Ierland 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Re: Ierland 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:00

Ik vond Clifden heel tof..
Wij hebben toen in een prachtige B&B overnacht, met uitzicht op de Atlantische oceaan...
https://www.atlanticviewclifden.com/#home

Ik kom in Coill Dubh (co. Kildare) te wonen, daar woont mijn vriend. De zaak zit in Naas, dus uiteindelijk hoop ik dat we iets verder die kant op kunnen. Wel zwaar populaire regio, huizen zijn dus duuuuuuuur.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:05

Westport heeft wel Clew Bay. En Clew Bay is heel mooi. Als stadje is Clifden leuker.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:10

Mijn vriend wil er heel graag heen, ik vermoed alleen dat het dit jaar niet meer gaat lukken ivm een pup die we deze zomer krijgen.

Zijn er mensen die er vaker heen gaan en meer kunnen vertellen over het klimaat etc vergeleken met Nederland? Ik dacht dat het echt veel erger moest zijn daar maar als ik het zo online vergelijk is het op het ene vlak "beter" en het andere "slechter".
We zijn ook heel kalm rond aan het shoppen voor een plek om te gaan wonen :o

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 11:26

Sodera schreef:
Ik vond Clifden heel tof..
Wij hebben toen in een prachtige B&B overnacht, met uitzicht op de Atlantische oceaan...
https://www.atlanticviewclifden.com/#home

Ik kom in Coill Dubh (co. Kildare) te wonen, daar woont mijn vriend. De zaak zit in Naas, dus uiteindelijk hoop ik dat we iets verder die kant op kunnen. Wel zwaar populaire regio, huizen zijn dus duuuuuuuur.

Nooit van gehoord. Klein? Naas ben ik wel en keer geweest, maar dat is ook al heel lang geleden.
De huizen zijn er ontzettend duur. De laatste jaren, na de crisis, zag je de prijzen per week oplopen. Echt niet normaal.

Bedankt voor de B&B, ik zal 'm onthouden. Clifden lijkt dus leuker.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 11:30

Azmay schreef:
Mijn vriend wil er heel graag heen, ik vermoed alleen dat het dit jaar niet meer gaat lukken ivm een pup die we deze zomer krijgen.

Zijn er mensen die er vaker heen gaan en meer kunnen vertellen over het klimaat etc vergeleken met Nederland? Ik dacht dat het echt veel erger moest zijn daar maar als ik het zo online vergelijk is het op het ene vlak "beter" en het andere "slechter".

Het klimaat .... lastig. Ik denk dat het over het algemeen iets gematigder is als in Nederland, dus 's zomers iets koeler en in de winter minder koud. Maar je zag nu dat het er wel degelijk heel koud kan zijn. Dat is wel heel uitzonderlijk.
Er valt ook meer neerslag, het is er niet voor niks zo groen. Maar het ook weer niet zo dat het er altijd regent. Ik ga sinds 1998 zo'n 1 x per jaar naar Ierland en ik moet zeggen dat we bijna altijd droog weer hebben.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:52

Klimaat is ongeveer hetzelfde, al kan het letterlijk 4 seizoenen op 1 dag zijn :j Ik neem dus altijd van alles mee. Van korte broek tot regenpak. Als de zon doorkomt is ze vaak best fel.. Dus zonnebrandcreme is ook niet verkeerd!

Ook wij hopen te emigreren naar Ierland maar ons huis is (nog lang) niet af en Hubby is nogal pietjes precies en wilt het liefste alles zelf doen.. Dat kan hij ook, alleen hebben we maar 6 weken per jaar om dat te doen terwijl hij werkt in nederland. Dus 2x 3 weken, meestal begin mei en begin/midden september. Dat zijn de mooiste periodes :j

Paarden lopen bij ons in de buurt niet los :n Maar connemara is een beetje een streek opzich zelf en lijkt echt 40 jaar stil te hebben gestaan op heel veel punten. Dat heb je meestal in die uithoeken, zo ook bij Donnegal. Maar ook dat is echt echt de moeite. Mount Errigal is waanzinnig om te beklimmen en kan in principe iedereen met een normale gezondheid. Zelfs ik ben er wel eens geweest met mijn fybro lijf en meer afwijkingen ;) Je loopt hem gewoon op en dan heb je op een mooie dag het mooiste uitzicht van Ierland!

Azmay schreef:

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:04

Het is in Sligo meerdere keren -7 geweest ;) Er heeft meer sneeuw dan hier gelegen haha. Maar het klopt wat je zegt, meestal is het iets minder springent. De zomers zijn er zo lekker, ik hou niet van die gillende hitte als hier.

mbkaatje schreef:
Azmay schreef:

Het klimaat .... lastig. Ik denk dat het over het algemeen iets gematigder is als in Nederland, dus 's zomers iets koeler en in de winter minder koud. Maar je zag nu dat het er wel degelijk heel koud kan zijn. Dat is wel heel uitzonderlijk.
Er valt ook meer neerslag, het is er niet voor niks zo groen. Maar het ook weer niet zo dat het er altijd regent. Ik ga sinds 1998 zo'n 1 x per jaar naar Ierland en ik moet zeggen dat we bijna altijd droog weer hebben.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 12:11

Zoals ik al zei, dit jaar was een uitzondering ha ha. Mijn vriend kan zich niet herinneren dat er ooit zoveel sneeuw is gevallen in Ierland.

