Wat vinden jullie hier van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shephard

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 18:53

Erg leuk dat sommigen van jullie aangeven dat ik er voor moet gaan!!

Ik denk inderdaad dat inwoning voor hulp dan als werken wordt gezien. Ik wacht nog even af wat ze terugmailen en dan zal ik dat wat verder uitzoeken. Wel handig dat bokt dan zo mee denkt!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:31

kimberleyepe schreef:
@lieveli, de serie is niet gestopt omdat dit gebeurd is. Incest is misschien ook een groot woord. Het is niet zo dat er sprake was van "het doen" met familieleden. Dit was trouwens al gebeurd voordat de serie er kwam. Er wordt nu nog steeds gefilmd, alleen de betreffende zoon komt niet meer in beeld.

TLC heeft de serie wel van de buis gegooid nadat het nieuws over zijn incest naar buiten kwam.
https://www.facebook.com/TLC/posts/10155626312840173

Bovendien was het wel incest, en vind ik het persoonlijk al een eng idee dat je de gebeurtenissen zo luchtig wegzet. Het waren ook niet "alleen" zijn eigen zusjes, maar ook vriendinnetjes daarvan.
Als je het niet geloofd, hier is het hele politierapport: https://imgur.com/a/uePgT#YlhZ21X
De Duggars zijn zeker wel nauw bij dit Family Camp betrokken en maken er ook voluit reclame voor.

Het Family camp zelf is ook een beetje randje extremistische ideen, als ze mensen uitnodigen om uitleg te geven over hoe je goed je kinderen opvoedt zoals Mike en Debbie Pearl. Deze mensen reclameren met een stijl van opvoeding die gewoon kindermishandeling is.

Zo mag je bijvoorbeeld een baby die aan de borst ligt gewoon hard aan zijn/haar haar trekken als er in je tepel gebeten wordt. En later als ze groter zijn even de handjes op de kookplaat drukken zodat ze snappen dat dat zeer doet. Ook praten ze huiselijk geweld door mannen goed, want tja God heeft je niet voor niets met die man samen gebracht.
http://www.christianitytoday.com/women/ ... abuse.html
https://rachelheldevans.com/blog/the-ab ... debi-pearl
https://www.fortrock.org/events/2018-special-events/

Al met al, ik zou het niet doen. De Duggars praten alles wat hun zoon heeft uitgehaald goed. (en het klinkt alsof jij daar heel hard in mee gaat) en de mensen waar dat kamp zich mee associeert zijn ook extreem.

Als je dat naast het feit legt dat je daar niemand (echt) kent, niets van hun levensstijl weet, en je nu al slecht geinformeerd bent/wordt over wat je op zo'n visa wel of niet mag doen, dan klinkt voor mij een alarm.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:51

Ik krijg van het lezen alleen alde kriebels.
Je geeft zelf ook aan dat je niet zeker weet of hun cultuur je gaat passen, dan zou ik eerder ergens anders heen gaan.

Als je graag naar Amerika zou willen om te werken kan je ook op workaway kijken:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 00:57

Staan ze geregistreerd als plaats om vrijwilligerswerk te doen? Zijn er reviews van? Heb je een nauwkeurige oplijsting en omschrijving van uit te voeren taken? Hoeveel uren en dagen per week moet je werken? Wanneer ben je vrij? ‘Een keer zwemmen of rijden’: hoe vaak is dat precies en hoe lang?
Krijg je enkel kost en inwoon en staat dat in verhouding?

Zoek het aub allemaal goed uit. Straks ben Je ver van huis in een community waar dingen binnenshuis houden traditie is. Ik hoor te veel dingen die fout klinken...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 02:21

ivm privacy stuur ik je even een pb.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:41

Jeetje drifter.. nooit geweten. Wat een idioten.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 08:03

@drifter, ik snap dat je dit vind! Praat het ook absoluut niet goed. Wel ben ik van mening dat de situatie nu heel anders is. Dit gebeurde meer dan 10 jaar geleden en tlc is gewoon weer begonnen met de serie.

Mijn beeld van de familie waar ik heen zou gaan is op dit moment heel goed. Heb ook heel leuk mailcontact gehad met hun dochter. Ik verwacht absoluut niet het soort dingen mee te maken die je omschrijft.

