Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Wanneer je via een ‘nederlandse’ site boekt, ga je twee overeenkomsten aan: eentje met de boekingsite en eentje met de verhuurder ter plaatse. Maar een Nederlands contract is dat niet.
Ik heb het over europese/ Nederland bekende autoverhuurders vs plaatselijk huren, niet over boekingssites. Anyways, ik heb nog maar 5x een auto gehuurd buiten europa en jij blijkbaar vaker dus bij mij zijn tips ook welkom. Het heeft mij iig behoorlijk wat geld bespaard in die hoek! Was een paar 10jes duurder qua huur maar na het spijker verhaal en een auto inbraak (no worries ts was in costa rica!) heeft het heel veel gescheeld! Denk dat de overweging vooral ligt in de voorwaarden en hoe eerlijk het gaat ter plekke. In Amerika en Maleisië was alles veel relaxter iig en waren de voorwaarden minder fraude gevoelig bij mij!
En souvenirs niet kopen binnen de 50 km zone van Amerikaans toeristisch gebied. Prijzen zijn 5-8x lager daarbuiten en zelfs dan kun je nog onderhandelen (als je zou willen). En daar heb je echt Mexicaans eten ipv texmex... Krijg nou weer zin om terug te gaan!
en helemaal waar van die souvenirs. Ik vond tulum en playa del carmen vreselijk ivm alles wat we ervoor gezien hadden.
germie schreef:Wat voor souveniers hebben ze dan in mexico? Ik ben nooit zon koper. Maar ik heb zo wel een stel mooie wajangpoppen van Java. Als ik iets mooi vind koop ik het dan wel.