Trektocht met hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:42

Duhelo schreef:
Lukasje schreef:
Ik had contact genomen met Drenthe wandelen. Het lijkt me zo leuk. Echter 20km/dag leek mij -omwille van medische redenen- wel wat zwaar. Echter een verkorte versie is er niet. :(

extra budget voorzien om een taxi te nemen voor een stukje? Dan kan je wel dezelfde vakantieregeling doen, maar neem je gewoon een taxi voor de eerste 5 of 10 km en doe dan de laatste km te voet (of je start te voet, en als je merkt dat je bijna aan je grens zit laat je een taxi je oppikken en afzetten aan de b&b waar je naartoe moet?

Blijkbaar zijn niet alle wegen en paadjes goed te benaderen ... Ik weet dus niet of je je zo makkelijk ergens in je route kan laten afzetten of oppikken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:44

Duhelo schreef:
Paulina schreef:
Als je geen gevorderde wandelaar bent is het handig maximaal 25 km per dag aan te houden. Heel veel mensen hebben vanaf 26km mentaal er veel moeite mee.

voor een niet geoefende wandelaar vind ik 25 km eigenlijk ook al behoorlijk pittig. Ik wandel dagelijks minstens 5-6 km, en min eens per week +- 15 km, en zeker na een wat heuvelachtig terrein of een warme dag of veel wind, voel ik die 15 km wel al (ook kwa voeten en schoenen bv.)
Nu scheelt het wel dat je gerust 8 uur kan doen over die 25 km op een trektocht (en dus sochtens een 12-13 km kan doen over een uurtje of twee-drie, enkele uren pauze en dan nog een uurtje of 2-3 wandelen), maar meerdere dagen na elkaar lijkt me toch pittig.

Ja ik twijfel ook enorm of dit me lukt. Ik vind meerdere dagen van 25km voor mij erg pittig. Ook ik loop dagelijks.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 18:04

Je kon ook rustdag nemen toch ?
Ik red 20 km wel. Mijn hond loopt die zonder zeuren, maar wel zichzelf voorbij.

En als ik dan denk aan de temperaturen. ...

We kunnen ook van bokker naar bokker lopen.

Lukasje

Re: Trektocht met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:08

Mijn honden zijn in betere conditie dan ik :roll:

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:19

Catori schreef:
Je kon ook rustdag nemen toch ?
Ik red 20 km wel. Mijn hond loopt die zonder zeuren, maar wel zichzelf voorbij.

En als ik dan denk aan de temperaturen. ...

We kunnen ook van bokker naar bokker lopen.

Haha dat is een goed idee! Ervan uitgaande dat we niet in alle uithoeken wonen natuurlijk. Ik ben voor een bokt-trektocht!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:56

Lukasje schreef:
Mijn honden zijn in betere conditie dan ik :roll:

Hier hetzelfde. Heb een topsporter in huis maar mezelf dezelfde training geven gaat wat moeizamer. Hoewel 25km wel lukt hoor, zeker op een hele dag. Ik zit nog te twijfelen tussen Drenthe en Krijtlandpad. Drenthe is wel fijn met die B&B waar je naartoe kunt wandelen. Denk dat ik toch eens ga informeren daar

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:03

Wij hebben wel veel dagtochten gelopen met de honden, en zelf wel net bagage, maar de combinatie is nieuw voor ons. We zijn vooral nog op zoek naar een fijne tent. Normaal ging onze grote tent mee als de honden mee gaan kamperen, maar die is niet te tillen voor een trektocht. En onze kleine tent passen de honden niet bij :( suggesties iemand?