Ik heb natuurlijk wel van alles in mijn achterhoofd, en zodra dingen anders zijn dan ik verwachtte weet ik dat ook weer toch?! Het klinkt misschien heel cru maar ze zullen mij kinderen dat soort dingen niet laten doen. En als ik dit wel zou zien dan weet ik in ieder geval genoeg over deze familie.

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik daar een vreselijke tijd zal hebben. Ik mag super leuke dingen doen, de omgeving is prachtig. Zal een aantal keer de kans krijgen de stad in te gaan en bovendien ontmoet ik een heleboel mensen die daar op vakantie komen! Er komen namelijk ook "gewone" mensen die niet streng gelovig zijn:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:16

Ik snap de zorg die drifter opbrengt wel. Niet zo zeer over Josh, maar hoe snel je alles onder het tapijt veegt en hoe (vergeef me ik weet even geen beter woord) naief je erin lijkt te staan.
Het is zéker een leuke kans, maar je moet echt niet onderschatten wat het betekend om als niet gelovige bij zulke streng gelovige te wonen voor een poos. Wat moet je bijv aan, mag je paardrijden met broek of moet het met rok, zelfde voor zwemkleding, mag je alleen met de vrouwen omgaan of ook met de mannen, wat wordt er exact van jou verwacht in aanpassing aan hun gelovig leven (is dat alleen respectvol en stil zijn tijdens bidden of houdt het meer in). Het komt op mij ook als een leuke familie over, dus daar zeg ik niks over, maar dit zijn wel dingen om rekening mee te houden.
Laat je in ieder geval echt niet ompraten het op een toeristenvisum te doen, dat geeft gewoon problemen. Waarom niet een kamp die wat meer bij je eigen levensovertuiging past? Zijn er genoeg in een even mooie omgeving!
Wat je ook doet, als je gaat, veel plezier :D

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:55

kimberleyepe schreef:
@drifter, ik snap dat je dit vind! Praat het ook absoluut niet goed. Wel ben ik van mening dat de situatie nu heel anders is. Dit gebeurde meer dan 10 jaar geleden en tlc is gewoon weer begonnen met de serie.

En dit zijn uitspraken waar ik me zorgen over maak. "Het is al tien jaar geleden."
Ja, tien jaar geleden dat de meisjes in dit gezin systematisch door hun broer betast werden, zonder dat de broer in kwestie ook maar enige consequentie heeft gezien van zijn handelingen.
De meiden in kwestie en de hele familie praat het goed en veegt het onder de tafel. Dit zijn serieuze dingen, en het wordt recht gepraat en genegeerd. Voor zover ik weet hebben geen van deze meiden ooit steun of therapie gehad.
Dat is niet ok. Of het nou gisteren was of tien jaar geleden.

Dat TLC weer een spin-off is begonnen is ook niet ok. Want ook al is Josh daarin niet te zien, het blijft het romantiseren van een geloofs- en levensstijl die heel erg schadelijk is.

De Forsyths komen uit dezelfde geloofsgemeenschap. Activiteiten in marriage camps daar zijn schadelijk voor vrouwen. Want vrouwen moeten zich onderwerpen aan de man.
Ze zijn ook op de tv geweest als "worlds strictest parents" waar ze de jonge meid die daar logeerde vertelde zich om te kleden. Want als dames verkeerd/te verleidelijk gekleed zijn, kunnen mannen zich misschien niet inhouden, en dat zou vervelend zijn, voor de reputatie van de man dan.

Dit soort gedachtengangen maken deel uit van hun geloof, en deel uit van wat ze daar door middel van speaking arrangements uitdragen naar buiten en prediken. Net als de kindermishandeling van het koppel waar ik eerder over schreef. De familie Forsyth staat daar achter, het maakt deel uit van hun gedachtegang. Dat kun je niet loskoppelen van hoe aardig ze verder misschien wel of niet zijn. Of de dochter nou een lieve meid is of niet, staat daar los van. In dit soort gemeenschappen zijn heel veel lieve meiden te vinden. Maar als er wat gebeurt hebben ze niets te vertellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:15

Het klinkt alsof je het heel graag wilt doen, en op zich kan het heel interessant en leerzaam zijn om eens "intern" te gaan bij mensen die heel anders in het leven staan, in een hele andere omgeving :)

