Autovakantie Engeland? Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Re: Autovakantie Engeland? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 05:12

Ik kom inderdaad uit Alkmaar,
Dus als een andere boot opstap dichterbij is en in verhouding dan ongeveer even duur (incl benzine richting Duinkerken)
Dan is dat natuurlijk prima!

Ik zou ook wel graag naar Wales willen, maar ik heb verder niet echt specifieke plaatsen nog.
Ik hou van oude gebouwen en cultuur snuiven, maar ook natuur.
Zit wel te denken om ook een botanische tuin mee te nemen bijv.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:05

Ik ben zelf 2x naar Engeland geweest en afgelopen jaar maar guernsey en aankomende vakantie weer naar Engeland, wij gaan voor den3e keer richting Dorset en we zijn de laatste keer ook op de grens dartmoor-exmoor geweest vond ik ook erg mooi
Wij rijden eigenlijk altijd naar Calais toe (komen uit broek in waterland, ligt naast Amsterdam) en nemen de boot of de trein naar Dover (net wat goedkoper is)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:06

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:08

Ik zou Exmoor en Dartmoor national parc zeker niet overslaan. <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:43

Heeft iemand toevallig nog leuke tips voor de omgeving Peterborough-Cambridge? Volgende week bezoeken we er onze dochter, maar we willen ook samen nog wat toeren in de omgeving.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 16:26

Flevolander schreef:

ik weet niet of ik zo ver naar boven ga rijden.
Ik wil ook richting Wales, dus ik denk dat ik een beetje beneden blijf de eerste keer.
Ik kan later altijd een keer nog een reis meer naar boven doen :P

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:42

Vorig jaar gedaan. Boot van Duinkerke naar Dover. Wij zijn wel naar Londen gereden, vandaar het zuidwesten rond gesjeesd. We hadden als overnachtingen airbnb`s geboekt.
Je moet niet bang zijn om te rijden. Sommige wegen zijn en smal en aan beide kanten hoge heggen.
Dus je ziet niet of er iets aan komt. Kijk goed waar inhammetjes zijn zodat je weet op het smalle stuk en je komt iets tegen. Dat je een stukje terug een inham had zodat je elkaar kan passeren (van vriend geleerd).
Verder heb je en sticker die je over je snelheidsmeter plakt zodat je dan in mijlen kan zien hoe hard je rijd. Hadden wij niet.
Wij hadden een overnachting in duinkerke. Zodat we `s morgensvroeg op ons gemak naar de boot konden rijden en terug in Deal een overnachting en rustig richting de boot.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:03

ikke schreef:
Laat me raden, je ging met de dagboot?

Het voordeel van de nachtboot is dat je een dag in GB wint omdat je gewoon slaapt (en lekker eet) aan boord en je 's morgens fris en fruitig GB in rijdt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je tegenbootreis moet kunnen. Voor mensen die daar last van hebben is de trip Rotterdam - Hull nog wel te doen (als je er maar een beetje last van hebt) maar de rest is niet leuk voor hen.

Als je ook op je trip naar Parijs wil, is het wel logisch om op Calais te varen vanaf London. Maar als je vanaf NL naar een plek ergens boven London en/of voorbij Bristol (cornwall, Dartmoor, Exmoor en die kanten) wil gaan, is de trip vanaf Hull in GB al korter en het scheelt je minimaal 300km rijden op het vaste land. Dat moet je wel mee tellen, niet alleen de benzine maar ook de tijd (en de niet zo beste verbindingen in België!)

Het is wel jammer dat die snelle boot HvH - Harwich er niet meer is, dat was echt een wereldverbinding (z'n afvaarttijden waren alleen wat ongelukkig).

Ja een dag boot, 7personen voor een nacht was niet te betalen, dan had ik net zo goed met zn allen kunnen vliegen. Nu zijn we met 10, dus dat is ook geen optie meer. Normaal gaan we dus met de bus, en die gaat via Calais (ik vind Duinkerken prettiger, maar okay)maar omdat we nu nog andere dingen gaan doen hebben we een auto nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:23

lovelyfiefy schreef:
Flevolander schreef:

ik weet niet of ik zo ver naar boven ga rijden.
Ik wil ook richting Wales, dus ik denk dat ik een beetje beneden blijf de eerste keer.
Ik kan later altijd een keer nog een reis meer naar boven doen :P

Nee, vanuit de omgeving Oxford wil je niet dat hele eind naar Northumberland rijden. Dat moet je apart doen, al dan niet gecombineerd met Yorkshire.

Het zuiden van Wales is zeker de moeite waard en dat is eigenlijk ook het punt in GB; als je van dat landschap houdt, is heel GB mooi maar je kunt niet heel GB gaan doorkruisen en een heleboel bekijken.

