Ik haat kamperen.... Medestanders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:49

Kamperen... echt verschrikkelijk...
Klamme tent, weinig ruimte, zooi, zand, geen eigen wc/douche, met zijn allen op een kluitje, geen fatsoenlijk bed en geen privacy...

Ik ga wel naar een camping overigens maar dan glamping.

Dit is voor mij kamperen... ben benieuwd aankomende zomer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:52

Oh ja ik heb ook een hekel aan camperen en aan fietsen... maar 3x raden wat ik deze zomervakantie ga doen: fietsvakantie :'). Moet wel zeggen dat ik tot nu toe mijn levenlang alleen maar heb gecampeerd inclusief ouders en broertjes, dat vond ik niet leuk, dus ik heb een beetje hoop voor mijn fietsvakantie.

Overigens hadden wij wel altijd een plek met een klein hokje erbij waar je een eigen douche en wc had, dat was wel heel fijn.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:52

Nog nooit gekrampeerd, maar ik ga het ook nooit doen. Ben echt niet gek. Heb gewoon mijn ruimte nodig (want anders lig ik bovenop iemand :j ), op een gewoon bed krijg ik het al in mijn rug (iets met geen rustige slaper), laat staan op een luchtbed en geen eigen wc en douche, jakkes.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:54

Amen... Ik heb ooit voor een campingmaatschappij gewerkt, op een camping dus. Zomerbaantje en zo'n drie maanden in een tent geleefd. Ik mag dus ook echt zeggen dat ik een p*kkehekel heb aan camperen.

Ik snap echt niet dat mensen in hun vakantie terug naar het stenen tijdperk gaan. Al dat ongedierte, met vleugels, teveel poten of een staart, die oncomfortabele bedden, douches met muntjes (zo leuk als je net met je haar in de shampoo staat en het muntje is op), geen toilet in de directe omgeving, bloedheet in de tent als er een beetje zon op staat. En dan heb ik het nog geneens over het opzetten van de tent... Ik snap dat primitieve gedoe niet zo, mijn vakantie is het zeker niet en zal het nooit worden ook. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over :)

Overigens iedereen zijn eigen keuze hoor. Iedereen moet gewoon lekker doen wat ze zelf willen in de vakantie, het gaat erom dat je het leuk hebt, hoe dan ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:54

Grappig dat je de boot dan wel zo fijn vindt :))
Ik heb in tenten geslapen die veel luxer waren dan onze boot! Op onze boot wordt juist alles klam als ik het niet in een plastic zak stop, en zitten veel meer muggen dan in de tent, en dikke spinnen.. en de douches en wc’s op een camping zijn ware luxe vergeleken met de mini wc op onze boot :')
En een camping heeft stroom, en wifi, activiteiten, je auto en fiets naast de ‘deur’, en veel ruimte.
Een boot is toch zo’n beetje de meest primitieve manier van leven :))
De grootste reden dat ik nooit zal gaan kamperen zijn de mensen.. de kinderen.. de drukte op campings.. brr!
Ik vind de boot juist heerlijk omdat het zo primitief is en zo’n alleen op de wereld gevoel geeft <3

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:57

En een camper of caravan huren is geen optie?
Of gewoon een dagje langs gaan?

Het is maar net welke ervaringen je er mee hebt. Ik ga echt niet voor mijn lol op een camping staan. Ook allergisch voor Centerparks enzo.
De keren dat ik kampeer op een terrein, is het op een festival, dan is het de hele sfeer & alles wat het acceptabel maak ;)
Maargoed, ik heb 2 maanden in een klein VW camperbusje geleefd samen met vriendje en heel Scandinavië rond gereden, heel IJsland gezien kamperend in een tentje, de Rockies, het is maar net welke mooie herinneringen je er aan hebt 8-)
En goed kampeer spul, dat scheelt zeg maar alles.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:00

Oooh kamperen hou op hoor, VRE SE LIJK!
Het is zo ontspannend en avontuurlijk.... Ja me reet, ik word er echt niet ontspannen van. Die beesten, een rot luchtbed, weinig ruimte, geen badkamer of wc even snel bij de hand, geen fatsoenlijke keuken, als hef slecht weer is is alles gelijk zo klam en koud.
Nee doe mij maar een hotel of een huisje ik houd echt niet van dat primitieve gedoe.

Amandavd

Re: Ik haat kamperen.... Medestanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:06

Maar ik heb ook een hekel aan caravans en campers, ik heb daar helemaal niks mee.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:08

Ik ga ook mooi niet terug naar het stenen tijdperk, mij niet gezien :')

Ik moet een eigen toilet en douche hebben, anders word ik gek. Heb ooit 1 nacht in een tent geslapen bij een vriendin. Never nooit meer :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:10

