Ruzie op vakantie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:42

Ik snap TS wel hoor. :j Je gaat samen op vakantie, bewust niet alleen, dan verwacht je ook samen dingen te doen. En als iemand op tijd weg wil voor een uitje, en vervolgens lang in bed ligt en niks wil doen, zou ik ook geïrriteerd zijn. Want zomaar alleen weggaan voelt dan ook fout, het was immers haar idee, en bovendien heb je dan dikke kans op felle ruzie bij terugkomst. Als je dan ook al de hele vakantie commentaar krijgt op kleine dingen, zoals hoe jij je geld uitgeeft in de supermarkt, is dat toch hartstikke stom? Zo stel ik me mijn vakanties niet voor.

En de één zegt dan heel makkelijk 'oh prima, ga ik toch m'n eigen gang?' maar voor een ander is dat iets lastiger, misschien is TS wat onzeker, of bang om te verdwalen, of gewoon niet gewend in haar eentje dingen te ondernemen (laat staan in een vreemd land).

Zelf zou ik in dit geval rustig om tafel gaan zitten en aangeven hoe je je voelt, TS. Misschien ziet je vriendin dan in dat ze niet erg gezellig is en wil ze dat veranderen. Misschien zit haar wel iets dwars waardoor ze 'stom' doet. Of, als er niks zinnigs uitkomt, kan jij aangeven dat je vanaf nu je eigen plan trekt omdat jij wél graag uitstapjes maakt en iets leuks doet. Dan kan je afspraken maken over bijvoorbeeld om-en-om de huurauto gebruiken. Zo kan je toch een leuke vakantie ervan maken. Want waar kijk je over 3 maanden liever op terug: dat jij chagrijnig naar huis bent gegaan, balend van de onkosten en je verpeste vakantie; of dat je stoer in je eentje op pad bent gegaan, je niks van haar hebt aangetrokken en een toffe vakantie hebt gehad? Ik gun je dat laatste. :)

Taffje

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:06

Jullie zijn zaterdag aangekomen dus dit is de tweede hele dag die net begonnen is....
Ik zou zeggen geef het nog een kans, spreek dingen duidelijk af, benoem hier evt ook tijden, wat voor de één vroeg is is voor de ander laat om maar iets te noemen.
Maak plannen, desnoods apart van elkaar.
Het kost meestal een paar dagen om aan elkaars ritme en gewoontes te wennen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 15:53

Helaas weet geëscaleerd, ik heb mijn koffer gepakt en zit nu in een hotel tegen over de luchthaven te wachten op mijn vlucht van morgen.

Ben ontzettend teleurgesteld hoewel ik het natuurlijk wel zag aankomen. Mensen die hier zeggen dat ik kinderachtig ben ik snap jullie gedachtengang. Maar ik heb echt mijn uiterste best gedaan. Ik laat niet alles van mij afkraken laat mijn vriend niet door haar de grond intrappen etc. Sorry dat gaat min te ver dus morgen op naar huis.

Ik ben gruwelijk zenuwachtig voor alles, ben mijn hele leven nog nooit in mijn eentje zo ver van huis geweest en er is nog best wel wat te regelen. Auto moet getankt worden en ingeleverd worden hoe wat waar geen idee. Ga morgen zeer optijd weg en hopen dat alles goed komt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:57

Waarom pak je niet een ander hotel zodat je je vakantie goed en leuk kunt afronden?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:05

TS, ik had je een pb gestuurd om te helpen.. Kan nog steeds als je wil?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:24

Bizar dat je naar huis gaat! Ik zou lekker de dagen die je nog hebt heeeeerlijk aan jezelf spenderen. Geniet ervan nu je in Italië bent.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:29

Oef, wat vervelend. Heb je al een vliegticket gekocht? Anders zou je gerust nog een ander hotel kunnen zoeken om toch lekker je vakantie af te maken! Via de app van Booking.com heb je zó een nieuw hotel geboekt! Dat werkt echt top, er is altijd wel ergens een kamer vrij. Hotels willen al hun kamers verhuren, dus vaak scoor je dan de beste korting. Je rekent dan ter plekke in het hotel af.

Lieve TS, laat je niet zo snel bang maken! Je bent 24, een sterke, grote meid! Geniet er lekker van zolang je daar bent! Het leven is te kort om bij de pakken neer te gaan zitten, echt. Geniet! Doe de dingen die jíj wilt!

Ontspan, je bent gewoon in Europa. Het is hier veilig, er overkomt je niks. Het gaat in Italië allemaal precies hetzelfde als thuis, alleen de taal is anders. Maak je niet druk om dat je Engels niet vloeiend is. Met handen en voeten en een paar woorden Engels kom je ook een heel eind. Mensen begrijpen je echt wel!

-----
Mocht je al een ticket hebben: laat het even bezinken, zoek daarna rustig via internet op waar je kan tanken e.d. Misschien zit er navigatie in je huurauto, daar kun je zelfs de dichtstbijzijnde tankstations mee opzoeken en dan navigeert hij je er zo naartoe. Het komt echt goed!

:(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:31

Een vlucht wijzigen is best duur toch? Kan je dat geld niet beter besteden aan een appartementje/hotelletje voor jezelf? De auto heb je al en die is ook al betaald, dus je kan alles doen en laten wat je wil :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:32

TS, ik zou ook lekker zoeken naar een hotelletje aan de kust ergens voor de laatste dagen.. het is zo zonde anders... gewoon genieten, koop ergens een goed boek. Italië is veilig, ga 's avonds gewoon niet te laat de deur uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:37

Kom op geef jezelf een schop onder je kont. Je zit op Sardinie ( toch) , helemaal geweldig daar kun je je prima in je eentje vermaken hoor. Genoeg leuke dingen te doen. Tripjes met de auto, dagje strand met een goed boek, heerlijk eten, mooi weer.