Zoals ik al aangaf zijn de Cotswolds alleen al genoeg om je een hele poos te vermaken; doe je een stukje Wales erbij, heb je je vakantie vol :j Dat doet niks af aan al die andere gebieden (als je de boel dan op stang wil jagen, waarom komt niemand met New Forest of het Lakedistrict?) maar je gaat het simpelweg niet redden om dat allemaal in een keer te bekijken. De kunst van het weg laten dus :D

@Monique: Cambridge zelf is al goed voor enkele dagen vermaak (de round chapel heeft een Nederlandse connectie). Peterborough is wel een leuke stad maar ken ik vooral van de Land Rover show die daar elk jaar half september is. In de omgeving zijn wel wat leuke dingen te zien en de kust is niet zo ver weg. Maar echt toeristisch is dat gebied niet, wat je dan ook weer gemakkelijker contact oplevert met bewoners.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:41

@ikke: ja, dat makkelijke contact had ik vorig jaar al gemerkt, toen ik er een paar dagen alleen was. Ik hou daar wel van, ik zoek het toeristische niet zo erg. Ik zal in ons hotel eens kijken of er niet wat leuke autoroutes zijn, die we naast wat familieverplichtingen (van schoonzoon) daar kunnen doen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:42

Ik vind de tunnel ideaal. Beste uitvinding sinds Engeland bestaat *\o/*

Ben ook fan van Oxford, als ik maar enigszins in de buurt ben, wil ik er een dagje naartoe. Oh en Bath <3 ook zo geweldig.

Cotswolds zijn sowieso leuk, gewoon lekker toeren, geen haast en zien wat er op je pad komt. Soms krijg je dan weer een tip van iets dat je ook moet bekijken en zo.

Wales vind ik ook mooi. Kust en omgeving van Offa's Dyke path (grens Engeland/Wales) ook aanrader. Mount Snowdon heb ik nog nooit zonder mist gezien, dus die poging doe ik niet weer.

New-Forest (meer naar zuiden) vind ik ook zeker de moeite waard, net als de zuidkust. Terugweg is nog een dagje Kent (evt. Canterbury) fijn en mooi, ben je zo in Folkestone. Tja, eigenlijk is er zoveel te zien en beleven in Engeland :)

MoniqueT schreef:
Heeft iemand toevallig nog leuke tips voor de omgeving Peterborough-Cambridge? Volgende week bezoeken we er onze dochter, maar we willen ook samen nog wat toeren in de omgeving.
Cambridge vind ik zelf minder dan Oxford, maar is zeker een bezoek waard. Newmarket (vlakbij) moet je als paardenmens geweest zijn ;) Ben lang geleden in de buurt van Oakham geweest. Is iets benoorden Peterborough. Hunting country, beetje als de Cotwolds, maar dan zonder die honinghuizen. Fijn om wat rond te toeren. In Stamford heb je Burghley House (van de Horse Trials), is echt gigantisch, als je van kastelen houdt moet je dat zien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:09

Dank je wel, we gaan je tips zeker meenemen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:16

Beetje alles door elkaar : Oxford, Cotswolds, Kent, Rye, New Forest. Ik vond de kleine dorpjes leuker dan de steden, het binnenlnd mooier dan de kust. Maar ik moet erbij zeggen dat we nooit in Devon en Cornwall geweest zijn, ik vermoed dat de kust daar minder toeristisch en mooier is dan het stuk zuidkust dicht bij Dover.
Zoals iemand al opmerkte, rijden valt mee, maar wanneer je op een rustig smal weggetje plotseling een tegenligger ziet is je reactie om naar rechts uit te wijken. En dan sta je plots neus aan neus met zo'n Engelsman.
B&B vond ik erg leuk om doen, wij hebben nooit vooraf geboekt maar altijd een goed plekje gevonden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:17

Sclimpre schreef:
Beetje alles door elkaar : Oxford, Cotswolds, Kent, Rye, New Forest. Ik vond de kleine dorpjes leuker dan de steden, het binnenlnd mooier dan de kust. Maar ik moet erbij zeggen dat we nooit in Devon en Cornwall geweest zijn, ik vermoed dat de kust daar minder toeristisch en mooier is dan het stuk zuidkust dicht bij Dover.
Zoals iemand al opmerkte, rijden valt mee, maar wanneer je op een rustig smal weggetje plotseling een tegenligger ziet is je reactie om naar rechts uit te wijken. En dan sta je plots neus aan neus met zo'n Engelsman.
B&B vond ik erg leuk om doen, wij hebben nooit vooraf geboekt maar altijd een goed plekje gevonden.

De Zuid-westkust niet toerischtisch?
Als je ergens Britten op vakantie in eigen land tegen wil komen, moet je daar zijn.......

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:59

Oei, dan moet ik daar ook al niet heen. Het stuk kust dat we gezien hebben (dus meer de oostelijke kant van de zuidkust) viel tegen (te druk, teveel tomaatroodverbande mensen). Het binnenland vond ik dan weer prachtig.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:06

Cornwall is niet vergelijkbaar met bv Brighton, maar heeft ook wel wat drukke badplaatsen. Ik was er vorig jaar in mei en vond het toen absoluut niet toeristisch. De kust van Pembrokeshire (Wales) is rustiger. Daar ben ik nu :-)

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:14

MoniqueT schreef:
Dank je wel, we gaan je tips zeker meenemen.
Leuk! Nog vergeten: Rutland Water.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:16

Ok, bedankt!!