Ik zou het als ik jou was wel alleen doen als je echt een duidelijk beeld hebt van wat je daar te wachten staat. Wat ze precies van jou verwachten wat je doet. Qua aanpassen, qua kleding, qua werk dat je verricht en qua vrije tijd. Zodat je daar niet 3 weken het sloofje uithangt zeg maar :P

Als zij het oprecht geen probleem vinden dat jij niet gelovig bent, en geen rare dingen van je verwachten die jij niet ziet zitten, en bovendien zijn ze er aan gewend dat er vaker niet-gelovige mensen komen, dan is het toch prima.

Ik zou ook wel zorgen voor een back-up, dat als je een niet-pluis-gevoel hebt je wel een andere slaapplaats achter de hand hebt. Al is het maar een hotel in de buurt :)

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 12:21

@knabbelgirl, ik mag mij daar gewoon in broek kleden. Daar hebben we het al met elkaar over gehad. Het is ook vooral dat ik het erg interessant vind om hun levenswijze te zien. Ze hebben ook voorgesteld dat als ik voor het eerst kom het beste 3 weken of korter kan doen om te kijken of het me wel bevalt. Allemaal erg netjes dus:)

@drifter, ik snap dat je deze mening hebt over ze. Ik hoop dat je je ook kunt verplaatsen in wat ik vind. Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me. Josh heeft zelf tegen zijn ouders gezegd wat hij heeft gedaan, doordat hij doorhad dat dit niet goed is. De meisjes hebben wel degelijk "hulp" gehad. In hun ogen is dat misschien gewoon gesprekken met hun ouders. Maar waarom zouden de meisjes hulp willen boor iets waar ze niets van gemerkt hebben?

Ik kan mij als familie zijnde goed voorstellen dat je niet wilt dat dit publiekelijk wordt gemaakt. In het begin van de serie was het ook allemaal nog niet zo groots. Om het dan ineens te gaan vertellen omdat de serie zo groots is geworden lijkt me niet heel logisch.

Toch zou ik het heel fijn vinden om dit topic een beetje goed te laten verlopen, ik denk dat dit verhaal nu wel duidelijk gemaakt is. Ik snap heel goed dat je dit niet verkeerd bedoelt! Ik probeer me alleen wel te verplaatsen in deze mensen en in hun situatie.

Haalt niet weg dat het mij gewoon een geweldige ervaring lijkt, en ik merk het vanzelf allemaal wel. Ik weet waar ik me op moet voorbereiden zeg maar. Als het me niet bevalt is het ook eens maar nooit weer.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 12:26

pmarena schreef:
Het klinkt alsof je het heel graag wilt doen, en op zich kan het heel interessant en leerzaam zijn om eens "intern" te gaan bij mensen die heel anders in het leven staan, in een hele andere omgeving :)

Ik zou het als ik jou was wel alleen doen als je echt een duidelijk beeld hebt van wat je daar te wachten staat. Wat ze precies van jou verwachten wat je doet. Qua aanpassen, qua kleding, qua werk dat je verricht en qua vrije tijd. Zodat je daar niet 3 weken het sloofje uithangt zeg maar :P

Als zij het oprecht geen probleem vinden dat jij niet gelovig bent, en geen rare dingen van je verwachten die jij niet ziet zitten, en bovendien zijn ze er aan gewend dat er vaker niet-gelovige mensen komen, dan is het toch prima.

Ik zou ook wel zorgen voor een back-up, dat als je een niet-pluis-gevoel hebt je wel een andere slaapplaats achter de hand hebt. Al is het maar een hotel in de buurt :)

Ik probeer inderdaad ook zoveel mogelijk aan ze te vragen! Soms is het wel lastig om te bedenken wat ik nog meer moet weten haha.

Zij vinden het gelukkig geen probleem dat ik niet christelijk ben en er komen daar ook een boel mensen op kamp die dit niet zijn.