Volgens mij zijn langs het krijtland pad ook heel veel hotels/b&bs hoor. En op veel plekken ook OV,dus dat kan ook nog een uitkomst zijn voor diegene die niet teveel per dag willen lopen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:22

Ja het is jammer dat het Krijtlandpad niet op Maps staat. Dat maakt het moeilijk om te zoeken wat er enigszins dichtbij staat. Ofja moeilijk, ik moet gewoon wat meer moeite doen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:32

Bokt trektocht, ik heb 2 slaap plekken in Zweden :P :Y) O:)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:32

KarmaChansy schreef:
Bokt trektocht, ik heb 2 slaap plekken in Zweden :P :Y) O:)

Weet wat je zegt, ik sta zo op je stoep deze zomer O:) Ik woon in Rheden, vlakbij de Posbank. Ook een goede lokatie voor een tussenstop op de Bokt-Trektocht 2018!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 02:43

haha ik heb al eerder een bokker als logee gehad :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 07:11

Karmachansy....we komen eraan. Hoe lang is het lopen vanuit Rotterdam?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:16

Vandaag gaan tentshoppen bij Obelink. Blijkt dat het nog best moeilijk is om een lichtgewicht (<4 kilo) trekking tent te vinden voor 2 personen en 2 grote honden :Y)

Afbeelding

Hebben de backpackers onder ons wellicht aanbevelingen? Belangrijk is dat er sowieso 1, maar het liefst 2 honden bij ons in de binnentent moeten kunnen in geval van hevige regen etc.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:14

Geen tips, wij zijn zelf ook opzoek naar een fijne tent waar de honden in de binnentent passen.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 21:01

Geen ervaring met tenten.
Best een uitdaging ook lijkt me.
Gaan jullie nog proefkamperen of gelijk voor het echie ?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:03

Voor deze zomer staat backpacken in Noorwegen op de agenda met de honden. Maar voor die tijd willen we dus wel een gegarandeerd goede set-up hebben samengestelt. Lijkt me handig om die voor die tijd wel even te testen. Wellicht weekendje paalkameren in Nederland.

We neigen nu naar de Marmot Limelight 3p. Al is die wel nagenoeg 2 keer zo duur dan wat we voor ogen hadden. Maargoed, het is een investering zeggen we dan maar tegen elkaar. Toch?

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:55

winnie03 schreef:
Vandaag gaan tentshoppen bij Obelink. Blijkt dat het nog best moeilijk is om een lichtgewicht (<4 kilo) trekking tent te vinden voor 2 personen en 2 grote honden :Y)

Hebben de backpackers onder ons wellicht aanbevelingen? Belangrijk is dat er sowieso 1, maar het liefst 2 honden bij ons in de binnentent moeten kunnen in geval van hevige regen etc.

Ik denk dat je beter in de wat duurdere merken kunt zoeken, MSR, Hilleberg, Fjallraven. Die zijn een stuk lichter en het stukje van 2 naar 3 persoons (ivm de honden) is dan in gewicht beter op de vangen. Kwaliteit is ook een stuk beter, is mijn ervaring.

Ik wil deze zomer eens een weekendje proberen zonder tent, maar met tarp, overigens wel zonder hond.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:10

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:47

Mijn vakantie is aangevraagd en ben me nu aan het orienteren (en aan het oefenen) voor mijn allereerste trektocht-met-hond.

Ik heb besloten om het Krijtlandpad te lopen en er 5 a 6 dagen voor uit te trekken. Kan ik ook nog een dagje relaxen en niks doen tussendoor. Het is tenslotte vakantie! Ik was enorm aan het twijfelen of ik een B&B tocht zou uitstippelen of gewoon hard core met tent en al op pad zou gaan.

Ik ga het gewoon met tent doen is de conclusie maar nu als complete newbie: Lichtgewicht tent had ik de Quecha Ultra Light ... 2 gevonden. Net onder de 2kg gewicht. Slaapzak ook een lichtgewicht gevonden en 2 matjes, 1 voor mij en 1 voor flappie.

Op de route zijn er blijkbaar zat eettentjes, terrasjes en winkels dus eten ga ik niet meenemen. Ik heb op Google maps wel wat campings gezien die niet te ver zitten van eetgelegenheden en moest ik er toch eentje hebben zonder iets kan ik overdag altijd iets halen in de winkel.