8nnemiek schreef:
Ik heb in tenten geslapen die veel luxer waren dan onze boot! Op onze boot wordt juist alles klam als ik het niet in een plastic zak stop, en zitten veel meer muggen dan in de tent, en dikke spinnen.. en de douches en wc’s op een camping zijn ware luxe vergeleken met de mini wc op onze boot :')
En een camping heeft stroom, en wifi, activiteiten, je auto en fiets naast de ‘deur’, en veel ruimte.
De grootste reden dat ik nooit zal gaan kamperen zijn de mensen.. de kinderen.. de drukte op campings.. brr!
Ik vind de boot juist heerlijk omdat het zo primitief is en zo’n alleen op de wereld gevoel geeft <3

Hahaha...ja. Ik denk ook dat het de omstandigheden zijn waar wij op de boot zitten. Griekenland is een droog klimaat dus niet echt vochtig te krijgen. Ja,...overboord uiteraard...dan is het vochtig :')

Op Corfu heb je in Griekenland muggen. Maar op de Cycladen bijna niet.(waaien simpelweg weg :D )
Bovendien plak mijn man de hele boot af met van die horren met klittenband. En voor de luiken hebben wij specialen muggennetten.

Stroom hebben wij ook op de boot. Meeste havens hebben stroom(en wifi) en wij hebben een boot met zonnepaneel. Dus ook zonder stroom van de wal redden wij ons wel(de friche kan aan blijven)
We hebben 2 douches en 2 toiletten op de boot. Denk dat we ook wel een luxe (maar oude) boot hebben.(nou ja...we huren al 10 jaar ofzo dezelfde oude boot)
boot is ook 12 meter lang.

Kinderen op de camping. Ja wij hebben zelf kinderen. Die vinden het uiteraard leuk. Maar ik vind de kinderen van een ander nu ook niet perse leuk. Dus ik snap wat je bedoeld.

Auto huren wij in de haven en fietsen in Griekenland,..mwoh nee.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-04-18 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:14

CharmingS schreef:
Ik vind het heerlijk om te kamperen, maar heb er een hekel aan om op een camping te moeten gaan zitten,ik ga liever wild kamperen..Nog wat primitiever, maar als je met het juiste gezelschap bent vind ik het juist hartstikke leuk..

Dit. Campings zijn de hel :') Met een bult vreemden op een kluitje op een grasveld, openbaar sanitair, krijsende kinderen. Brrrr. Kamperen was nooit mijn hobby, maar ik lever tegenwoordig graag wat comfort in voor complete rust <3

En als je elke dag verplaatst valt het met het zand en ongedierte ook wel mee is mijn ervaring, je ruimt steeds alles weer op.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 23-04-18 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:15

Ethelate schreef:
En een camper of caravan huren is geen optie?
Of gewoon een dagje langs gaan?

Campers zijn ook allemaal al geboekt (en duur :oo ) heb ik vorig jaar geprobeerd.

Het zal waarschijnlijk een dagje langs gaan worden. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:17

black_kelpie schreef:
En als je elke dag verplaatst valt het met het zand en ongedierte ook wel mee is mijn ervaring, je ruimt steeds alles weer op.

[ [url=m/ah9SQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iedere dag mijn verdwenen sokken bij elkaar zoeken ;( :):) :\

Mooie foto. Erg mooie omgeving. :j

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:34

black_kelpie schreef:
CharmingS schreef:
Ik vind het heerlijk om te kamperen, maar heb er een hekel aan om op een camping te moeten gaan zitten,ik ga liever wild kamperen..Nog wat primitiever, maar als je met het juiste gezelschap bent vind ik het juist hartstikke leuk..

Dit. Campings zijn de hel :') Met een bult vreemden op een kluitje op een grasveld, openbaar sanitair, krijsende kinderen. Brrrr. Kamperen was nooit mijn hobby, maar ik lever tegenwoordig graag wat comfort in voor complete rust <3

[ [url=m/ah9SQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XLZILR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad, denk dat ik die mensenmassa's en schreeuwende kinderen om 7 uur sochtends nog wel het ergste vind. Of van die mensen die in een keer aan tafel schuiven en er maar vanuit gaan dat je een super sociaal persoon bent omdat je op een camping staat.. En je ze dan moet verzoeken om weg te gaan en je dan aan kijken alsof je net poep op hun gezicht hebt gesmeerd.. Nooo thank you.. Heb graag mijn rust als ik op vakantie ben :')

Maar jouw foto's, wauw dat ziet er gaaf uit, waar is dit?

Weet namelijk dat je in Nederland Duitsland en Belgie niet mag wild kamperen, ben nog steeds opzoek naar een geschikte plaats :)
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 23-04-18 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:35

Hahaha ik vind sommige reacties echt grappig :')

Ik ben best neutraal ten opzichte van kamperen. Als ik de keuze heb zou ik liever in een huisje gaan dan een tent, maar dit jaar gaan mijn man en ik kamperen in Yellowstone Park in Amerika, min of meer noodgedwongen omdat alle accommodaties in het park echt bizar duur zijn. Dus we gaan bij de Walmart tent, slaapzakken en luchtbedden kopen en kamperen. Gelukkig zijn het ruime schaduw plekken en over de insecten maak ik me ook niet zo druk, ik ben alleen bang dat ik door een grizzly mijn tent wordt uit gesleurd midden in de nacht :') :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:36

:evaw:

Hier nog een die er een hekel aan heeft. Maar bij mij zit het hem echt in dat ik het afgrijselijk vind om mijn sanitair te delen en dat er mensen die jij niet kent dichtbij zijn en je hen kunt horen en zij jou ook.