Ik weet dat ik veel moet helpen met het koken voor de groepen enzo, en dat dit met alleen maar vrouwen zou zijn vind ik geen probleem:) ze hebben ook aangegeven dat ik oude kleren mee moet nemen die vies mogen worden zodat ik ook de vader kan helpen met grotere projecten op het terrein daar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:37

Ik vind het allemaal een beetje eng klinken. Zo via internet lijken ze heel aardig, maar hoe vaak hebben mensen geen masker op online? Als je daar bent kan je geen kant op (ik ga er even van uit dat ze afgelegen wonen).
Ze zeggen: Kom eerst 3 weken om te kijken of het wat is. Maar 3 weken kan een hoop met een mens doen. Zo was ik afgelopen zomer 4 weken in Canada, en ik ben er nog steeds van slag van. Hoe anders de levenstijl daar is, en hoeveel beter die past bij wie ik ben.
Maar ik heb zelf de ervaring dat streng gelovig vs niet gelovig niet heel goed werkt bij intensief contact. Zo had ik een vriendin die erg gelovig was, en ik niet. Prima, we zouden elkaar respecteren. Maar ze begon steeds meer toe te spelen op hoe geweldig God in haar leven was en dat ik echt wat miste. Uiteindelijk liep dit ook stuk, want je kan mij gewoon niet overtuigen om te geloven en me over te geven aan iets waarin ik niet geloof.
Dat ze de toeristen accepteren is logisch, die brengen geld in het laatje.

Je zegt dat ze willen dat je helpt met koken met de vrouwen, maar dat je vervolgens wel oude kleren mee moet nemen voor het mannenwerk? Ik vind het lastig om te geloven dat ze dat allemaal maar prima vinden. Hun cultuur is gewoon anders. Het zou mij niet verbazen als ze proberen je te overtuigen van hun geloof/levensstijl. Ik hoop dat ik het mis heb hoor!!

Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om alleen naar wildvreemde mensen aan de andere kant van de wereld te reizen als hun overtuigingen haaks staan op de mijne. Ik heb dan iets teveel karakter om dat over me heen te laten komen denk ik :P .

Toen ik naar Canada ging, kende ik de mensen ook niet. 1 lid van de familie kwam naar Nederland om een clinic van de paarden (we hanteren dezelfde trainings inzichten, dus ik wist dat het op het gebied van paarden goed zou zitten) te volgen, dus ik kon daar vast kennis maken. Omdat ik de trainer die ons beiden lessen geeft aardig ken, vertrouwde ik er wel op dat dit een betrouwbaar adres zou zijn. Anders zou Chris Irwin me echt geen plezier wensen op de Canadese ranch. Pas daarna heb ik geboekt.
Klinkt erg overdreven, maar ik zit daar op 6 uur van het vliegveld, een uur van de eerste fatsoenlijke stad. Dus als er iets gebeurd ben je gewoon zwaar de sjaak. En 4 weken is ontzettend lang als je niet op 1 lijn zit met de mensen waar je verblijft. En dan ben ik ook gewoon niet de meest makkelijke persoon. Ja, ik ben heel makkelijk, als alle neuzen dezelfde kant op staan. Als dat niet zo is, dan ben ik echt een bitch :')

Ik zou dus heel goed uitzoeken waar je precies terecht komt. Zoek contact met anderen die dit gedaan hebben, en hoe zij het ervaren hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:46

De manier waarop je het goedpraat vind ik echt heel gestoord. 'Niet iets ergs'. Ik laat het hier ook bij. Starstruck noemen ze dit.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 12:58

Sorry lieveli maar deze reactie vind ik te ver gaan. Ik voel me nu nogal aangevallen door je. Ik begrijp best dat het heel erg is wat er is gebeurd, maar ik begrijp alleen niet goed dat er wordt gepraat over incest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:58

Nu Drifter alle zaken hierboven op een rijtje heeft gezet, ben ik ook van mening veranderd en vind het nogal verontrustend hoe je zo makkelijk over kwalijke zaken heen stapt.
Vooral het 'ach, het is al 10 jaar geleden'. Uh ja, ik ben ruim 25 jaar geleden misbruikt, maar daar heb ik nog altijd last van hoor. Niet om het persoonlijk te maken overigens, maar zoiets is gewoon niet goed te praten. Nu niet, over 10 jaar niet en over 100 jaar ook niet.
Zo te lezen kijk je vooral door een roze bril en heb je je zinnen er al helemaal op gezet. Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel mooi klinkt, maar vergeet niet dat er mensen serieus beschadigd zijn door dit soort praktijken.

