Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimberleyepe schreef:@lieveli, de serie is niet gestopt omdat dit gebeurd is. Incest is misschien ook een groot woord. Het is niet zo dat er sprake was van "het doen" met familieleden. Dit was trouwens al gebeurd voordat de serie er kwam. Er wordt nu nog steeds gefilmd, alleen de betreffende zoon komt niet meer in beeld.
kimberleyepe schreef:@drifter, ik snap dat je dit vind! Praat het ook absoluut niet goed. Wel ben ik van mening dat de situatie nu heel anders is. Dit gebeurde meer dan 10 jaar geleden en tlc is gewoon weer begonnen met de serie.
pmarena schreef:Het klinkt alsof je het heel graag wilt doen, en op zich kan het heel interessant en leerzaam zijn om eens "intern" te gaan bij mensen die heel anders in het leven staan, in een hele andere omgeving
Ik zou het als ik jou was wel alleen doen als je echt een duidelijk beeld hebt van wat je daar te wachten staat. Wat ze precies van jou verwachten wat je doet. Qua aanpassen, qua kleding, qua werk dat je verricht en qua vrije tijd. Zodat je daar niet 3 weken het sloofje uithangt zeg maar
Als zij het oprecht geen probleem vinden dat jij niet gelovig bent, en geen rare dingen van je verwachten die jij niet ziet zitten, en bovendien zijn ze er aan gewend dat er vaker niet-gelovige mensen komen, dan is het toch prima.
Ik zou ook wel zorgen voor een back-up, dat als je een niet-pluis-gevoel hebt je wel een andere slaapplaats achter de hand hebt. Al is het maar een hotel in de buurt
kimberleyepe schreef:Bovendien zou ik dank alleen moeten gaan en dat vind ik geen fijn idee. Als ik dit doe reis ik natuurlijk ook alleen, maar heb ik wel vaste mensen om me heen waar ik al contact mee heb. .
kimberleyepe schreef:Ik ben wel een type dat niet snel nee zegt als ze me zouden vragen iets te doen denk ik. Dit soort dingen kan ik ook juist wel interressant vinden.
kimberleyepe schreef:Dit gebeurde meer dan 10 jaar geleden en tlc is gewoon weer begonnen met de serie.
kimberleyepe schreef:Mijn beeld van de familie waar ik heen zou gaan is op dit moment heel goed. Heb ook heel leuk mailcontact gehad met hun dochter. Ik verwacht absoluut niet het soort dingen mee te maken die je omschrijft.
kimberleyepe schreef:Ik heb natuurlijk wel van alles in mijn achterhoofd, en zodra dingen anders zijn dan ik verwachtte weet ik dat ook weer toch?! Het klinkt misschien heel cru maar ze zullen mij kinderen dat soort dingen niet laten doen. En als ik dit wel zou zien dan weet ik in ieder geval genoeg over deze familie.
kimberleyepe schreef:Dit wil trouwens niet zeggen dat ik daar een vreselijke tijd zal hebben. Ik mag super leuke dingen doen, de omgeving is prachtig.
kimberleyepe schreef:Er komen namelijk ook "gewone" mensen die niet streng gelovig zijn:)
kimberleyepe schreef:Ik weet dat ik veel moet helpen met het koken voor de groepen enzo, en dat dit met alleen maar vrouwen zou zijn vind ik geen probleem:) ze hebben ook aangegeven dat ik oude kleren mee moet nemen die vies mogen worden zodat ik ook de vader kan helpen met grotere projecten op het terrein daar.
kimberleyepe schreef:@drifter, ik snap dat je deze mening hebt over ze. Ik hoop dat je je ook kunt verplaatsen in wat ik vind. Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is.
eilleen333 schreef:Wat betreft masker online, helemaal eens. Ja, dit kamp ligt afgelegen. Sterker nog, in recensies over dit kamp wordt regelmatig gepraat over hoe fijn het was zonder mobiele telefoons en electriciteit. Waardoor ik dus aanneem dat er alleen in bepaalde delen verbinding is met de buitenwereld.Ik vind het allemaal een beetje eng klinken. Zo via internet lijken ze heel aardig, maar hoe vaak hebben mensen geen masker op online? Als je daar bent kan je geen kant op (ik ga er even van uit dat ze afgelegen wonen).
