Kanaaleilanden: Guernsey & Jersey!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:20

Wij zijn op Guernsey veel met de bus gegaan. Kost geen drol en je komt overal. Herm en Sark zijn ook een aanrader. Herm kun je rondwandelen en op Sark kun je wel prima fietsen. Of een tour met paard en wagen. Zonnen en zwemmen in zee gaat op prima op Herm. Heerlijk na het wandelen om even het water in te gaan.

Veel plezier! Ik vond het een onvergetelijke vakantie daar en zou graag nog eens terug willen :j

Anne.

Re: Kanaaleilanden: Guernsey & Jersey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 09:13

Gisteren hebben we gegeten aan Vazon Bay. Toen we daar uit de auto stapte merkten we dat het echt een stuk vochtiger was en toen we uitkeken over zee bleek er een onwijze bak zeemist onze kant op te komen.
Gelukkig wel na het eten nog even over het strand kunnen lopen en Fort Hommet kunnen bezoeken voor de mist écht over het land heen trok. Dat was een hele bijzondere gewaarwording! Toen we terug in het hotel kwamen bleek ook de Fog Horn aan te staan. Beetje een creepy gevoel, maar wel heel gaaf!

Vandaag naar Herm. Hopelijk trekt de mist/bewolking zo nog helemaal op!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:22

Hoe toeristisch (druk) is het daar nu, in het hoogseizoen?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 14:14

Druk..
Niet even druk als in een willekeurige Europese Hoofdstad, maar zeker drukker dan ik had verwacht.

Vrijwel alle bediening in restaurants zijn vakantiekrachten, voornamelijk uit Oost-Europa. Heb ik geen problemen mee hoor, maar je mist toch een beetje dat “lokale” gevoel.
En nu met de boot naar Herm is ook lopendebandwerk. Iedereen verspreid zich wel ene beetje op het eiland, maar je kan nooit ‘alleen’ genieten van een mooi stukje natuur oid.

Als ik de keuze zou hebben, zou ik zéker in het laagseizoen gaan..

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:48

In de steden is het inderdaad druk, maar zodra je op het platteland komt is het een stuk rustiger heb ik ervaren... Maar helemaal alleen ben je inderdaad bijna nooit.