En het was idd incest. Directe familie x directe familie = incest.
Zoek de betekenis anders eens op op Wikipedia.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:03

kimberleyepe schreef:
Bovendien zou ik dank alleen moeten gaan en dat vind ik geen fijn idee. Als ik dit doe reis ik natuurlijk ook alleen, maar heb ik wel vaste mensen om me heen waar ik al contact mee heb. .

Je bent wel alleen. De mensen waar je contact mee hebt ken je niet. Als het niet klikt is er dus niemand om je te helpen. Sterker nog: als zij dingen van plan zijn waar jij je niet prettig bij voelt (bv je overtuigen van het geloof ofzo) denk ik dat ze een stuk minder vriendelijk zijn, en niet erg bereid om je overal heen te rijden omdat je weg wil.

kimberleyepe schreef:
Ik ben wel een type dat niet snel nee zegt als ze me zouden vragen iets te doen denk ik. Dit soort dingen kan ik ook juist wel interressant vinden.

En daarmee ben je een perfect slachtoffer om over je grenzen te gaan en misschien zelfs wel dingen te doen waar je eigenlijk niet achter staat, of wat je nooit zou doen als je daar niet alleen was met een groep mensen die heel erg anders over dingen denken dan jij.

kimberleyepe schreef:
Dit gebeurde meer dan 10 jaar geleden en tlc is gewoon weer begonnen met de serie.

But it happened... Het feit dat dat soort dingen gebeuren is voor mij echt een enorme rode vlag om daar heen te gaan.

kimberleyepe schreef:
Mijn beeld van de familie waar ik heen zou gaan is op dit moment heel goed. Heb ook heel leuk mailcontact gehad met hun dochter. Ik verwacht absoluut niet het soort dingen mee te maken die je omschrijft.

Een beeld gevormd door TV (dat is sowieso allemaal nep) en e-mail. Een e-mail kan je 100 keer herschrijven voordat je hem opstuurt zodat je beter uit de verf komt dan je eigenlijk bent. Zo kan ik een dijk van een sollicitatiebrief schrijven over wat ik allemaal kan, maar als ik het moet laten zien kan ik het misschien helemaal niet. Ik kan mensen ervan overtuigen dat ik een soort wonder woman ben, maar eigenlijk een enorme trut. Internet staat zo ongeveer gelijk aan misleiding/ oplichting.

kimberleyepe schreef:
Ik heb natuurlijk wel van alles in mijn achterhoofd, en zodra dingen anders zijn dan ik verwachtte weet ik dat ook weer toch?! Het klinkt misschien heel cru maar ze zullen mij kinderen dat soort dingen niet laten doen. En als ik dit wel zou zien dan weet ik in ieder geval genoeg over deze familie.

Je hebt toch geen idee wat ze wel en niet doen als de camera's uit zijn? Er zijn rare dingen gebeurd in die familie, en blijkbaar hebben zij daar minder problemen mee dan de rest van de maatschappij. Ik lees dat die zoon nog gewoon daar rondwandeld? Alleen komt hij niet meer in beeld. Als iemand je kinderen zoiets heeft aangedaan, dan is die persoon toch niet meer welkom?! Tenminste, bij mij niet. En zeker niet als ik een toeristisch bedrijf had waar 'groupies' rondlopen die gewoon een ontzettend makkelijk slachtoffer zijn en heel makkelijk over hun grenzen gaan door de 'status' die een beroemdheid heeft. Klein voorbeeldje: Hoeveel zangers pakken geen meisje uit het publiek om vol op hun mond? Als een random stranger op je af loopt, dan pik je dat niet, Robbie Williams komt er prima mee weg en de dames zijn nog blij ook...

kimberleyepe schreef:
Dit wil trouwens niet zeggen dat ik daar een vreselijke tijd zal hebben. Ik mag super leuke dingen doen, de omgeving is prachtig.