Misschien dat wij uiteindelijk ook naar Ierland verhuizen, maar dat hangt meer van mijn vriend af. Het is zijn "thuis".

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:16

Hahaha ja deze sneeuw van een paar weken geleden was erger dan de afgelopen 35 jaar......
Afgelopen weekend ook weer sneeuw.

Over het algemeen is het inderdaad een gematigder klimaar. Ik vind ook altijd dat het in het oosten wat minder regent dan in het westen.......

@Mbkaatje: het zijn 30 huizen en een Londis :'). Ieniemini dus. Naas is weinig bijzonders maar is qua locatie heel handig; aan de snelweg, vlakbij Dublin maar ook goed te bereizen vanuit "down the country".

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 12:37

Dat soort kleine dorpjes heb je er veel. Mijn vriend komt uit Strawberry Beds, hoort officieel nog bij Dublin, maar als je naar de binnenstad moet lopen ben je ongeveer 2 uur bezig. Wel een prachtige plek aan de Liffey, een van de weinige huizen aan de oever van de Liffey. Maar als je daar geen eigen vervoer hebt, woon je nogal afgelegen :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:52

Ik vind Clifden echt erg leuk, maar ik kom er dus alleen tijdens de Connemara Pony Week in augustus. Het is dan nogal internationaal daar. Er is ook een festival of Arts, lijkt ook leuk. Ik weet niet hoe het buiten deze gelegenheden om is. Het is een klein stadje, dus mogelijk wat rustig dan. Galway is dan meer echt een stad.
En inderdaad: Het connemara gebied loopt als streek toch nog wel wat achter, wat het direct ook zijn charme geeft. Maar omgeving is echt práchtig.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:55

Omgeving Clifden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enne...

REGENKLEDING mee..

Dat wel :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 14:57

Ben heel erg benieuwd hoe het daar is. Mooie foto's.
Waar ik ook erg nieuwsgierig naar ben is de Ring of Bearra en de Dingle Peninsula.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 15:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier wat foto's van Glendalough en de laatste is Howth.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:02

Doe die fotos nou niet, dadelijk ga ik er nog serieus heen willen verhuizen :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 15:04

Haha. Eerst maar eens een keer die kant op voor een vakantie. Goed?
Is jouw vriend er al wel eens geweest?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:06

mbkaatje schreef:
Haha. Eerst maar eens een keer die kant op voor een vakantie. Goed?
Is jouw vriend er al wel eens geweest?

Nee maar die zeurt al jaren, ben zelf alleen niet in staat geweest om rond te trekken de afgelopen 5 jaar en dat lijkt nu weer in de mogelijkheden te komen nu dus ik denk dat we voor volgend jaar een vakantie moeten gaan plannen :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 15:37

Ik hoop dat het lukt. Is zeker de moeite waard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:03

Ineens een financiële meevaller dus ik kan gaan plannen *\o/*

Willen een rondreis maken, grote steden willen we wel bekijken maar zijn niet ons ding. Vliegen en een auto huren want vind een stuur aan de overkant doodeng. Is 2 weken genoeg? Willen kijken naar 2 persoon kamers in hostels oid, had een vlugge berekening gedaan en kwam op 2000 euro uit voor 2 personen ongeveer voor de hele reis . Kan dat kloppen?(mag via pb eventueel)

Denk dat het hem dit jaar niet meer word, krijgen een pup. Welk seizoen is aan te raden? Dacht zelf aan april.

Nu al zin in :Y)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:50

Ik zou iets later gaan. Mei en juni zijn vaak het beste qua weer (geen minder regen).
Ik zou zelf b&b boeken, vind ik fijner dan een hostel en zijn er een stuk meer van in Ierland :)!
Gemiddeld per nacht ben je zo'n 30-40 € pp kwijt dan denk ik, incl ontbijt. Qua eten kan je het natuurlijk zo gek maken als je wilt. In de pub eten is heel goed te doen en ben je zo'n €15 pp aan kwijt.
Auto huren zou ik zeker aanraden. Gemiddeld, als je goed verzekerd wilt zijn, was ik dan altijd zo'n 30-35€ per dag kwijt. Vliegen is gemiddeld zo'n €100 per persoon als het je niet uitmaakt om vroeg/laat te vliegen bijv.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:41

Ik ga in juni na 11 jaar éindelijk weer naar Ierland. Ik heb er 11 jaar geleden een half jaar gewoond, in Galway. Was zó geweldig!

We (mams en ik) vliegen op Dubin, halen daar de huurauto op en ontmoeten dan paps (die komt met de motor via Engeland) in Noord-Ierland. Vanaf daar gaan we dan met z'n drietjes twee weken lang op 'kustrit', tot aan Galway. Laatste dag is Galway-Dublin-Amsterdam.

ENORM veel zin in! Route staat, vlucht is geboekt, alle B&B's zijn ook geboekt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 11:49

Mooi Berdien. Ben benieuwd of je Ierland nog steeds zo leuk vindt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 12:31

Zijn er bokkers die al zijn geweest?

Wij moeten nog anderhalve maand wachten maar ik kijk er al erg naar uit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:24

Over twee weken ben ik er :D :):)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:24

Ik was er afgelopen weekend en eind juli ga ik definitief die kant op....

Berdien, mazzelaar! Hoop voor jou dat het mooie weer dan nog even aanhoudt! Mijn ouders zijn voor deze zomer aan het nadenken over een vergelijkbare reis... van waar naar waar gaan jullie precies?