Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sodera schreef:Ik vond Clifden heel tof..
Wij hebben toen in een prachtige B&B overnacht, met uitzicht op de Atlantische oceaan...
https://www.atlanticviewclifden.com/#home
Ik kom in Coill Dubh (co. Kildare) te wonen, daar woont mijn vriend. De zaak zit in Naas, dus uiteindelijk hoop ik dat we iets verder die kant op kunnen. Wel zwaar populaire regio, huizen zijn dus duuuuuuuur.
Azmay schreef:Mijn vriend wil er heel graag heen, ik vermoed alleen dat het dit jaar niet meer gaat lukken ivm een pup die we deze zomer krijgen.
Zijn er mensen die er vaker heen gaan en meer kunnen vertellen over het klimaat etc vergeleken met Nederland? Ik dacht dat het echt veel erger moest zijn daar maar als ik het zo online vergelijk is het op het ene vlak "beter" en het andere "slechter".
We zijn ook heel kalm rond aan het shoppen voor een plek om te gaan wonen
Azmay schreef:Mijn vriend wil er heel graag heen, ik vermoed alleen dat het dit jaar niet meer gaat lukken ivm een pup die we deze zomer krijgen.
Zijn er mensen die er vaker heen gaan en meer kunnen vertellen over het klimaat etc vergeleken met Nederland? Ik dacht dat het echt veel erger moest zijn daar maar als ik het zo online vergelijk is het op het ene vlak "beter" en het andere "slechter".
mbkaatje schreef:Azmay schreef:Mijn vriend wil er heel graag heen, ik vermoed alleen dat het dit jaar niet meer gaat lukken ivm een pup die we deze zomer krijgen.
Het klimaat .... lastig. Ik denk dat het over het algemeen iets gematigder is als in Nederland, dus 's zomers iets koeler en in de winter minder koud. Maar je zag nu dat het er wel degelijk heel koud kan zijn. Dat is wel heel uitzonderlijk.
Er valt ook meer neerslag, het is er niet voor niks zo groen. Maar het ook weer niet zo dat het er altijd regent. Ik ga sinds 1998 zo'n 1 x per jaar naar Ierland en ik moet zeggen dat we bijna altijd droog weer hebben.
mbkaatje schreef:Haha. Eerst maar eens een keer die kant op voor een vakantie. Goed?
Is jouw vriend er al wel eens geweest?