Alleen vliegen onder de 18?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Re: Alleen vliegen onder de 18?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:37

Oke enorm bedankt!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:45

Klopt, m'n zoon reist al meerdere jaren naar z'n vriend in het buitenland,al vanaf z'n 7e, formulieren invullen, paspoorten kopiëren, handtekeningen erop en vluchtinformatie en waar en bij wie verbleven wordt en wie je opkomt halen . Unattended minor regelen, kost 25 euro, dat kan op het vliegveld op de dag van vertrek dat geef je aan bij het inchecken en dan roepen ze iemand op., op de terug reis moeten degenen dat doen bij wie je verblijft

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:47

knollentuin schreef:
Klopt, m'n zoon reist al meerdere jaren naar z'n vriend in het buitenland,al vanaf z'n 7e, formulieren invullen, paspoorten kopiëren, handtekeningen erop en vluchtinformatie en waar en bij wie verbleven wordt en wie je opkomt halen . Unattended minor regelen, kost 25 euro, dat kan op het vliegveld op de dag van vertrek dat geef je aan bij het inchecken en dan roepen ze iemand op., op de terug reis moeten degenen dat doen bij wie je verblijft

Dat unattended minor, dat is dus iemand die me dan zou begeleiden naar het vliegtuig oid?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:57

Ja, die helpt je door de douane, en begeleid je naar 't vliegtuig, bij het vliegtuig wordt je overgedragen aan een stewardess en die zorgt voor je tijdens de vlucht en op aankomst draagt ze je weer over aan een begeleider die je helpt met bagage en die zorgt ervoor dat je met juiste mensen mee gaat, de mensen daar moeten zich ook echt legitimeren anders krijgen ze je niet mee. De regels zijn enorm aangescherpt vanwege de vele kindontvoeringen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:58

Onze kinderen zijn vorig jaar voor het eerst alleen gevlogen naar mijn ouders in Frankrijk en nu dit jaar weer.
Ze zijn 7 en 9 jaar oud, daarbij is de jongste licht autistisch.
Maar ze gaan onder begeleiding en dat gaat prima. Moet daar wel extra voor betalen.
Bij Transavia is dat €50 per kind, enkele reis.
Moet daar vrij veel formulieren invullen, en ook een uittreksel bij de gemeente voor halen.
Kopieën van paspoorten en ik maak apart nog een formulier waarin ik schrijf dat mijn ouders bevoegd zijn tijdens het verblijf van onze kinderen voor het maken van beslissingen.
Dit vanwege eventuele bezoeken aan huisartsen of ziekenhuizen. ( de jongste is vaak ziek)
Bij aankomst in Frankrijk moeten mijn ouders zich legetimeren, en dan pas mogen ze de de kinderen meenemen.
Terug in Nederland moet ook ik ( of mijn man) zich ook legetimeren om de kinderen weer bij ons te krijgen.
Ik heb dat zelf ook mee gemaakt. Oudere kinderen mogen alleen naar het vliegtuig toe gaan, maar krijgen onderweg wel extra aandacht van het cabinepersoneel.

Even contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij, die kunnen je precies vertellen wat ze willen hoe je mee mag vliegen.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 14:55

Ah oke, ik snap t! Dankjulliewel!