Leuk, ik woon inmiddels alweer een paar jaar in Assen en hoef hier niet perse meer weg. Als je wilt huren raad ik je aan je op tijd in te schrijven, bij Actium moet je zeker 3 jaar ingeschreven staan voor je kans maakt. Bij Woonconcept kan je mazzel hebben en met een jaar al in aanmerking komen.'
Als je nog advies wilt over specifieke dingen mag je me altijd een PBtje sturen.
Mariska_28
Geplaatst: 18-05-18 00:13
Ik weet niet hoe het in noord Holland gesteld is met dazen, maar in Drenthe moet je vanaf juni tot augustus rekening houden met dazen tijdens het rijden. Ik rij in die tijd gewoon minder omdat ik en de paarden gewoon gek worden van die beesten in het bos.
Wij wonen vlakbij Exloo, ik moet overdag werken die dagen maar als je een avondrit wil hier met het span kan dat..
Cowgirl
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 09:04
Ik sta gelukkig al heel wat jaren ingeschreven Zonnebloem 18.
In NH valt het wel mee met de dazen...maar gelukkig heb je tegenwoordig goede vliegendekens. Avondje mee met het span lijkt mij wel leuk.
Ik haalde wel van de week mijn paard kreupel uit de wei. Dikke kogel en een harde zwelling. Ziet er niet zo goed uit. Ik trek het weekend nog over en als het dan niet verbeterd laat ik even een scan maken. Wel even flink zuur...4e zomer op rij dat ik niks kan ivm ziekte paard.
Cowgirl
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 18:18
Inmiddels gearriveerd in Assen.
Ik heb vandaag op mijn fiets zo'n beetje alle wijken doorkruist . Assen heeft een leuk en gezellig centrum alleen was er veel dicht op maandag .
Morgen heb ik wat stallen op het programma staan, ben benieuwd. En misschien nog ff op de fiets naar Rolde. Het airbnb verblijf is ook prima.
Heb je nog leuke dingen gedaan? Kan je zelf helaas geen tips geven, ben zelf nog niet zo erg bekend in deze omgeving. Ben afgelopen november van Apeldoorn naar Hooghalen verhuisd en heb het hier enorm maar mijn zin.
Cowgirl
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 16:13
Ja ja...erg leuk gehad.
1ste dag 3 uur fietsend door Assen zelf. Buurtjes kijken en woningen neuzen. Op ene foto ziet zo'n woning er best leuk uit maar als je dan in het echt door die straat rijd viel het wel eens tegen. Maar de wijk Marsdijk sprak mij het meeste aan. (kloosterveen geen tijd voor gehad).
2e dag was stallen bezoek dag. Ik ben bij stallen geweest die mij op mp erg aanspraken maar soms toch wat tegen vielen kwa accomodatie. Sommige hadden plek en andere weer een wacht lijst. Ik zit ook met een oud paard(27) dus dan worden de wensen ook wat anders en ik wil hem eigenlijk nog maar 1x verhuizen en niet mee lopen zeulen Overigens ben ik op alle stallen hartelijk ontvangen en op de stal waar Ellepel staat ben ik gewoon 2 uur geweest incl appeltaart . Ik heb inmiddels wel een voorkeur voor een stal en ben daar ook uitgenodigd nog eens te komen omdat ze op het moment niet zoveel tijd hadden. Maar toen ik daar al uit de auto stapte en nog geen voet op het erf had gezet wist ik het al...soms heb je dat. Naam van de stal laat ik nog even in het midden.
3e dag 3 uur op de fiets richting balloo en balloer veld, Rolde en nog een stal bezocht op de terug weg. Wel leuk die knooppunt route maar ik ben nog nooit zovaak verkeerd gegaan als die dag . Super leuke en mooie route, ooievaars met nesten incl jongen gezien en vooral...zoveel rust.
Oh nu vergeet ik helemaal het gezellige ritje met de wagen bij mariska_28
Ik denk dat ik hier wel kan aarden. Daarom wil ik binnen niet al te lange tijd nog een keertje terug. Hopelijk dan iets langer als nu zodat ik nog wat meer kan bekijken en wat zakelijke dingen kan ondernemen zoals werk.
Airbnb beviel ook wel , al is het toch wel vreemd dat je bij iemand in huis zit. Huis was overigen perfect. Misschien ga ik volgende keer wel ergens in een sta caravan ofzo.
ellepel
Geplaatst: 07-06-18 18:19
Wat leuk dat je met mariska mee mocht! Je had er ook heerlijk weer bij afgelopen week. Als het regent is drenthe heul anders
Laatst bijgewerkt door ellepel op 07-06-18 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Cowgirl
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 18:26
ellepel schreef:
Wat leuk dat je met mariska mee mocht! Je had er ook heerlijk weer bij afgelopen week. Als het regemt is drenthe heul anders
Dan is het hier in NH ook niks hoor. Zomers met zon is alles leuk.