Ik studeer en woon in Leuven en vind het een super fijne stad, maar nu niet om er een citytrip van te maken! Als je Brugge al gedaan hebt zou ik zeker voor Gent gaan! Heel mooi en erg gezellige plaatsen om iets te gaan eten.
Gent vuil? Onveilig? Geen idee van waar je dat haalt of welke buurt van Gent je gedaan hebt En dan wel Brussel aanraden, die stad mijd ik momenteel als Belg zelf... Beetje vreemd advies dus!
Gent druk van de studenten lijkt mij ook mee te vallen, die zitten buiten het historisch centrum grotendeels. Brugge is veel kunstmatiger en toeristischer dan Gent, leuk hoor, maar als je het al gedaan hebt en met de eisen die TS stelt past Gent beter. Ik woon er niet meer maar kan gerust tips geven
Qua onveiligheid valt overpoort toch ook mee :’) Ik liep echt op teveel onverantwoorde plaatsen rond vroeger wel misschien :’)
Gent cocktails, biertjes, lekker eten in veel prijsklassen, historische straatjes, beloopbaar, hip en toch middeleeuws karakter.
Brugge vind ik een pretpark
Thioro
Geplaatst: 08-12-17 21:11
Zonder twijfel Gent. Brugge is leuk maar echt een toeristische museumstad. Leuven ken ik verder niet.
Het centrum van Gent is niet heel groot, je hebt er leuke winkelflaneerstraten, gravensteen, je kan idd ook per boot of koets rondje maken, het centrum is best levendig. Musea zijn aanwezig. Als je allerhande bieren wil proeven is café de dulle griet op de vrijdagsmarkt wel een aanrader, die hebben er een stuk of 200 ter degustatie. Als je in de zomer gaat heb je de Gentse feesten, 10 dagen concertjes en spektakel.
Vuil heb ik het er nooit gevonden. Onveilig, mja je moet niet in je uppie in het donker door het park maar dat is in elke stad en verder nooit problemen gehad, ook niet buiten het centrum.
Behalve het Citadelpark vind ik Gent wel heel veilig voor een grote stad. Studenten lopen nu eenmaal ook graag s nachts rond
Quebelle
Geplaatst: 08-12-17 21:23
Ik woon in Brugge, studeer 4 jaar in Brussel en 1 jaar in Gent, dus ik ben er wel wegwijs. Het veilige hangt ervan af waar je bent op welk tijdstip, maar in Brugge bvb zou je om 12u 's nachts in je blootje de weg op kunnen terwijl imo in Gent niet kan. We zullen het even niet over Brussel hebben, al heb ik mij daar ook nooit echt onveilig gevoeld.
Kunstmatiger zou ik Brugge nu ook niet noemen, gewoon veel beter bewaard en uiteraard is het centrum zo goed als heel de stad waardoor dat zo lijkt. Maar aangezien TS Brugge al heeft gedaan is Gent een interessantere optie.
Verder is Namen ook erg mooi, alles is heel mooi gerestaureerd en als er enige intresse is in de wereldoorlogen is dat misschien een aanrader. De Citadel is prachtig.