Help.. we gaan naar Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Help.. we gaan naar Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:07

Sowieso is het handig om een kaart bij je te hebben onder het mom van: je weer maar nooit. Sta je dadelijk ergens in Frankrijk zonder navigatie en zonder de taal te spreken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:13

Je kan ook de snelweg Dijon Lyon nemen, je komt daar dan in de buurt uit.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:16

Gewoon rijden. En als je het eng vind dan blijf je op de tweede baan rijden. Het valt echt wel mee. Ik heb de afgelopen 6 jaar constant heen en weer gereden. Ik woonde in de Auvergne. En de ene keer is parijs erg druk en de andere keer niet. Of je moet zorgen dat je 's nachts door parijs heen rijdt. Dan is het rustig. Of anders tussen half 12 en 14.00 uur. Dan is het het "minst"druk.
Je kan idd ook de N104 pakken, dan volg je Disney, maar dat kan ook druk zijn. Maar misschien prettiger als je het echt eng vind in Parijs.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:27

Wij rijden naar de Auvergne altijd binnendoor, tol komt anders behoorlijk duur uit en zo zie je nog eens wat. Je bent ietsje langer bezig maar dat vind ik niet zo erg gezien het toch wel lang duurt ;)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:38

Azmay schreef:
Wij rijden naar de Auvergne altijd binnendoor, tol komt anders behoorlijk duur uit en zo zie je nog eens wat. Je bent ietsje langer bezig maar dat vind ik niet zo erg gezien het toch wel lang duurt ;)

tol valt toch wel mee? ong 75 euro heen en terug samen. Ong 35 euro heen en 35 euro terug.

Maar idd als je geen haast heb, dan is de tol vermijden natuurlijk wel ontzettend leuk om door het land te reizen en te genieten. Maar het scheelt wel ruim 4 uur geloof ik.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:40

Azmay schreef:

Maar dan moet je overnachten en dan is de tolweg goedkoper.

Maar ik zeg gewoon TomTom aan en gaan, evt de route op maps downloaden op je mobiel voor in geval van nood, die kan je dan offline gebruiken. Maar Parijs valt best mee, zorg dat je s'morgens vroeg vertrekt en rond een uur of tien bij Parijs bent.

Andere optie is over Luxemburg is een uurtje langer maar wel makkelijker rijden.
(route via Lyon)

Edit: O, zie nu dat je naar Bourges moet, ik zat aan de andere kant van de Auverne...............
Laatst bijgewerkt door Taffje op 03-04-18 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:41

Goede Tomtom aan, een vrij nieuwe of een geupdate en zorgen dat hij goed is ingesteld, dus snelwegen ipv kortste route en dan heel veel plezier op vakantie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:43

CouCou schreef:
Azmay schreef:

tol valt toch wel mee? ong 75 euro heen en terug samen. Ong 35 euro heen en 35 euro terug.

Maar idd als je geen haast heb, dan is de tol vermijden natuurlijk wel ontzettend leuk om door het land te reizen en te genieten. Maar het scheelt wel ruim 4 uur geloof ik.

Scheelde hooguit 2 uur voor ons, meende ook dat de tol duurder was.
Maar mijn oom en tante wonen er en gezien er regelmatig gereden word word het anders wel heel bont aan tolkosten :Y)

Overnachten doen we dan ook niet hoor, gewoon regelmatig even de benen strekken. Laatste stuk bergen is het lastigste.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:57

Azmay schreef:
Scheelde hooguit 2 uur voor ons, meende ook dat de tol duurder was.
Maar mijn oom en tante wonen er en gezien er regelmatig gereden word word het anders wel heel bont aan tolkosten :Y)

Overnachten doen we dan ook niet hoor, gewoon regelmatig even de benen strekken. Laatste stuk bergen is het lastigste.

Ja die bergen zijn het vervelendst. Denk je dat je er bijna bent. Qua kilometer bv 50 ofzo, maar zigzaggend over de berg doe je er nog ruim een uur over. Herkenbaar :D :D