Je hoopt dan maar dat je leuke dingen mag doen. Je bent van hen afhankelijk. Als zij je een worst voorhouden, maar het is drama als je daar eenmaal bent zit je hartstikke vast. Ik zou informeren naar steden/ hotels in de buurt, en de dekking voor je mobiel. Stel dat het misgaat, dan kan je jezelf prima redden als je bereik hebt met je telefoon.

kimberleyepe schreef:
Er komen namelijk ook "gewone" mensen die niet streng gelovig zijn:)

Ja, toeristen. Die zijn met een paar uurtjes weer weg en die betalen flink. Klant is koning, dus daar doen ze niet moeilijk over. Maar de hele dag op elkaars lip, dat is echt wat anders. Bovendien betaal jij niet, dus jouw waarde voor hen is vele malen lager dan de waarde van een toerist die betaald en recensies over het bedrijf gaat schrijven op internet.

kimberleyepe schreef:
Ik weet dat ik veel moet helpen met het koken voor de groepen enzo, en dat dit met alleen maar vrouwen zou zijn vind ik geen probleem:) ze hebben ook aangegeven dat ik oude kleren mee moet nemen die vies mogen worden zodat ik ook de vader kan helpen met grotere projecten op het terrein daar.

Dit. Je gaat dus een rol innemen van een vrouw zoals zij het graag zien. En een uur later is het prima als je in de rol van een westerse vrouw springt? Terwijl deze rol dus absoluut niet past in hun manier van leven/denken etc? Dat lijkt me echt heel sterk.

Ik zou zelf kijken of er niet nog iemand is die wil gaan, dan kan je samen. Gedeelde smart is halve smart, en bovendien kan je dan ook ventileren wat je meemaakt. Als er dingen zijn die je niet lekker zitten of waar je over twijfelt, dan is het fijn om dit te kunnen bespreken met iemand die weet hoe het is en wat je bedoeld. Je kan je moeder dan wel bellen, maar die is er niet bij, dus die snapt niet precies hoe het dan is.
Ventileren bij de familie wordt lastig, omdat zij juist zo anders denken.

Ik zou eerder een leuk workaway adres in de buurt zoeken, en dan evt een weekend langs gaan. 3 weken intern.... Ik vertrouw het voor geen meter.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:04

kimberleyepe schreef:
@drifter, ik snap dat je deze mening hebt over ze. Ik hoop dat je je ook kunt verplaatsen in wat ik vind. Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is.

Ik heb in mijn eerste post het politierapport gelinkt, wat je duidelijk niet wil lezen. Het was NIET "alleen als de meisjes sliepen." De vijfjarige? Wakker. Een van de zusjes van 14? Wakker, en huilend nadat het gebeurt was. Zo is er nog een geval alleen al uit het rapport die niet sliep.
Dat zijn alleen de dingen waar ze zelf eerlijk over hebben moeten zijn. Wie weet wat er nog meer in die doofpot zit. Maar dan nog, zelfs al sliepen ze wel, dan maakt dat het nog steeds "iets ergs".

De Forsyths geloven en prediken een gedachtengang waarin vrouwen zich MOETEN onderwerpen aan de man. Waarin aanranding en verkrachting de schuld van de vrouw is, want die heeft de man verleid.

Nee, ik kan me absoluut niet verplaatsen in wat jij vindt.

eilleen333 schreef:
Ik vind het allemaal een beetje eng klinken. Zo via internet lijken ze heel aardig, maar hoe vaak hebben mensen geen masker op online? Als je daar bent kan je geen kant op (ik ga er even van uit dat ze afgelegen wonen).
Wat betreft masker online, helemaal eens. Ja, dit kamp ligt afgelegen. Sterker nog, in recensies over dit kamp wordt regelmatig gepraat over hoe fijn het was zonder mobiele telefoons en electriciteit. Waardoor ik dus aanneem dat er alleen in bepaalde delen verbinding is met de buitenwereld.
Dus als er wat gebeurt, moet kimberleyepe misschien zelfs toestemming vragen om contact op te kunnen nemen met de buitenwereld.

lieveli schreef:
De manier waarop je het goedpraat vind ik echt heel gestoord. 'Niet iets ergs'. Ik laat het hier ook bij. Starstruck noemen ze dit.

_/-\o_ Dat, en grooming is ook niet uit te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:09

kimberleyepe schreef:
Sorry lieveli maar deze reactie vind ik te ver gaan. Ik voel me nu nogal aangevallen door je. Ik begrijp best dat het heel erg is wat er is gebeurd, maar ik begrijp alleen niet goed dat er wordt gepraat over incest.

