schreef:Ik ben nu in GB, ik kwam via de tunnel.
Zo makkelijk en snel!
Alleen het linksrijden + de kleine ‘country lanes’ vind ik een dingetje
superpony schreef:Ik kan nergens vinden of er al eens iets mis gegaan is, al dan niet een klein dingetje. Wat heb je aan een 2e buis als het instort, scheurt etc? Dat ding zit diep in een zee.
Zelfde als in een vliegtuig....Krijg je een zwemvest....Wat heb ik daar aan? Ik wil een parachute als een vliegtuig neer gaat storten.
superpony schreef:Ik snap best dat andere mensen het niet begrijpen als je het zelf niet eng vindt. Heeft ook niks met je kijk op het leven te maken verder, als je tegen zoiets op ziet.
Als ik er niks aan wilde doen, had ik het topic niet geopend. Ik hoor er echt nooit iemand over, dus hoorde graag eens ervaringen.
De Gotthard ben ik vaker doorheen geweest en ik vind het altijd lastig, net als onder t IJ door, maar zolang je zelf rijdt en door kan rijden, gaat het wel.
Voor mij is het grootste probleem toch wel dat hij onder water is. Daar kunnen andere mensen 100 dingen over zeggen of van vinden, maar als je iets eng vindt en dat de reden voor mij is, is dat zo. Ik vraag ook geen begrip, maar wil er wel doorheen en ben blij om de goede ervaringen te lezen.
Omdat ik nooit wilde, hebben we ons nog niet verdiept in wat en hoe we gaan.
Thanks Ikke, ik ga die even lezen. 25 jr alweer? Voor mn gevoel is hij er pas kort.
Galja schreef:Wel heb ik ff een vraagje aan recentelijke tunnel reizigers: hoe lang van te voren moet je aanwezig zijn voordat je trein vertrekt? Want dat is voor ons het enige “dingetje” met de boot, je moet er een uur van te voren aanwezig zijn en dat is niet altijd even prettig met onze hondjes....
Iris82 schreef:Ik vind het ook niet te vergelijken met een tunnel waarbij je met de auto zelf doorheen rijdt.
Lillian__ schreef:Ik ben jaaaaren terug met de trein vanaf Calais naar Dover gegaan met caravan. Even een kleine tip als je met caravan gaat; check 3 x of alle kastjes en koelkast dicht/vergrendeld zijn en laat geen, ik herhaal geen slagroom op de tafel in de caravan staan als je rijd zeker niet icm alle hobbels als je van Dover terug naar Calais gaat.
Mijn ouders hebben het op de harde manier moeten lerende hele vloerbedekking van de caravan kon weggegooid worden. En stinken dar de caravan deed
![]()
Gewoon een kleine tip.