Parkeren Schiphol, iets met bomen en bos..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:15

Ik heb vorig jaar een late trein genomen vanuit Groningen. Ik vloog toen om 5 uur en was tegen 3 uur op Schiphol. Trein zal vol reizigers die een vroege vlucht hadden. De sfeer waar Karuna het over heeft heb ik niets van gemerkt. Maar misschien had ik net geluk.

Ik zou de trein nemen. Relatief goedkoop, geen geknoei met parkeren en bussen en je stapt onder Schiphol uit. Ik vind het ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:20

Roodvos schreef:
Ik heb vorig jaar een late trein genomen vanuit Groningen. Ik vloog toen om 5 uur en was tegen 3 uur op Schiphol. Trein zal vol reizigers die een vroege vlucht hadden. De sfeer waar Karuna het over heeft heb ik niets van gemerkt. Maar misschien had ik net geluk.

Ik zou de trein nemen. Relatief goedkoop, geen geknoei met parkeren en bussen en je stapt onder Schiphol uit. Ik vind het ideaal.

Ja pcies, hoef ook alleen in Zwolle ff over te stappen en in de avond houd ik de app wel in de gaten ivm eventuele werkzaamheden/vertragingen.

karuna
Drukke kabouter

Re: Parkeren Schiphol, iets met bomen en bos..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:59

Fijn dat dat meevalt dan maar ik heb ook van ex andere dingen gehoord veel vage figuren die om je bagage heendraaien ed. misschien van andere kant afkomen scheelt. Wij waren 21 euro per enkele reis kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:01

karuna schreef:
Fijn dat dat meevalt dan maar ik heb ook van ex andere dingen gehoord veel vage figuren die om je bagage heendraaien ed. misschien van andere kant afkomen scheelt. Wij waren 21 euro per enkele reis kwijt.

Ik reis met nog iemand, dat scheelt :) Via vakantieveilingen kun je voor 24 euro 2 enkele reis kaartjes kopen, gebruik die actie wel vaker :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:06

Als je met de trein gaat ben je om 1:00 op Schiphol. Iets eerder maar minder gedoe en goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:07

Jennyj01 schreef:
Als je met de trein gaat ben je om 1:00 op Schiphol. Iets eerder maar minder gedoe en goedkoper.

Euh ja, dat zeg ik ook de hele tijd :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:08

Ik heb geluk maar niet eerlijk voor jullie treinbegeleiderskaart. Dat betekent dat mijn medereiziger gratis meemag dus betalen we maar de helft van de kosten :+ soms heeft een rolstoel voordelen :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:17

Heb je via een reisbureau geboekt? Wij gaan binnenkort ook vliegen en parkeren de auto dan bij een eigen parkeerplaats van het reisbureau. Zijn voor 12 dagen 80 euro kwijt. :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:06

Wij zijn afgelopen keer met de auto gegaan en hebben hem op P3 gezet. Was toen 63 euro voor een hele week en de shuttlebus was echt perfect. Gingen op en aan, ook midden in de nacht. Je wordt voor de terminal afgezet, dus hoeft niet meer een heel eind te lopen. Wij hebben ook getwijfeld om met de laatste trein te gaan toen, maar aangezien de kosten met de auto ons nog meeviel en toch een paar uurtjes scheelde, hebben we voor de auto gekozen. Ook terug zaten we anders weer, want we kwamen erg laat aan en dan zou er geen trein meer terug gaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:12

karuna schreef:

Op een gegeven moment zat de trein zo bomvol dat er niets meer te draaien viel :') .
Ik heb mijn ogen uitgekeken. Had nooit verwacht dat het midden in de week om 2 uur 's nachts zo druk zou zijn in de trein.
*voelt zich plattelandsmeisje* :+

Wat Naath zegt is wel een goeie. Mijn terug vlucht landde omstreeks het middaguur, dus dat was prima te doen.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:17

Wij hebben vorige maand bij automotel geparkeerd. Wij vlogen om 5.30 uur, dus ook midden in de nacht op pad. We waren binnen een half uur op Schiphol met de shuttlebus en ook binnen een half uur weer bij de auto bij terugkomst van vakantie. Erg goede service. Dit was de 2e keer dat we hier gebruik van maakten bij dit bedrijf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:31

Wij hadden geluk met gunstige vluchttijden steeds. Maar idd ik kom wa dat betreft ook van het platteland hoor. Propvolle treinen. Laatste keer terug was ook erg vol en wij reizen met een rolstoel toen een grote koffer en twee kleine koffers. En de dubbeldekkers ben je als rolstoeler gedwongen bij de deur te blijven zitten. Niet de fijnste plek maar ja door al die koffers konden we ook geen kant op. Een persoon met fiets en aantal mensen met grote koffers die ze de trap niet opkregen. Na een verhuiscircus wel gelukt iedreen een plaatsje te geven. Gv is op zijn koffer gaan zitten.

Auto loont vaak kwa parkeren de moeite niet in kosten. Is heel eind rijden (ruim 140 km) enkele reis al.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:12

Voor ons is de trein geen optie. Dan moeten we alsnog betalen voor parkeren bij een treinstation. Kunnen we beter gelijk naar Schiphol rijden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:15

Fitzroy schreef:
Voor ons is de trein geen optie. Dan moeten we alsnog betalen voor parkeren bij een treinstation. Kunnen we beter gelijk naar Schiphol rijden ...

