Prachtig dat stuwmeer! Obergurgl, ook een toffe tip, gave route met die haarspeldbochten zo. Goh, er is echt meer dan genoeg te zien zie ik zo al, super. Heb er zin in.
meisje2000
Geplaatst: 04-07-18 20:31
Goshasee, uitzicht vanuit het restaurant van het kasteel en uitzicht vanaf een terras in velden. De plaatsen die ik noem in mijn vorige post
hetbommeke
Geplaatst: 04-07-18 21:09
Tip voor Karinthie, koop de Kärntercard. Is even een uitgave maar daar zitten zoveel korting gratis toegang bij. Ook voor een aantal kabelbanen, passen, schluchten. Is ook een app van. Erg handig.
Zijn 2x 2 weken in Karinthie geweest. Vorig jaar en in 2013. Iets onder Klagenfurt heb je camping Rozenthal Roz. Grote plaatsen, mooie omgeving, altijd plek en lekker restaurant.
3 landen punt is ook erg mooi. Tscheppaslucht (als ik het goed schrijf) ook erg mooi. Wij hebben afgelopen jaar in de sneeuw gestaan terwijl het beneden al dagen 35 graden was. Dacht dat dat de Mölltalergletscher was. Tot 13u kan er nog geskied worden. Wij zijn op een vuilniszak naar beneden gegaan. Slee zit niet standaard bij onze uitrusting tijdens de zomervakantie
Als je wat meer in een omgeving wil zitten waar wat meer te doen is is de Ossiachersee en omgeving beter. Iets centraler dan Klagenfurt.
Großglockner is ook erg mooi. Vond het wel heel shocking te zien tot waar de gletsjer nu komt tov tig jaar geleden.
Er is daar zoveel te doen en het is er zo mooi.
gaucho
Geplaatst: 04-07-18 21:23
Paar keer in de Alpen geweest maar heb mijn hart echt verloren aan de dolomieten, zo mooi! Dolomieten Strasse is een hele mooie autoroute over verschillende passen. Vanaf de passo Di falzarego kun je met de kabelbaan omhoog langs allerlei overblijfselen van de eerste wereldoorlog, indrukwekkend en mooi. Je kunt met de auto heel hoog komen op de tre cime, leuke weg ook. Parkeerplaats is druk maar een klein stukje wandelen en je bent weer in de rust. In ca 3 uur maak je een prachtige wandeling om de tre cime heen.
Texas02
Geplaatst: 04-07-18 21:28
Klopt, Mölltaler Gletscher ligt vaak sneeuw en Ankogel ook, op de één of andere manier trekt het Mölltal dat aan.. xD Beneden 35 graden, boven lekkere temperatuur, gewoon in korte broek te doen (vind ik).. Een paar jaar geleden waren we er ook met minder mooi weer, maar toen was het wel erg koud boven.. Als het beneden al niet te warm is, dan zeker niet met korte broek naar boven gaan..
Mooie bestemming! Heb ik pas ook deels gedaan (dus niet in het hoogseizoen), maar wel in de zomer. Dit is een heerlijke camping in Slovenië: http://tekavca-ograda.com Echt een heel bijzonder plekje! We waren de enige gasten, volop rust. Lieve mensen. Je mag in het gastenverblijf douchen, dus gewoon in een badkamer, ook erg fijn i.p.v. in een klein hokje om moeten kleden. 10 euro p.p. per nacht voor de camping.
Een fijne camping in Oostenrijk is: https://www.pichlerpaul-urlaub.at/de/ Aardig mensen, alles goed geregeld. Wel staan er meerder oudere Nederlandse echtparen die er maanden verblijven. ( Heb zelf nooit zoveel zin in Nederlanders op vakantie). Maar het is er wel ook heerlijk rustig. Douches en wc’s zijn mooi schoon. Alleen is de wc wel een stukje lopen vanaf de camping, vond ik een nadeel omdat ik vaak ‘s nachts naar het toilet moet. Deze camping is +/- 18 euro per nacht voor 2 personen
Deze camping in Slovenië raad ik af: http://www.camp-bohinj.si/si Het is bij het Bohinj meer. Het is wel een prachtig meer, natuurlijker dan Bled. Maar de camping is overbevolkt, de toiletten stinken en je zit hutje mutje.
Aranel
Geplaatst: 05-07-18 21:36
Wij zijn er 4 jaar geleden geweest, ook aan de Ossiachersee. Camping Ideal lampele, maar dat is wel echt een grotere camping dus niet echt wat jullie zoeken. Wel prima locatie overigens, direct aan het meer. Mocht je een paardenliefhebber zijn: het 'basiscentrum' van Glock horse performance center zit daar op een kwartiertje rijden vandaan en in de zomer zijn daar vaak evenementen. Toen wij er waren was er net toevallig een groot springconcours waar echt grote namen aan meededen, we hebben toen oa Gerco Schröder en London gezien. Toegang was gratis dus dat was echt een leuk middagje uit
Thanka. Ik ga de campingtips morgen even bekijken. Het meer van Bled vond ik mooi, maqr ernstig overrated. Daar ga ik niet meer heen en zeker niet camperen.
Seiseralm kan ik ook aanraden. Kan er boven wel druk zijn maar de meeste lopen de weg af en gaan niet de bergpaadjes op. Ook de eerder genoemde camping is fantastisch. Beste camping van Italië. Maar geen massale camping. Wel wat duurder maar het geld dubbel en dwars waard.
Wat camping betreft kan ik camping Mößler aanraden, in Döbriach aan de Millstätter See! Ze hebben een zwembadcamping (10 minuten lopen naar het meer, maar dus een zwembad op de camping) en een camping aan het meer. www.moessler.at
En ook camping am Waldbad in Dellach im Drautal is heel mooi En heel lekker eten bij Gasthof Trunk, nog geen 10 minuten lopen vanaf de camping.. Ook een aanrader voor overnachtingen trouwens!