Waar ligt mijn droomreis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:21

Misschien naar Tsjechië kijken? Daar heb je cultuur, natuur en wandelroutes. En het is totaal niet ver! Tsjechië is tot nu toe wel mijn favoriete vakantieland! Maar mijn droomreis zou toch wel naar Ijsland zijn <3
Laatst bijgewerkt door Kunga op 27-08-17 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Waar ligt mijn droomreis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 22:24

Tsjechië ben ik al 3x geweest ;)

Ik bedoel echt een reis waar je járen later nog over praat :j

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:26

LadyMadonna schreef:
Tsjechië ben ik al 3x geweest ;)

Ik bedoel echt een reis waar je járen later nog over praat :j

Oeps, zag dit bericht pas na mijn edit :')
Heb de edit verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Kunga op 27-08-17 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:29

West-Canada, van Vancouver Island tm de Canadian Rockies <3 goed te doen in 2 weken als je een camper of auto huurt en zelf rond wil trekken. Ik heb aardig wat gezien van de wereld maar nog nooit zo'n prachtige natuurgebieden gezien als daar. Mooier nog dan in de USA (naar mijn persoonlijke smaak). Ik heb die reis al eens gemaakt maar die zou ik heel graag over willen doen omdat ik er achteraf nog steeds van droom.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:49

Ik heb zoveel gezien en Costa Rica the big five of reptile is echt mijn favo land.
Ik ben er 17 dagen geweest zoveel verschillende natuur, eiland heeft 4 soorten landschappen en elk gebied heeft andere luchtvochtigheid en warmte.

Eiland is heet, warm,vochtig......maar fantastisch mooi

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:13

Ben vorig jaar 10 dagen naar Zuid Afrika geweest. Omgeving Kruger. In beperkte tijd kan je niet enorme afstanden doen en moet je heel selectief zijn, maar het was zéker de moeite waard <3

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:32

Ik heb samen met mijn vriend 2 weken Japan bezocht.

Begonnen met 4 dagen Tokyo, daarna een drietal dagen de Japanse Alpen in voor natuur en rust en daarna een week naar Kyoto en daar allerlei tempels bezocht, de stad ontdekt en ook in de nabije omgeving uitjes gedaan.

Ik ben van mening dat je enorm veel kan zien in zo'n korte tijd.
Daarnaast is Japan extreem veilig, schoon, hygiënisch en ontzettend goed bereisbaar met het OV (Japan Railway Pass).

Ik vond het enorm spannend om dan van hot naar her te reizen, maar het reizen daar is zó enorm relaxed, goed geregeld en stipt dat dat geen probleem was.
Als ik jouw openingspost zo lees is dat wel iets wat voor jullie beiden zou kunnen passen!

Mocht je wat meer vragen hebben ook over prijzen bv, kun je altijd een berichtje sturen.

Edit; wij hebben een 12 uur tussenstop gehad in China, Shanghai. Verschrikkelijk. Nare, onbeleefde en onbehulpzame mensen, vieze onveilige stad en absoluut geen prettig gevoel daar gehad.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:48

LadyMadonna schreef:
Zomaar even als indicatie, dit lijkt me prachtig: https://www.sovjetreizen.nl/kazachstan- ... /HotelOnly

1 van de foto's op bovengenoemde website (bovenaan, fonteinen) is toch Peterhof nabij Sint Petersburg.
Of heeft Kazachstan een kopie van een kopie.
Uiteraard is Sint Petersburg en omgeving zoals Oranienbaum, Tushkin enz ongelooflijk mooi

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 01:12

Waarom ga je niet naar de vakantiebeurs? Daar krijg je toch snel een impressie van een land of reis..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 01:17

Met al jou wensen zou ik zeggen Canada, fantastisch mooie natuur, noorderlicht is ook vanaf daar te zien.
Of een hele andere kant op Madagaskar, een heel bijzonder eiland.

Heb je de Djoser gids? Die kan je aanvragen, daar staan veel mooie reizen in om ideen in met een tijdsbestek.

Wij hebben Djoser als erg prettig ervaren.De reis is geregeld verder veel ruimte voor eigen tijd en geen verplichtingen met de groep als je dat niet wil

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 06:45

Ryder schreef:
West-Canada, van Vancouver Island tm de Canadian Rockies <3 goed te doen in 2 weken als je een camper of auto huurt en zelf rond wil trekken. Ik heb aardig wat gezien van de wereld maar nog nooit zo'n prachtige natuurgebieden gezien als daar. Mooier nog dan in de USA (naar mijn persoonlijke smaak). Ik heb die reis al eens gemaakt maar die zou ik heel graag over willen doen omdat ik er achteraf nog steeds van droom.

Totaal niet mee eens :+
Ik vind Canada teveel van hetzelfde: bergen, bossen, watervallen, meren.
De USA biedt veel meer afwisseling.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:22

Ijsland misschien? Niet ver vliegen, wel duur en onvergetelijk.

