Ik ben nu twee dagen in Ghana en idd. Vanaf het moment dat je het vliegtuig uitstapt in accra ben je in een compleet andere wereld. Er valt een deken van warmte over je heen. Nooit gedacht dat ik een koude douche zou kunnen waarderen, heerlijk!
Al Had ik de warmte verstikkender verwacht. Hier Is het prima te doen. Zometeen pak ik de bus naar kumasi, ik ben benieuwd waar ik dan terrecht kom.
Als ik internet op mijn laptop geregeld heb, zal ik uitgebreider verslag doen van mijn eerste dagen.
Lief dat je aan me dacht! Ja, die explosie was gisteren, toch? Ik ben donderdag richting Kumasi getrokken. T bericht was eerst dat er alleen kapotte auto's waren. Maar ik hoorde net ook doden? Ik heb het precieze bericht niet gelezen eerlijk gezegd Vanavond ben ik naar mn uiteindelijke gastgezin gegaan. Hier zal ik tot midden december wonen. Kwa luxe echt wel een stuk primitiever. Geen stromend water, wel een wcpot (!). Ik merk dat alles me wel veel meer energie kost dan ik gewend ben. T Is nu half negen en Had al best anderhalf uur willen slapen.
De mensen zijn heel lief! Bijna te lief, ik hoop dat ik hier snel mn draai vind. Slaap lekker!
Go with the flow! Volg het leven.. ik stond daar ook vroeg op en ging relatief vroeg naar bed. Alles is intensief, maar dr dagen zijn ook anders. Het is eerder licht en vroeger donker. Het leven speelt zich af in het licht. Ook als het regent, gebeurt er meestal niets.
Ik Had net eem heel bericht getypt.. Allemaal weg. Poging twee.
Ik werk op drie scholen. Op 1 school lijkt alles vrij snel van de grond te komen. De sfeer is er fijn en mijn kantoor Is onder een boom.
Buiten schooltijden voer ik gesprekken met studenten. Hoewel ze binnen een maand moeten kiezen voor hun vervolg studie, hebben de meesten geen idee. Tijdens schooluren werk ik aan een manual waarin het hele schoolsysteem en mogelijkheden beschreven staan.
Ik probeer foto's toe te voegen. Maar dat werkt niet op mijn telefoon. Internet hev ik (nog) niet op mn laptop... Daarvoor verwijs ik toch naar de blog. Sorry!