Hoe noem jij het dan als iemand niet met zijn tengels van kleine meisjes uit zijn directe familie af kan blijven?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:10

Ze willen gewoon vers bloed voor hun "sekte". Naïeve europese meisjes zullen daar wel in de smaak vallen... Kwestie van niet te veel inteelt te hebben.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:11

maximuss schreef:
Ze willen gewoon vers bloed voor hun "sekte". Naïeve europese meisjes zullen daar wel in de smaak vallen... Kwestie van niet te veel inteelt te hebben.

Dat is dus ook precies het beeld wat ik erbij heb. Icm het karakter en de visie van TS voor zover je dit kan beoordelen via internet. Een perfect slachtoffer, helemaal in de ban van de serie en daardoor veel vergevingsgezinder dan een random person.
Natuurlijk hoop je dat je het mis hebt, maar dit klinkt gewoon echt compleet bizar, en veeeeeeeel te mooi om waar te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:12

kimberleyepe schreef:
@drifter, ik snap dat je deze mening hebt over ze. Ik hoop dat je je ook kunt verplaatsen in wat ik vind. Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me. Josh heeft zelf tegen zijn ouders gezegd wat hij heeft gedaan, doordat hij doorhad dat dit niet goed is. De meisjes hebben wel degelijk "hulp" gehad. In hun ogen is dat misschien gewoon gesprekken met hun ouders. Maar waarom zouden de meisjes hulp willen boor iets waar ze niets van gemerkt hebben?

Ik kan mij als familie zijnde goed voorstellen dat je niet wilt dat dit publiekelijk wordt gemaakt. In het begin van de serie was het ook allemaal nog niet zo groots. Om het dan ineens te gaan vertellen omdat de serie zo groots is geworden lijkt me niet heel logisch.

Wow is dit een grap?? Denk je hier echt zo over?

Achja.. Je krijgt hier niet zomaar een visa voor dus ik zou het laten gaan. Zoals andere al zeggen mag dit sowieso niet via het visa waiver program.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:16

kimberleyepe schreef:
@knabbelgirl, ik mag mij daar gewoon in broek kleden. Daar hebben we het al met elkaar over gehad. Het is ook vooral dat ik het erg interessant vind om hun levenswijze te zien. Ze hebben ook voorgesteld dat als ik voor het eerst kom het beste 3 weken of korter kan doen om te kijken of het me wel bevalt. Allemaal erg netjes dus:)

Toch zou ik het heel fijn vinden om dit topic een beetje goed te laten verlopen, ik denk dat dit verhaal nu wel duidelijk gemaakt is. Ik snap heel goed dat je dit niet verkeerd bedoelt! Ik probeer me alleen wel te verplaatsen in deze mensen en in hun situatie.

Haalt niet weg dat het mij gewoon een geweldige ervaring lijkt, en ik merk het vanzelf allemaal wel. Ik weet waar ik me op moet voorbereiden zeg maar. Als het me niet bevalt is het ook eens maar nooit weer.

Wat Drifter gepost heeft klinkt eng, lijkt me geen gezonde omgeving. Ook al is het alleen de schoonfamilie. Jij klinkt heel erg jong, naief en beïnvloedbaar. Dit vind ik echt een heel foute gevaarlijke opmerking:
kimberleyepe schreef:
Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me.---KNIP--- Maar waarom zouden de meisjes hulp willen boor iets waar ze niets van gemerkt hebben?

Lijkt me al met al genoeg reden om iets anders te gaan doen in de VS als je dat graag wil.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:25

@anthea, ik krijg zomaar het idee dat TS toch gaat en dan gewoon onder het VWP. ;)
Ze heeft er zo duidelijk haar zinnen opgezet.
Ik hoop voor haar dat ze aan de grens linea recta wordt terug gestuurd., dan kan haar iig niets gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:27

Fitzroy schreef:
@anthea, ik krijg zomaar het idee dat TS toch gaat en dan gewoon onder het VWP. ;)
Ze heeft er zo duidelijk haar zinnen opgezet.
Ik hoop voor haar dat ze aan de grens linea recta wordt terug gestuurd.

Ja dat denk ik ook. Niemand die begint aan een werk visa voor een paar weekjes, kan dat überhaupt?

Heb het meerdere op bokt zien doen, zo stom 8)7