Mijn droomreis was Hawaii, maar daardoor ben je al een hele dag kwijt aan reizen. Wij deden 3 weken, 3 eilanden, de eilanden verschillen best veel van elkaar van vulkanen, watervallen, grotten, zwarte groene of rode stranden, hiken door de natuur, 1 van de beste plekken om de zonsopgang te bekijken bij de Haleakala, snorkelen met manta rays en een relaxte sfeer.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:56

Zuid West Engeland. Echt verrassend mooi. Veel kastelen, landgoederen en cultuur en s'avonds naar een gezellige pub. Ik heb al veel van de wereld gezien o.a Canada en de USA, maar Engeland staat misschien wel bovenaan. Met de boot ben je er zo.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:59

Het is al genoemd maar Zuid Afrika is echt een aanrader: cultuur, natuur, veel dieren, en zelfs nog zon, zee en strand als je wil. Mijn ervaring: heeeeeel veel verschillende dingen zien in één reis, erg bijzonder!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:31

Ik ben ook helemaal verliefd op zuid Afrika :j dat is echt een wereld in 1 land. Zo onwijs veel verschillende natuur. Wildlife, bergen, idd zon zee strand als je dat wil, zeker cultuur, lieve mensen, genoeg te wandelen :j een geweldig land.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:49

Ik ben zelf afgelopen zomer 3 weken naar Singapore en Maleisië geweest. Daarvoor nog nooit buiten Europa geweest maar toch alleen het vliegticket geboekt en zelf alles daar geregeld. Echt heel goed te doen! Het is echt een heel vriendelijk land met veel behulpzame mensen. Ook is kan je heel makkelijk van plek naar plek reizen dmv bus boot of zelfs vliegtuig (heel goedkoop). We hebben daar vanalles gezien, zowel cultuur als heel veel natuur (borneo is heel mooi!). Het is er wel warm, maar ik vond het zelf goed te doen. Daarnaast heb je hele leuke eilandjes die echt heel paradijselijk zijn (Tioman bijvoorbeeld).
Voor mij absoluut een reis die ik niet snel zal vergeten.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:01

Is IJsland geen optie? Denk dat je daar alles vind wat je zoekt!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:04

Dat kan een ander moeilijk voor je invullen he :D

Is echt zo persoonlijk

Landen als Thailand etc trekken mij absoluut niet.

Ik hoop ooit een reis door de USA te kunnen maken, de enorme verscheidenheid trekt mij aan.
En Canada lijkt mij ook geweldig

Succes met plannen maken.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:39

Zuid Afrika! <3

Wij hebben vorig jaar de 16 daagse rondreis via kras gedaan. En ja het is veel in de bus zitten, maar je ziet zoveel! Het is zo'n mooi gevarieerd land! De big 5 spotten op het land, en op zee de walvissen, dolfijnen, zee honden en witte haaien! Maar ook de meest leuke dorpen en grote steden als Kaapstad zijn fantastisch!

Rondreis Mexico, Belize en Guatemala is ook een aanrader!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 18:47

IJsland is, wat ik zo snel vind, niet te betalen..

Ben me op het moment aan het verdiepen in sri lanka, wat een prachtig land!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:01

Of Cuba. Ik denk dat die cultuur zo terug gaat in de tijd. Zo prachtig! Als je dat nog wilt ontdekken zoals dat altijd geweest is moet je nu naar toe, want het land begint steeds meet te vernieuwen helaas.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:01

Mijn tips:

Beginnende reiziger: kies een typisch backpackbestemming land of ga via een organisatie. Wij zijn grote fan van fox individuele reizen. Daarmee hebben we Mexico en Namibië gedaan. Bij beide reizen heb ik bepaalde zaken (auto/vlucht) zelf geboekt en dat halen ze dan van de prijs.

Groepsreizen zijn mijn ding niet.

Eens je wat uitgeprobeerd hebt, zou ik het anders aanpakken. Bestemming uitkiezen en meteen een Google flight alert instellen. Lonely planet/reisgids kopen en lekker lezen :D op websites van reisorganisaties kun je al wat grote lijnen vinden en dan met je reisgids vervolledigden. Uiteindelijk heb je dan een dag-tot-dag plan (zo uitgebreid/gedetailleerd als je wil). Dingen die je echt op voorhand moet boeken (ik heb het over wereldwonders, niet overdrijven), boeken en je eerste overnachting. En dan vertrekken maar :D ter plaatse kun je zien of je he aan je planning houdt of die deels of volledig omgooit :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:01

LadyMadonna schreef:
IJsland is, wat ik zo snel vind, niet te betalen..

Ben me op het moment aan het verdiepen in sri lanka, wat een prachtig land!

Ik ga volgende maand twee weken (alleen) :D Als je wil laat ik je weten hoe het was ;)