Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flevolander schreef:leuk stukje Engeland.. http://www.yournorthumberland.co.uk/coa ... l-overview
ikke schreef:Laat me raden, je ging met de dagboot?
Het voordeel van de nachtboot is dat je een dag in GB wint omdat je gewoon slaapt (en lekker eet) aan boord en je 's morgens fris en fruitig GB in rijdt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je tegenbootreis moet kunnen. Voor mensen die daar last van hebben is de trip Rotterdam - Hull nog wel te doen (als je er maar een beetje last van hebt) maar de rest is niet leuk voor hen.
Als je ook op je trip naar Parijs wil, is het wel logisch om op Calais te varen vanaf London. Maar als je vanaf NL naar een plek ergens boven London en/of voorbij Bristol (cornwall, Dartmoor, Exmoor en die kanten) wil gaan, is de trip vanaf Hull in GB al korter en het scheelt je minimaal 300km rijden op het vaste land. Dat moet je wel mee tellen, niet alleen de benzine maar ook de tijd (en de niet zo beste verbindingen in België!)
Het is wel jammer dat die snelle boot HvH - Harwich er niet meer is, dat was echt een wereldverbinding (z'n afvaarttijden waren alleen wat ongelukkig).
lovelyfiefy schreef:Flevolander schreef:leuk stukje Engeland.. http://www.yournorthumberland.co.uk/coa ... l-overview
ik weet niet of ik zo ver naar boven ga rijden.
Ik wil ook richting Wales, dus ik denk dat ik een beetje beneden blijf de eerste keer.
Ik kan later altijd een keer nog een reis meer naar boven doen
MoniqueT schreef:Cambridge vind ik zelf minder dan Oxford, maar is zeker een bezoek waard. Newmarket (vlakbij) moet je als paardenmens geweest zijnHeeft iemand toevallig nog leuke tips voor de omgeving Peterborough-Cambridge? Volgende week bezoeken we er onze dochter, maar we willen ook samen nog wat toeren in de omgeving.
Sclimpre schreef:Beetje alles door elkaar : Oxford, Cotswolds, Kent, Rye, New Forest. Ik vond de kleine dorpjes leuker dan de steden, het binnenlnd mooier dan de kust. Maar ik moet erbij zeggen dat we nooit in Devon en Cornwall geweest zijn, ik vermoed dat de kust daar minder toeristisch en mooier is dan het stuk zuidkust dicht bij Dover.
Zoals iemand al opmerkte, rijden valt mee, maar wanneer je op een rustig smal weggetje plotseling een tegenligger ziet is je reactie om naar rechts uit te wijken. En dan sta je plots neus aan neus met zo'n Engelsman.
B&B vond ik erg leuk om doen, wij hebben nooit vooraf geboekt maar altijd een goed plekje gevonden.