Ja idd, hier kan ik gewoon gratis parkeren, maar denk dat mijn ouders me ff naar station brengen en mijn auto meenemen, kunnen zij hem die week gebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:16

Mocht je trouwens (god forbid) wel vast komen te staan omdat er een trein uitvalt, bel dan gelijk de NS. Als jij door onvoorziene omstandigheden niet meer op je bestemming kan komen sturen zij namelijk vervangend vervoer om jou daar alsnog te krijgen, in de meeste gevallen een taxi.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:44

Echt waar, Emmaa? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:53

Is zo, niet als er daarna nog 4 treinen vertrekken mar als de laatste trein uitvalt is de NS verplicht om vervangend vervoer te regelen, ook als de afschaffing buiten hun schuld om is (door bv een springer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:58

Jep, NS heeft als belofte dat ze iedereen naar huis/hun bestemming brengen als de laatste trein (of laatste 2 oid) uitvallen. Als er daarna nog een optie is om thuis te komen doen ze het inderdaad niet, maar als je echt niet meer thuis kan komen anders regelen zij voor jou een andere manier die meestal neerkomt op een taxi.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:08

Wij maakten in het verleden gebruik van het bedrijf Happyparking.

Maar ook ik zag de uitzending over parkeren in de nabijheid van Schiphol op Max.
Man, wat erg wat er gebeurt, je wordt belazerd!

Een persoon had een dure Mercedes en had een app op zijn mobiel waarmee hij precies kon zien op zijn vakantieadres in Turkije wat er met zijn auto gebeurde. Daar is tijdens zijn vakantie van een goede week 162 km mee gereden. Hij kon zien waar. Hij kon zo bijvoorbeeld zien dat de auto werd geparkeerd bij een supermarkt en dat de achterklep open en dicht werd gedaan. Die man kon alles op afstand volgen en was natuurlijk pislink. Het tv programma heeft vervolgens een test uitgevoerd bij diverse bedrijven. Dat verliep niet best. Sleutels van de auto kwijt en de auto pas na dagen na aankomst na veel inspanning terugkrijgen. Andere auto werd met een trucje gewoon op P1 of P2 op Schiphol geparkeerd ipv achter slot en grendel. Staan wachten op Schiphol tot er iemand komt.

Ik heb wel goede ervaringen opgedaan, maar blijkbaar zitten er veel rotte appels tussen.
De juriste die in het tv programma te gast was, zei eigenlijk raar dat we iets van zoveel waarde met sleutel en al zo maar overdragen. Eigenlijk vind ik dat ze gelijk heeft. Als het mogelijk is, zet ik de auto voortaan net als die juriste op Schiphol neer en ga met een schuttle naar de vertrekhal.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:16

Emmaa_ schreef:
Jep, NS heeft als belofte dat ze iedereen naar huis/hun bestemming brengen als de laatste trein (of laatste 2 oid) uitvallen. Als er daarna nog een optie is om thuis te komen doen ze het inderdaad niet, maar als je echt niet meer thuis kan komen anders regelen zij voor jou een andere manier die meestal neerkomt op een taxi.

nou ik vlieg binnenkort weer naar NL en terug naar zweden, ik pak ook de trein. Deze ga ik onthouden al denk ik niet dat ze me dan in een taxi naar zweden sturen :))

Anyway fijn dat je met de trein kan gaan, ik ben altijd veels te vroeg :+ ik vond met de auto naar schiphol altijd al erg duur een altijd was de trein een stuk goedkoper :P

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:43

Geld volgens mij idd alleen voor de laatste trein. Hebben wij ook een keer gehad dat ze die trein lieten uitvallen. Je moet even wel wat moeite dopen. Maar daarna met taxi naar huis/ plaats van bestemming gebracht. Duurde wel een tijd. Maar zijn thuis gekomen. Ik zou toch in zo'n geval eerder zelf een taxi bellen en kosten op na verhalen dan op hun wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:05

Het is inderdaad alleen met de laatste trein en niet bij geplande werkzaamheden. De rede waarom ze het vol kunnen houden is omdat niet heel veel mensen weten dat het zo werkt en je ook aan de telefoon nogal eens wat aan moet dringen voordat ze toegeven, waardoor bij lange na niet alle reizigers er gebruik van maken.

Het geldt overigens ook als je door extreme vertraging van NS de laatste bus naar huis oid niet meer kan halen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:35

Ik maak gebruik van de valetparking op schiphol. Is officieel en tja kost iets meer maar dan ben ik ook zeker + ik kan gewoon lekker naar de terminal lopen.
Andere optie die vaak deed voor vakanties was een hotel met parking boeken. Begon de vakantie gewoon wat vroeger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:48

Schuur_ schreef:
Ik maak gebruik van de valetparking op schiphol. Is officieel en tja kost iets meer maar dan ben ik ook zeker + ik kan gewoon lekker naar de terminal lopen.
Andere optie die vaak deed voor vakanties was een hotel met parking boeken. Begon de vakantie gewoon wat vroeger

In mijn OP geef ik toch aan dat ik de valetparking te duur geworden vindt? :? Dan snap ik deze reactie niet helemaal ;)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:57

Dit topic wordt ook nog gelezen door andere mensen. Je had toch al een oplossing gevonden door met de trein te gaan?

Hotel ed vond je ook te duur dus dat is ook geen optie voor jou. Maar dan mag ik toch nog wel reageren met hoe ik het doe?