Ik ben wel aan het twijfelen om een rugzak voor de hond aan te schaffen, dat hij zijn eigen voer moet meedragen. Maar dat vind ik zielig en zou juist graag willen dat hij lekker rondrent en geniet.

Ik ga me wel een cani-cross broekje aanschaffen dat ik hem rond mijn middel kan vastmaken en mijn handen vrij heb. Hij kan soms de neiging hebben om te trekken, zeker in een vreemd gebied en als ik dan +- 10kg op mijn rug heb hangen lijkt me dat niet zo aangenaam.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:54

Superleuk Schuur! Echt een droom om dat ook eens te doen, nu alleen nog de moed verzamelen.

Wij gaan over 2,5e week naar Thuringen en zijn al lekker kilometers aan het vreten *\o/*. Vooral sochtends vroeg en savonds laat natuurlijk, overdag is het siesta. :Y)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:27

Wat leuk Schuur! Wanneer ga je?

Helaas is het ons niet gelukt omdat ik geen vrij kon
Krijgen, maar ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:08

Derde week van augustus denk ik. Best spannend maar leuk om een tent enzo uit te zoeken. Straks ook het boekje bestellen voor de route en ik heb al een paar highlights opgeslagen in de foon.

Vind het zelf best stoer dat ik met tent wil ga maar heb bewust deze route gekozen. Als ik het niet zie zitten zijn er B&B’s zat en ben ik binnen 45min op te halen :’). Woon over de grens bij Echt-Susteren dus lekker dichtbij

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:31

Leuk Schuur_! Jij gaat dus gewoon alleen? Ik vind dat zo gaaf! Ik heb nu 7 weken vakantie en ik zou ontzettend graag ook op pad gaan met mijn hond. In augustus ga ik twee weken backpacken met mijn vriend en de honden in Noorwegen maar ik zou graag voor die tijd ook nog wat gaan doen. Maar om dan alleen te gaan vormt dan toch een drempel voor me, weet eigenlijk niet eens waarom :? Ben jij al eerder alleen op pad geweest of wordt dit je eerste keer?

Die Quecha tent hebben wij ook nog naar gekeken. De 4p versie bleek toch wat te krap met 2 personen en 2 grote honden. Wij hebben uiteindelijk de MSR Papa Hubba gekocht paar weken geleden.

Afbeelding

Wij gebruiken overigens rugzakjes voor de honden (de Ruffwear Approach pack) en ze rennen er niet minder hard mee. We hebben het gewicht rustig opgebouwd en ze rennen, springen, rollen en spelen nu onverminderd hard met 3 kilo op hun rug. Absolute aanrader, zeker als je meerdere dagen gaat. Het gewicht in brokken loopt dan toch hard op!

Is er toevallig iemand die volgende week, of de week erna zin heeft een aantal dagen te backpacken en wildkamperen op bivakplaatsen in België/Duitsland? #daretoask

Afbeelding

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 06:55

In België kun je de bivakplaatszn vinden op www.bivakzone.be

En ja ik ga gewoon alleen. Mijn beste vriendin is hoogzwanger en mijn zus heeft al haar vakantie opgenomen met haar vriend. Ik ga eigenlijk altijd alleen wandelen maar dit wordt de eerste keer meerdere dagen. Ben wel al eerder op vakantie geweest maar nu is de hond mee en dat is het beste gezelschap in de wereld

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:37

Dat ziet er ook goed uit Winnie!
Ik had graag met je mee gewild, maar kan helaas op korte termijn geen vrij krijgen :(

Ik ga wel ook even naar die tent kijken. Lichtgewicht met ruimte voor 3 honden en twee volwassenen is nog best lastig...

Ik heb geen rugzakken voor de hond, maar als ik het zou doen, niet voor hun voer. Het is echt heel belangrijk dat je links en rechts gelijk belast bij ze en dat vind ik met voer waar elke keer wat uit gaat zo'n gedoe. Ik zou dan overwegen om er wat andere lichtgewicht dingen in te doen die je de reis hetzelfde kunt houden.