Alleen op trip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:45

Ik denk dat bijna alle steden binnen Europa wel redelijk te vergelijken zijn met bijvoorbeeld Amsterdam qua veiligheid. Vooral in een stad die je niet kent is het altijd goed om op je hoede te zijn, van tevoren goed uit te zoeken wat fijne en minder fijne buurten zijn en wat de makkelijkste manier is om 's avonds van A naar B te komen. Ik vind bijvoorbeeld Uber echt een fijne uitvinding als je als vrouw alleen reist, je kan zelf je locatie bijhouden op de kaart, je kan een taxi bestellen die in de meeste steden binnen twee minuten letterlijk voor je deur stopt en de prijs wordt van tevoren grotendeels vastgelegd dus je weet waar je aan toe bent (en dat je niet afgezet word).

Ik zou het omgooien en kijken naar aanbiedingen op vliegtickets die nog binnen je budget liggen en vervolgens kijken wat je leuk lijkt. Op bijvoorbeeld kiwi.com kan je een vertrekpunt selecteren en vanaf daar op de kaart kijken naar verschillende bestemmingen en de goedkoopste vliegtickets er naartoe. Je kan daar ook een datum instellen, maar ik kan je aanraden om een periode van een paar dagen in te stellen ipv een enkele dag, soms kan je vliegtickets ineens voor een derde van de prijs krijgen als je op een andere dag vliegt dan je voor ogen had.

Hotels is super afhankelijk van wat je wil en waar je prioriteiten liggen bij zo'n tripje. Ik vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten maar wil wel echt rust om me heen, dus ik ga vaak voor hostels die expliciet niet staan aangeschreven als partyhostel en op een wat kleinere slaapzaal zodat je niet met 10 man rekening met elkaar moet houden. Het leuke aan een hostel is dat je snel contacten legt omdat je toch met z'n allen op een kamer slaapt, vind het altijd heel leuk om vanuit daar bijvoorbeeld eens met iemand te gaan stappen of te kijken of je misschien bepaalde activiteiten wilt doen die je ook samen kan doen.

Als je echt budget wil kan ik je Boedapest aanraden, een goedkope stad maar erg toeristisch en daardoor heel toegankelijk voor mensen die voor het eerst alleen reizen. Hostels boek ik meestal via hostelworld, daar kan je ook goede reviews lezen en je kan selecteren op het soort hostel waar je in wil zitten. Als je per se een hotel wilt met een enkele kamer zou ik goed naar de buurt kijken en verder gewoon selecteren op je budget. Ik vind het echt verschrikkelijk om in m'n eentje op een hotelkamer te zitten, maar dat is super persoonlijk.

Overigens denk ik dat je ook als vrouw de meeste plekken ter wereld wel kan bereizen zonder al te veel problemen. Er zijn steden/regio's waar je je gedrag en/of kleding aan zal moeten passen en waar je misschien 's avonds beter niet meer in je eentje over straat kan gaan, maar als je gezond verstand gebruikt en zorgt dat je goed je research doet voordat je ergens in duikt is het niet zo alsof je buiten Europa genadeloos van straat geplukt wordt als je op klaarlichte dag eens een foto maakt met je iPhone oid.

Oh trouwens, een laatste tip: als je langer dan 2 nachten blijft zou ik alleen de eerste en evt tweede nacht vastleggen qua verblijf voordat je er aankomt. Als het super goed bevalt kan je in de meeste gevallen wel nachten bijboeken (eventueel in een andere kamer ofzo), maar als het niets blijkt te zijn kan je in ieder geval nog weg. Ik zat de laatste keer in Londen echt in een verschrikkelijk smerig hostel met super slechte douchevoorzieningen waar ik op de kamer sliep met vijf jongens die elke nacht tot minstens zes uur op de kamer aan het zuipen waren. Kon toen dus niet slapen, niet lekker douchen en ik sliep er vijf nachten. Was het toen zo zat dat ik bijna van plan was om gewoon dubbel te betalen als ik maar in een ander hostel terecht kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:15

Wat een tips! :D

@Em, die website ga ik eens bekijken!

Ik heb via srprs me nu een stedentripje geboekt van 4 tm 6 maart! Maar ik wil nog een keer dus ga van de week even boeken voor eerder. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:19

Ik ben nu drie keer alleen op vakantie geweest naar Dublin, Lissabon en Wenen. En ik vind het heerlijk! Hoef me aan niemand aan te passen en doe alleen waar ik zeeroof zin in heb. Ook alleen lunchen of uit eten vind ik niet meer eng maar dat is wel even wennen :)
Wenen was ook met srprs.me

Anoniem

Re: Alleen op trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:48

Als je het vervelend vindt om alleen te eten in een restaurant zou ik trouwens een hostel met bar en restaurant uitzoeken, dan zit je eigenlijk met super veel mensen die alleen eten of ontmoet je weer mensen. Vaak nog lekker goedkoop eten ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:41

Ik ga zo boeken voor Dublin! Even kijken of ik dan deze week nog weg kan. Verder heb ik via srprs me geboekt! 3 daagjes ergens in Zuid Europa 4, 5, 6 maart!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:44

laat je even weten hoe dublin was? ik zit er aan te denken daar alleen heen te gaan in het voorjzaar

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:45

_Dominique schreef:
Ik ga zo boeken voor Dublin! Even kijken of ik dan deze week nog weg kan. Verder heb ik via srprs me geboekt! 3 daagjes ergens in Zuid Europa 4, 5, 6 maart!

Gaaaaf :D Ik ben lichtelijk jaloers, Dublin is me zo goed bevallen toen alleen :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:12

Ik vond Dublin ook helemaal het einde in mijn eentje <3 verlang nog steeds naar die stad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 07:14

Oooh krijg er helemaal zin in nu! Iemand nog leuke tips voor daar?

Ik vertrek donderdag en kom zaterdag weer terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:54

Daar ga ik dan!

Over een uurtje mijn eerste tripje alleen naar Dublin! :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:55

Goede reis! En veel plezier, Dublin is leuk :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:20

Veel plezier in Dublin.
Genoeg te doen daar. Wat leuk is om de stad en klein beetje te leren kennen is de citytour. En deze gaat ook langs de meeste attracties.
Misschien ook leuk om met de DART naar of Howth te gaan. Daar kan je ook mooi wandelen. Of met de DART de andere kant op richting Bray/Greystones. Maar ik kan me voorstellen dat je daar niet aan toekomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:58

Ik ben echt compleet verliefd geworden op Dublin! Ben net weer thuis.

Ben inderdaad naar Howth geweest! Adembenemend mooi is het daar en heerlijk rustig!

Afbeelding

Heb heel wat kilometers gelopen en super veel leuke mensen ontmoet en daarmee opgetrokken.

Alleen op reis is me helemaal bevallen! De eerste avond ben ik chique uiteten geweest in m’n eentje en ook dat was echt top en niet raar ofzo!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende trip staat ook al! 4,5,6 maart ergens in Zuid Europa via srprs me! :D

En dan zou ik graag in april naar Belfast willen. Pff heb de smaak te pakken hoor! :))

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:58

Wat leuk dat het je zo bevallen is. Dublin is ook prima om alleen naar toe te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:45

Heerlijk Do! En als je het geld hebt om elke maand lekker een weekendje weg te gaan lekker doen toch?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:33

Leuk.

Ik hou Dublin in gedachten voor juni. Twijfel nog aan vliegen of weer auto.voordeel daaraan is dat ik zo ergens heen rij en mooie dingen tegen kom.