lieveli schreef:De manier waarop je het goedpraat vind ik echt heel gestoord. 'Niet iets ergs'. Ik laat het hier ook bij. Starstruck noemen ze dit.
kimberleyepe schreef:Sorry lieveli maar deze reactie vind ik te ver gaan. Ik voel me nu nogal aangevallen door je. Ik begrijp best dat het heel erg is wat er is gebeurd, maar ik begrijp alleen niet goed dat er wordt gepraat over incest.
maximuss schreef:Ze willen gewoon vers bloed voor hun "sekte". Naïeve europese meisjes zullen daar wel in de smaak vallen... Kwestie van niet te veel inteelt te hebben.
kimberleyepe schreef:@drifter, ik snap dat je deze mening hebt over ze. Ik hoop dat je je ook kunt verplaatsen in wat ik vind. Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me. Josh heeft zelf tegen zijn ouders gezegd wat hij heeft gedaan, doordat hij doorhad dat dit niet goed is. De meisjes hebben wel degelijk "hulp" gehad. In hun ogen is dat misschien gewoon gesprekken met hun ouders. Maar waarom zouden de meisjes hulp willen boor iets waar ze niets van gemerkt hebben?
Ik kan mij als familie zijnde goed voorstellen dat je niet wilt dat dit publiekelijk wordt gemaakt. In het begin van de serie was het ook allemaal nog niet zo groots. Om het dan ineens te gaan vertellen omdat de serie zo groots is geworden lijkt me niet heel logisch.
kimberleyepe schreef:@knabbelgirl, ik mag mij daar gewoon in broek kleden. Daar hebben we het al met elkaar over gehad. Het is ook vooral dat ik het erg interessant vind om hun levenswijze te zien. Ze hebben ook voorgesteld dat als ik voor het eerst kom het beste 3 weken of korter kan doen om te kijken of het me wel bevalt. Allemaal erg netjes dus:)
@drifter, ik snap dat je deze mening hebt over ze. Ik hoop dat je je ook kunt verplaatsen in wat ik vind. Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me. Josh heeft zelf tegen zijn ouders gezegd wat hij heeft gedaan, doordat hij doorhad dat dit niet goed is. De meisjes hebben wel degelijk "hulp" gehad. In hun ogen is dat misschien gewoon gesprekken met hun ouders. Maar waarom zouden de meisjes hulp willen boor iets waar ze niets van gemerkt hebben?
Ik kan mij als familie zijnde goed voorstellen dat je niet wilt dat dit publiekelijk wordt gemaakt. In het begin van de serie was het ook allemaal nog niet zo groots. Om het dan ineens te gaan vertellen omdat de serie zo groots is geworden lijkt me niet heel logisch.
Toch zou ik het heel fijn vinden om dit topic een beetje goed te laten verlopen, ik denk dat dit verhaal nu wel duidelijk gemaakt is. Ik snap heel goed dat je dit niet verkeerd bedoelt! Ik probeer me alleen wel te verplaatsen in deze mensen en in hun situatie.
Haalt niet weg dat het mij gewoon een geweldige ervaring lijkt, en ik merk het vanzelf allemaal wel. Ik weet waar ik me op moet voorbereiden zeg maar. Als het me niet bevalt is het ook eens maar nooit weer.
kimberleyepe schreef:Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me.---KNIP--- Maar waarom zouden de meisjes hulp willen boor iets waar ze niets van gemerkt hebben?
Fitzroy schreef:@anthea, ik krijg zomaar het idee dat TS toch gaat en dan gewoon onder het VWP.![]()
Ze heeft er zo duidelijk haar zinnen opgezet.
Ik hoop voor haar dat ze aan de grens linea recta wordt terug gestuurd.