Een tentje in de bush bush zou ik dan ook minder erg vinden. Maar ik zal er toch nooit aan beginnen vanwege mijn rug. Maar Brr met een wc-rol onder je arm naar een toilet lopen is gewoon niet voor mij weggelegd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:37

Jennyj01 schreef:
@ natasjaE https://www.goboony.nl Een soort airb&b voor de camper. En je kunt het zo luxe maken als je maar wil

Bedankt voor deze link.

Deze ga ik voor volgend jaar zeker gebruiken!

:j

Thuis die camper inpakken en alles bij de hand.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:42

8nnemiek schreef:

Ik HAAT kamperen.....in de REGEN!!!!
Komend weekend sta ik echter weer 5 dagen op de camping. Reuze zin in. (Behalve dat er regen is voorspeld)

Als ik alleen weg ga met de kleine tent, waar ik alléén op één plekje rechtop in kan zitten, is het flink behelpen als het regent. Ben dan ook vorig jaar "gevlucht" naar een hostel.

Is het gewoon goed droog weer, slaap je eigenlijk alleen in de tent, heb je geen leefruimte binnen nodig.

Maar met mn ouders mee met de voortent met de camper, met verwarming en normale stoelen is gewoon luxe. Nog steeds balen als het regent maar al minder erg.

Voor 8nnemiek: kijk eens naar de boekjes Charme Campings. Dit zijn over het algemeen hele kleine campings zonder scheerlijn aan scheerlijn gedoe. Wij stonden in Denemarken een x in de middel of nowhere. (Pap kon de camper niet meer vinden nadat hij de watertank had gevuld en mn moeder en ik zijn 's avonds een hele tijd aan het zoeken geweest naar het toilet gebouw.)
Afbeelding
Een van de campings uit het boekje charme Campings

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:43

CharmingS schreef:
Inderdaad, denk dat ik die mensenmassa's en schreeuwende kinderen om 7 uur sochtends nog wel het ergste vind. Of van die mensen die in een keer aan tafel schuiven en er maar vanuit gaan dat je een super sociaal persoon bent omdat je op een camping staat.. En je ze dan moet verzoeken om weg te gaan en je dan aan kijken alsof je net poep op hun gezicht hebt gesmeerd.. Nooo thank you.. Heb graag mijn rust als ik op vakantie ben :')

Maar jouw foto's, wauw dat ziet er gaaf uit, waar is dit?

Weet namelijk dat je in Nederland Duitsland en Belgie niet mag wild kamperen, ben nog steeds opzoek naar een geschikte plaats :)

Precies. Als het zo moet blijf ik liever thuis, dan heb meer rust en vakantiegevoel dan op een camping :D

Foto's zijn gemaakt in Zweden, daar sterft het van dergelijke plekjes. Heerlijk. We gaan dit jaar weer <3

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:44

Voorbeeldje van 'de beste camping',
het rode hutje bevatte 2 toiletten en een keukenblokje.
Geen luxe of iets, maar zo helemaal 'alleen op de wereld' is ook heel gaaf.
Afbeelding

Afbeelding

Wij doen trouwens een beetje om & om qua reizen, de ene reis is van het ene geweldige airbnb pareltje naar het ander met alle luxe van privé strand & zwembad, andere keer is het met tentje, of lopen we een trekking door een arm land en slapen we bij locals.
Beetje variatie zeg maar :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:47

Nee, geen medestander. :D
Ik vind camperen erg leuk. Lekker primitief bezig zijn. Ik wilde wel een caravan, maar vriendlief was een felle tegenstander. Tot ik met deze aankwam. En hij was verkocht. (wie niet? <3 )
Nog twee weken en dan 3 weken rondtoeren in Engeland!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door yarrah op 23-04-18 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xDarkness

Re: Ik haat kamperen.... Medestanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:52

Topic naar mijn hart :D.

Vorig jaar dan voor het eerst een rondreis gemaakt door Ijsland met een camper en dat vond ik wel schitterend en geweldig. Maar ja, dan heb je wél je eigen douche en wc bij je :Y).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:53

xDarkness schreef:
Topic naar mijn hart :D.

Vorig jaar dan voor het eerst een rondreis gemaakt door Ijsland met een camper en dat vond ik wel schitterend en geweldig. Maar ja, dan heb je wél je eigen douche en wc bij je :Y).

Ja met een camper zou ik het ook zeker kunnen.

Lijkt mij dat dat een prachtige vakantie was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:54

yarrah schreef:
Nee, geen medestander. :D

kssss, ksssss ;) :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:56

Kamperen op een camping staan zal ik niet snel doen met een tentje. Maar tijdens roadtrips is het ideaal, elke nacht losse overnachtingen betalen maakt het heel erg duur, kamperen kan gratis of goedkoop. Dan leven we uit de auto en slapen we in de tent.