Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iselda schreef:Weissjee, wat grappig dat jullie ongeveer dezelfde route hebben gedaan. Wij willen, waar kan, wild kamperen. Sowieso van Zweden heb ik daar een mooie atlas voor, weet alleen niet of Noorwegen daar ook in staat. Hebben jullie overnacht op campings enzo of ook in het wild?
Ik ga de wegen 40 en 50 even opzoeken.
Iselda schreef:Trolltunga lijkt me heel gaaf, maar ook mega zwaar haha, daar gaan we nog maar even over nadenken.
Zo zag ik dat 3 jaar geleden idd ook, het rijden hoorde bij de reis en als me iets leuk leek oid stopte ik gewoon en bleef ik daar even.
Ik heb vorige x een keer gehad dat mn TomTom een camping aangaf, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Toen werd t ook al snel donker en ben ik nog even snel 200 km verder gereden naar een andere camping, dan voel je je idd niet relaxed haha.
Boemklatsch schreef:Ik ga volgen. In Juni gaan wij 3 weken naar Noorwegen/Zweden met camper en hond. Heb al wat bruikbare tips gelezen hier.
noordje schreef:Nog even wat tips
Folgefonna , ik zie dat jullie daar ook 'langs' komen. Je kunt vanaf Sunndal heel goed naar de gletsjer lopen. Wij hebben een korte wandeling gedaan om dat we spierpijn hadden van de dag ervoor
Maar evengoed prachtig uitzicht
Ik weet niet of je in de buurt van Kinsarvik komt (op kaartje kan ik het niet zo goed zien) maar daar heb je een hele mooie wandeling langs 4 watervallen. Deze wandeling wilden wij ook gaan doen,maar ik had me echt vergist in de tijd die we kwijt waren met rijden. In die omgeving kun je vaak niet harder dan 50/60 en het was druk en wegwerkzaamheden.
We doen hem dit jaar
Verder heb je nog Steindalsfossen (sws heb je heel veel watervallen in Noorwegen) waar je achterlangs kunt lopen.
Flåm is leuk,maar zo ongelooflijk toeristisch gewordenWeet niet of jullie de Flåmsbana willen gaan doen ,maar dat zou ik echt zo vroeg mogelijk op de dag doen.
Geirangerfjord en trollstigen (uitdaging met camper)
Bij Åndelsnes kun je een wandeling maken naar Romdalseggen (dat is best een klim) halverwege hebben ze een uitkijkpunt gemaakt , heel gaaf en onwijs mooi uitzicht over Åndelsnes en het fjord.
Volgens mij komen jullie niet in de buurt van Dovrefjell? Ook heel mooi en de kans om muskusossen te zien.
Stavanger vonden we ook heel leuk. We vonden het een beetje op Harderwijk lijken
Enfin,meer dan genoeg te zien
Ballard_L schreef:Wij kwamen toevallig langs Trolltunga, toen hebben we ergens overnacht in de buurt en zijn we de dag erna erheen gegaan. Ik wist het alleen van de mooie plaatjes op internet. Er stond wel op een bord: 10 uur lopen, maar ik dacht: dat is vast vanaf de parkeerplaatswe zijn gewoon gaan lopen, vooral de eerste twee km zijn heel pittig, maar als je daar doorheen bent, gaat het wel. Wij zijn niet zulke wandelaars en hebben het zo gelopen
dag erna voel je het wel, maar ik had het niet willen missen. Als je het doet: ga om max 8 uur ‘s morgens lopen. Dan ben je weer op tijd terug en kan je nog bovenaan parkeren