SdaphneS schreef:Heeft iemand ook nog tips voor een bezoek aan Vaticaanstad?
Op internet staat zoveel informatie, spreekt elkaar soms ook tegen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Moet je en online ticket kopen om dit te bezoeken of kan ik dit bij een VVV kantoor in de stad zelf ook wel kopen?
Hoelang ben je ongeveer kwijt in Vaticaanstad en wat is de beste tijd om het te bezoeken? Heel vroeg in de ochtend of juist tussen de middag ofzo?
Vaticaanstad zelf kun je gewoon inlopen (Sint Pieterplein). Voor een bezoek aan de Sint Pieter zou ik zeggen, ga om 8:30 's morgens. Vrijwel geen wachtrij, je kan op je dooie gemakje alles bekijken en zelfs heel relaxed de koepel beklimmen. Alleen het beklimmen van de koepel kost entree, de Sint Pieter zelf niet.
Voor het Vaticaans Museum absoluut van tevoren tickets kopen! De rij daarvoor kan zo gigantisch lang zijn. Binnen is het ook altijd bizar druk, dus hou rekening met een paar uur dat je daar binnen bent. In de Sixtijnse Kapel mag je echt geen foto's maken, maar het gebeurt vaak wel door de enorme drukte. Het is net een soort volgepakte concertzaal daar binnen.
https://www.tiqets.com/nl/rome-c71631/v ... ne-p973975
Leuke bezienswaardigheid is de Via Appia Antica, er stopt een bus redelijk in de buurt en vanaf dan is het lopen geblazen. Je komt dan langs allerlei oude gebouwen en uiteindelijk op de echte Via Appia Antica. Het is de oudste snelweg naar Rome, in totaal zo'n 800 kilometer lang dacht ik. De echte oude gigantische stenen liggen er nog. Wij kwamen een ouder echtpaar tegen die het met de fiets wilden proberen, geloof me. Levensgevaarlijk

Buiten Rome (half uurtje met de trein dacht ik) heb je nog Ostia Antica, vond ik ook erg leuk om te bezoeken!