Lapland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:16

Wat gaaf!
Ik ben een beetje laat. Wij zijn in Trömso geweest, (echtfantastischgaafikwiliederjaarmaardatisteduur ^) )
Zoek vooral naar aurora trips maar misschien kun je die sowieso wel spotten vanuit het huisje.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:48

Wat tof dat jullie dit gaan doen :D

Voor het Noorderlicht hoef je in principe niet perse een speciale trip te doen hoor. Ga op zoek naar een open plek waar weinig/geen licht is en je de horizon in de verte kunt zien. In principe richting het noorden, maar grote kans dat hij recht over je heen komt. Hou het weerbericht in de gaten evenals de aurora voorspellingen.

Ik vond deze site heel fijn. Lekker simpel en duidelijk (de dikke streep is het licht zelf, het dunne groene streepje eronder is tot waar het ongeveer te zien zal zijn) en hij klopt over het algemeen ook. http://www.gi.alaska.edu/AuroraForecast/Europe/20170904

Het is een kwestie van geluk hebben.. Ik heb een half jaar in Tampere (redelijk Zuid Finland) gewoond en het noorderlicht daar meerdere keren uitgebreid kunnen zien <3 terwijl het tijdens onze tijd in Lapland alleen maar bewolkt was :+

Santa Claus Village is al vaker in het topic naar voren gekomen. Inderdaad toeristisch, maar wel heel grappig om te zien :) Entree is toch gratis, het is niet megagroot en je kunt gewoon een rondje door het dorp lopen en overal rondkijken. Vooral de postsorteerkamer waar alle elfjes brieven van over de hele wereld nog steeds aan het uitzoeken zijn vond ik leuk. Vergeet ook geen kaartje te schrijven voor de Kerst erna..Die wordt bewaard tot net voor Kerst en dan verstuurd. Krijg je de officiële Kerstmanpoststempel erop :D

february

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 20:04

Oma is dol op Kerst dus een bezoekje aan Santa Clause Village zal er zeker van komen! Áls het helder is en het Noorderlicht is er, dan heb ik goede hoop dat we prachtig zicht hebben, we zitten namelijk echt ver van stadslichten ed. Zo blij dat we deze schattige cottage gevonden hebben <3

maessie

Re: Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:42

Gaaf optrekje! Moest wel lachen dat iedereen zo enthousiast over de sauna begint op de site, dat is in Finland nogal standaard namelijk :D