Waarheen, ver, zonzeker in Februari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:05

Egypte!

Waarschijnlijk niet je smaak maar voor zonzeker en goed snorkelen zit je daar gebakken. En in de grotere plaatsen ook wel goed voor restaurants en winkelen.
En voor dat bedrag kan je wel luxe zitten in die periode.

Jolliegirl

Re: Waarheen, ver, zonzeker in Februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 23:09

Egypte is een hele goeie!
We kunnen ook schuiven naar Maart opzich.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:21

Bali! <3

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:38

Als je echt zon wilt hebben is de canarische eilanden in die tijd wel een gok, maar ik ben verliefd geworden op tenerife en als je daar heen gaat moet je echt langs op het tall ship..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 23:44

ManonGrr schreef:
Als je echt zon wilt hebben is de canarische eilanden in die tijd wel een gok, maar ik ben verliefd geworden op tenerife en als je daar heen gaat moet je echt langs op het tall ship..

Geen punt, komt goed!
Of ook niet.. Daar wil meneer niet heen geloof ik ;)

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 00:46

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 01:09

Als je dan toch de canarische eilanden overweegt en wilt wandelen raad ik La Palma aan. Een overweldigende natuur en wandelingen voor alle niveau's.

Winkelen kun je hier. Verwacht geen grote modehuizen, maar wel kleine zaakjes met bijzondere spullen en leuke kleding. Veelal een stuk goedkoper dan NL.

Zonzeker? Ik kan het niet met zekerheid beloven. Een paar tips: boek aan de westkant, Die is zonniger dan de oostkant. En hoe hoger bergopwaarts, hoe kouder en hoe meer invloed van rond bergtoppen hangende bewolking wat dus geen zon betekend. Boek je aan de kust of iets daarboven? Dan is heb je een hele reeële zonkans, hoor! Wel met frisse nachten in die tijd van het jaar. Groot voordeel van bewolkte bergen: de spectaculaire bergwandelingen zijn veel beter te doen dan met een brandende zon op je hoofd.

Ik heb een kleine foto impressie in mijn profiel en voor verdere vragen kun je me PB-en. :)

Je budget is trouwens ruim voldoende. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:04

als snorkelen hoog op je lijstje staat dan zit je op Curacao Bonaire of Aruba goed. Qua prijs zou je dan snel op Curacao uitkomen denk ik. Net wat goedkoper dan de rest.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 07:18

Palmera, dat klinkt ook goed! Heb je profiel al vaker bekeken :D
Is de kans op zon in Maart groter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:33

Mexico.. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:55

Jolliegirl schreef:
Palmera, dat klinkt ook goed! Heb je profiel al vaker bekeken :D
Is de kans op zon in Maart groter?

Maakt weinig verschil. Als je die bui treft, tref je hem. De dagen zijn natuurlijk wel weer iets langer wat dan wel prettig is. :)

Snorkelen/duiken kan hier trouwens ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:06

Curaçao? Voor €500 ben je op en neer in februari..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:10

In februari (of zelfs nog iets eerder is een mogelijkheid) zou ik naar Zuid-Afrika vliegen. Nou ben ik bevooroordeeld want ik ben dol op dit land en het is hier echt heel erg mooi. Februari is hartje zomer en met uitzondering van een paar regenachtige of winderige dagen in Kaapstad kan je hier echt prima vertoeven. Ik zou aanraden om te landen op Kaapstad of Port Elizabeth, een auto te huren en dan de Garden Route (tussen Port Elizabeth en Kaapstad) rijden. Heel mooi stukje waarbij je echt het mooiste van het land ziet. Langs die route zitten verschillende nationale parken waar je met een tour of met je eigen auto wild kan zien (denk olifanten, giraffen, leeuwen etc) en als je de Garden Route rijdt kom je langs heel veel leuke kustplaatsjes waar je een paar dagen kan stoppen voor wat zon. Denk George, Wilderniss, Knysna en Port Elizabeth zelf. Twee weken is ruim voldoende en zelfs als je in Kaapstad zelf blijft is er genoeg te doen. Veel wandelroutes (kijk wel uit met het weer want het kan verraderlijk heet zijn) en genoeg te shoppen in de stad.

Als je goed uitkijkt voor tickets ben je voor 600 per persoon ook wel klaar. KLM vliegt direct van Amsterdam op Kaapstad maar als je overstapt in bv de Emiraten of Egypte ben je een stuk goedkoper uit. Mijn retourtje was 900 euro maar dat was puur en alleen omdat ik een flex vlucht had voor de terugweg, en dat was direct met KLM. Het land zelf is goedkoop, je kan overal heen Uberen en qua eten ben je voor een paar euro echt wel klaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 11:16

Kaapstad klinkt goed!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:20

Dubai in die tijd is ook een aanrader! rond de 25 graden, dagelijks zon, veel te zien!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 11:22

Floemii schreef:
Dubai in die tijd is ook een aanrader! rond de 25 graden, dagelijks zon, veel te zien!

Dubai trekt ons dan weer totaal niet.
Net als Thailand ofzo.

Kaapstad klikt goed.
Egypte super.
Abc eilanden top.

We gaan eens brainstormen.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:29

Als snorkelen het belangrijkste is let dan goed op of je een huisrif hebt in Egypte! Sommige hotels hebben dat niet maar wij hadden geweldig rif voor de deur!
Maar anders worden er waarschijnlijk genoeg toertjes aangeboden.
Wij hebben een geweldige tweedaagse trip gemaakt met een boot naar een rif ver op zee waar dolfijnen leven. 1 woord:GEWELDIG!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:36

Curacao is echt een aanrader! Heel leuk en je kan heel leuk snorkelen, wij zijn ook naar klein Curacao geweest met de boot en hebben daar heel veel schildpadden gezien met snorkelen :)