Snap dat na de escalatie je niet terug gaat naar je "vriendin" . ( waar is zij eigenlijk nu, ook op weg naar huis ? )
Maar je laat je toch niet kisten, vakantie alleen is hartstikke leuk, heel relaxt en je hoeft met helemaal niemand rekening te houden.

edit : Typo's

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:41

Ts je bent er net 2 dagen.. als het echt dusdanig erg is dat je nu al terug naar huis wilt door jullie ruzie dan had t al eerder niet goed gezeten lijkt mij.

Vraag jullie iets af: jullie gaan niet voor niks met zn 2en op vakantie.
Dat is omdat;

Dan laat je dat toch niet zo verpesten beide?

Sardinië is prachtig en kun je jezelf prima vermaken :j
Zit je in Alghero ?

Ik zou zeggen ga lekker zelf genieten en probeer het uit te praten. Ipv negatief te denken en gelijk naar huis kun je er ook wat van leren: dat je zelfstandig bent.
En wie weet doet even apart zijn jullie ook wel goed

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:49

Ts ik begrijp jou helemaal en begrijp ook het advies van de bokkers :)

Maar probeer er echt nog op zn minst een paar leuke dagen van te maken, dan kan je altijd nog naar huis gaan als het niet wil en lukt.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:52

Ik ben ooit eens alleen op vakantie geweest en had de tijd van me leven! Zat ik thailand waar engels bij de meeste echt ver te zoeken is..

Ik zou zeggen, koop een paar magazines/boek, zoek een strandtent, zonnebril op en liggen maar.
Je hoeft niet perse iets te doen maar geniet er lekker van want je komt morgen geheid in de regen terecht hier....

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:07

Dat probleem heb ik ook op vakantie gehad. Was een hele leuke vakantie :+
Wij zijn apart van elkaar uiteindelijk maar dingen gaan doen en zo toch nog een leuke vakantie gehad. Verder betaal je de huurauto wel gewoon de volle mep.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 17:10

Ik zit nu in een super luxe hotelletje lekker een boekje te lezen. Echt even puur genieten zonder haar erbij.

Ik heb overigens een heleboel pb's gehad, allemaal heel erg bedankt. Mensen vroegen voornamelijk waar ik zat. Ik zit op Sardinië op dit moment in Olbia!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:18

Kom op Meis! Blijf lekker paar daagjes daar. Je ben 24. Tijd om de wereld te verkennen! Je heb een telefoon dus navigatie (als je internet heb anders even kopen) en gaan met die banaan. Tenzij het ticket alvast staat?
Enige wat ik me afvraag. Als je wist dat dit ging gebeuren waarom ga je dan met die persoon?

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:31

Ts, ik heb op Sardinië gewoond en spreek de taal vloeiend. Als je ergens hulp bij nodig hebt, kan je me altijd een PB sturen. Wil best wat voor je vertalen of helpen met gesprekken voeren etc.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 17:34

_Covergirl_ schreef:
Ts, ik heb op Sardinië gewoond en spreek de taal vloeiend. Als je ergens hulp bij nodig hebt, kan je me altijd een PB sturen. Wil best wat voor je vertalen of helpen met gesprekken voeren etc.

Oh dat is echt super aardig!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 17:36

miesnaom schreef:
Kom op Meis! Blijf lekker paar daagjes daar. Je ben 24. Tijd om de wereld te verkennen! Je heb een telefoon dus navigatie (als je internet heb anders even kopen) en gaan met die banaan. Tenzij het ticket alvast staat?
Enige wat ik me afvraag. Als je wist dat dit ging gebeuren waarom ga je dan met die persoon?

Ja ik wilde eigenlijk niet gaan, had haar al een paar maanden niet gezien omdat zij zogenaamd nooit tijd had om af te spreken. Pas vorige week was er weer contact. Ik ben toch gegaan omdat ik hoopte dat zij op vakantie een ander vrolijker mens zou zijn en omdat ik Sardinië gewoon heel graag wilde zien.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:39

Als je Sardinië zo graag wilde zien en je er nu bent, zou ik juist proberen om er ten volle van te genieten. En zo te lezen heb je nu meer mogelijkheden nu je alleen bent.

You go girl! (Nee niet naar huis, genieten!)

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:47

Ach TS, zo had je je vakantie niet bedacht!

En snap dat het doodeng is, maar ga er toch voor!
Je kan de app Meetup op je telefoon zetten en kijken of er leuke mensen zijn met wie je wat kan afspreken.
Via airbnb is er ook veel mogelijk, of couchsurfen!
Desnoods bij de receptie, kijk of er jonge mensen zijn, leg eventueel je situatie uit en de kans is groot dat je in no time aansluiting hebt bij leuke mensen of locals die je een top vakantie bezorgen!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:53

Gewoon lekker blijven en zelf een leuk hotel nemen en lekker gaan touren met de auto!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 18:26

Lizzyy schreef:
Dat probleem heb ik ook op vakantie gehad. Was een hele leuke vakantie :+
Wij zijn apart van elkaar uiteindelijk maar dingen gaan doen en zo toch nog een leuke vakantie gehad. Verder betaal je de huurauto wel gewoon de volle mep.

Hallo,

In dit geval heb ik toch een vraagje aan u.

Ik moet morgen de auto vol tanken maar weet niet of het nou met benzine of diesel moet. Maar gezien de stikker gok ik op benzine. Zou jij dit willen bevestigen?

Afbeelding

Alvast heel erg bedankt!

Liefs Kirsten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:27

Dat is gewoon benzine ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:29

Benzine, ongelood, 95 of 98.
Géén diesel!